Kun ette kerran suostu kuluttamaan rahojanne niin laitetaan pakkoveroja, terveisin hallitus
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010916501.html
Ilman Poliisin asiakirjoja ette pärjää.
Terveisin sisäsiittoministeriö
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mitään rahaa mitä kuluttaa. Säästöön ei jää enää mitään. Olen joutunut käyttämään säästöt kokonaan. Nyt ollaan sit niin pee auki kun vain olla ja voi.
Mulla on ensimmäistä kertaa aikuisena sellainen tilanne ettei ole centtiäkään säästöjä. Kun tuli tuo laki ettei tt-tuen hakijalla saa olla säästöjä kuin 50 euroa niin lopetin koko säästötilin. Ei noin pienellä säästöllä ole mitään todellista merkitystä. Jatkuva stressi rahasta vaikuttaa varmaan jo terveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mitään rahaa mitä kuluttaa. Säästöön ei jää enää mitään. Olen joutunut käyttämään säästöt kokonaan. Nyt ollaan sit niin pee auki kun vain olla ja voi.
Mulla on ensimmäistä kertaa aikuisena sellainen tilanne ettei ole centtiäkään säästöjä. Kun tuli tuo laki ettei tt-tuen hakijalla saa olla säästöjä kuin 50 euroa niin lopetin koko säästötilin. Ei noin pienellä säästöllä ole mitään todellista merkitystä. Jatkuva stressi rahasta vaikuttaa varmaan jo terveyteen.
Minullakin on nyt koko aikuisikäni ajan vähiten rahaa. Vaikka välillä olin vakituisessakin työssä, koskaan ei palkkaa maksettu edes kolmeakymmentä tonnia vuodessa, aina jos tilauskanta vähänkin notkahti, heti alkoi yt-neuvottelut ja pakkolomat, omavastuuaikoineen ettei puoleentoista viikkoon saanut senttiäkään rahaa mistään, 2 viikon välein palkanmaksu muuttuikin kerran kuussa ansiosidonnaisen maksuksi, jne. tai sellainen sekoitus että vaikkapa viikko töitä ja 2 viikkoa pakkolomalla, voi sitä saatanallista byrokratian määrää perkele kaikkine selvityksineen työajoista ja palkoista!!
No nyt ei ole kuin työmarkkinatuki ja asumistuki, jota juuri leikattiin. Sain muutettua halvempaan vuokra-asuntoon, mutta tämä on niin pieni että tavarani eivät kunnolla sovi tähän murjuun. Olen jotain koettanut myydäkin mutta eihän tässä varattomien maassa mikään mene edes kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, hah hallitus luulee että kansalla on rahaa.
No onhan meillä rahaa, puskuria ja hätävaraa köyhillä, sijoituksia ja perintöjä rikkailla. Kukaan ei vaan halua enää kuluttaa koska hallitus teki elämästä niin epävarmaa.
Suomessa kotitalouksien säästäminen on ollut muutamaa lamavuotta lukuunottamatta joko olemattoman pientä tai negatiivista viimeisen kolmen vuosikymmen aikana. Mutta miksi säästää, jos valtio vastaa kaikista riskeistä. Valtio ja KELAhan ovat vakuuttaneet meidät kaikkia toimentuloriskejä vastaan! Vielä 1950-luvulla säästämisaste Suomessa oli Euroopan/maailman korkeimpia, mikä on nykynäkökulmasta ihmeellistä, koska ihmiset olivat keskimäärin todella aidosti köyhiä nykynäkökulmasta rutiköyhiä. Mutta sen ajan ihmiset eivät olleet kuulleet ihmeellisestä hyvinvointivaltio-ta
Tällähän korkeaa verotusta perustellaan tosin terveyspalvelutkin piti olla ilmaisia ja nyt on jo pitkään ollut lääkäri ym maksut julkisella voisivat alentaa siis verotusta kaikilta sen 5 prossaa
50-luvulla on ollut paljon enemmän tienaamismahdollisuuksia ja elinkustannukset pienempiä, joten säästöön on ollut hyvin helppo saada rahaa. Nyt on tasan päinvastoin, elinkustannukset ovat huippukalliita mutta tienaamismahdollisuuksia on hyvin vähän.