Onko täällä minimalisteja?
Itse olen karsinut tavaroistani varmaan 95%
Mies karsi suurimman osan tavaroista yhteen muuttaessamme, mutta vielä on löytänyt karsittavaa.
Pikku hiljaa tavaraa mennyt ja joka viikko olen kantanut postiin tavaroita jotka menneet tori.fi tai vintedin kautta.
Kirppispöydän olen laittanut aina kun karsittua myytävää tavaraa tullut pöydän verran. Kaikki yli 20€ arvoiset myyty netissä ja muut paikallisella kirppiksellä.
Lahjoitettuja kasseja mennyt varmaan 25 säkkiä ja roskikseen/kaatikselle lähemmäs 40 jätesäkillistä.
Lipastoja ja muuta sisustustavaraa mennyt roskalava ryhmässä.
Tässä mennyt noin pari vuotta, mutta kyllä on nyt olo keveä kun kaikelle on paikka ja siivoaminen on helppoa.
Seuraavaksi olisi aika päivittää huonekalut.
Lapsetkin ovat nyt antaneet tavaraa lahjoitettavaksi tai myyntiin, kun ovat tajunneet miten helppoa kaikki on laittaa paikoilleen kun tavaraa on vähemmän. Ikää lapsilla 5 ja 7.
Kuulisin mielelläni kokemuksia matkasta kohti minimalistisempaa elämää. :)
Kommentit (6)
On. Mulla on kaikkea minimaalisesti.
Tähän pyrin. Aluksi oli tosi vähän tavaraa, nyt kertynyt ja mieheni on jonkunlainen lievä hamstraaia, onneksi siisti ja järjestelmällinen.
Pitäisi taas karsia!
Muistan 90-luvun alun minimalismin. 👴🏻
Minä olisin mielelläni minimalisti, eikä minulla mielestäni ole juurikaan ylimääräistä tavaraa. Silti sitä tarpeellistakin tavaraa on kaapit täynnä.
Esimerkiksi meillä riittäisi kaksi kahvikuppia, mutta kun käy vieraita, niitä pitää silti olla enemmän. Enkä halua heittää cd-levykokoelmaani pois, koska kuuntelen niitä kuitenkin satunnaisesti. Vaatteiden kanssa sama juttu. En heitä pukua pois, vaikkei häitä tai hautajaisia joka vuosi olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin mielelläni minimalisti, eikä minulla mielestäni ole juurikaan ylimääräistä tavaraa. Silti sitä tarpeellistakin tavaraa on kaapit täynnä.
Esimerkiksi meillä riittäisi kaksi kahvikuppia, mutta kun käy vieraita, niitä pitää silti olla enemmän. Enkä halua heittää cd-levykokoelmaani pois, koska kuuntelen niitä kuitenkin satunnaisesti. Vaatteiden kanssa sama juttu. En heitä pukua pois, vaikkei häitä tai hautajaisia joka vuosi olekaan.
Meilläkin on kiinteät kaapit täynnä. Mutta aika väljästi. Meillä siivouskaappi siivousvälineille ja työkaluille, jonka vieressä kaappi jossa säilytetään kausivaatteet, ensiaputarvikkeet, paperit ja välineet vaatehuoltoon.
Makkarissa on kaksi kaappia, joista toinen isompi ja siinä säilytetään myös pyyhkeet ja lakanat.
Eteisessä kaksi kaappia. Rekkikaapissa takit ja kengät, toisessa tasot ja siellä säilyy perheen pipot, hanskat tms. sekä laukut ja reput.
Keittiön kiinteissä kaapeissa astiat, ruuat ja taloustarvikkeita. Meilläkin on astiat kuudelle, vaikka meitä on neljä. Yläkaapissa vielä astioita vieraiden varalle. Kyllä meillä useamman kerran vuodessa käy vieraita sen verran, että tarvitaan niitä astioita.
Minulla ja lapsilla lisäksi pieni lipasto, jossa ylhäällä hiusten ja ihonhoitojutut, alhaalla kyniä, piirustuspaperia ja askarteluvälineet.
Miehellä on oma lipasto, jossa on atk- varusteita ja soittamiseen liittyviä varusteita. Hänellä sitten hänen puolen sukulaisten kanssa yhteinen hallitila, jossa säilyttää soittimia.
Varastossa liikuntavälineitä ja pyörät.
Sari Simoska. Upea minimalisti. Muutti korpeen ja rakensi 20 neliön mökin.