Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Serkku toi lapsensa yökylään, ja sai olla viimeinen kerta!

Vierailija
25.02.2007 |

Serkkuni toi 2,5-vuotiaan lapsensa meille yökylään la-su. En ollut nähnyt lasta noin puoleen vuoteen, joten kysyin että miten hän nukkuu yönsä (aiemmin nukkui erittäin huonosti). Nukkuu kuulemma oikein hyvin.

No, eilen iltapäivällä he sitten toivat pojan, joka on edelleen täysin vaipoissa. Vaippoja he eivät vaan " muistaneet" tuoda mukaan, varmaan ajattelivat että meidän lapsen vaippoja voi lainata. Meillä on juuri 2v täyttänyt jolla yövaippa. Vihjaisin, että tuosta 500 metrin päässä olevasta kaupasta voisi käydä hakemassa vaippoja, mutta eivät olleet ymmärtävinään.

Lapsi, joka nukkuu hyvin yöt, herää edelleen 2-3 kertaa yössä maidolle. Tämän he sanoivat ohimennen eteisessä ennen lähtöään. Lapsi tosiaan heräsikin yöllä ainakin 5 kertaa, ja joi pullollisen maitoa. Maitoa serkkuni ei tietenkään " muistanut" antaa mukaan, sillä seurauksella että meillä oli jo aamuyöstä maito loppu.

Pyysin tuomaan maitoa ja vaippapaketin kun serkkuni soitti aamulla, eipä näkynyt kumpaakaan. Maito ei rahallisesti ole suuri menetys, mutta nyt meidän piti ajaa autolla Ärrälle hakemaan maitoa. Kysyin vaipoista, serkkuni sanoi että " eikun meillä on kotona" . Sanoin vihaisesti että " en mä sitä tarkoittanutkaan, ajattelin vaan että voisit tuoda vaippoja tilalle kun meidän tytön vaipoista meni kymmenkunta teidän pojalle" . Hän oli vaan ihan hiljaa, ei sanonut edes kiitosta siitä että sain vaipattaa hänen lapsensa ja valvoa tämän kanssa yön, saatikka että olisi antanut vaipparahaa tai jonkun pienen kiitoslahjan meidän lapselle. Meillä kun on aina tapana antaa joku kiitos, oli se sitten kahvipaketti, lapsille karkkia tai joku pieni lelu, tms, kun lapsemme on ollut jossain hoidossa. Sen maitotölkin olisi nyt ainakin voinut tuoda. Ja omat vaipat nyt tottakai on aina mukana!

Olenko mä nipo, vai onko ihan normaalikäytäntö että lapset viedään hoitoon ilman omia vaippoja? Puhuin äitini kanssa, poika oli siellä hoidossa viime kesänä vuorokauden ajan, ja silloin oli mukana vain yksi vaihtovaippa. Äitini osti kaupasta lisää, mutta serkkuni ei edes niitä viitsinyt maksaa äidilleni takaisin.

Eihän yksi vaippapaketti paljoa maksa, mutta Liberon housuvaipat joita meillä käytetään on kalliimmasta päästä. Kyse on omalla kohdallani ainakin ihan periaatteesta: ei toisten tarvitse mun lapseni vaippoja kustantaa.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo ap:n kertomat asiat olleet ennalta arvattavissa ja mielipahahan nimenomaan tuli vierailun aikana/jälkeen. Enemmän ihmettelisin, jos tuollaisesta käytöksestä ei suivaantuisi. Toivottavasti ap:n serkun perhe saa joskus kunnolla nenilleen ja ymmärtää ääliömäisyytensä.

Vierailija
42/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin 2,5 syöttäminen yöllä maidolla monta kertaa on kaikkea muuta kuin normaalia. Tuon ikäisen pitäisi jo alkaa käymään potalla ja käyttää vaippoja korkeintaan yöllä. Toiseksi serkkusi valehteli sulle, että nukkuu muka hyvin joten et voinut mitenkään varautua yösyöttämisiin. Törkeää on myös se ettei antanut vaippoja mukaan eikä vielä sittenkään kun niitä pyysit! Mun mielestä törkeys ei riitä kuvaamaan serkkuasi. Hän on joko hieman vajaaälyinen tai häiriintynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi teitä!

Vierailija
44/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei pyynnöstä huolimatta tuo maitoa, vaippoja ja omaa lasta hoidattaa ap:lla, mut ei ap:n lasta voi ottaa itse hoitoon. Ei kai oo väliä vaikka välit menis lopullisesti, kun kerran ovat tuolllaisia moukkia.

Vierailija
45/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole lapsi paran vika, jos vanhemmat on pöllöjä. (Pöllöllä ei tarkoiteta tässä mitään positiivista :).)

Vierailija
46/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkos tämä nyt sen aloittelevan provoilijan ensi yritys? Sen joka eilen kyseli vinkkejä?

Hyvin kyllä onnistuit :), mammat ihan tohkeissaan... tapu tapu!!!

Vierailija
47/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet yhtä paha vaatiessasi tuomaan muutaman olemattoman vaipan tullessaan. Eipä tulisi mieleenikään kinuta toista tuomaan vaippoja, ellei itse tajuaisi ja meiltä löytyisi sopivaa kokoa. Samoin maidon hakisin ihan itse. Se on sitä vieraanvaraisuutta ja aikuisuuutta, ettei kauppalaskua jaetaan enää ennen yhteisiä iltamia.

Ap, älä ota toista, jos tuntui raskaalta. Tästä kerrasta turha valittaa, mutta ota opiksi jatkon kannalta.

Vierailija
48/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja poika sai hysteerisen kohtauksen aina kun tuli kuset vaippaan. Pakko kai ne on silloin vaihtaa. Kuka sellaista jaksaa kuunnella.

Vierailija:

Ensinnäkin ehkä lapsi nukkuu kotonaan aivan hyvin, joten hän sanoi oikeasti, että lapsi nukkuu aivan hyvin. Siksi ei tullut ajatelleeksi sitä, että teillä lapsi ei nukkuisi niin hyvin.

Lisäksi en ymmärrä, minne ne kymmenen vaippaa hävisivät. Pakkasitteko te jopa serkulle mukaan kotikäyttöön vaippoja? Ei 2,5 vuotiaalla mene kuin 3-5 vaippaa vuorokaudessa.

Muutenkin minun mielestäni sinä olet nipo.

Vierailija
49/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä käyvällä sen sijaan ei tunnu. Ap:n perhe on vähävarainen ja serkun perhe on töissä. Lukisitte koko viestiketjun ennen kun vastaatte, ettette vaikuttaisi sisälukutaidottomilta idiooteilta.

Vierailija:

olet yhtä paha vaatiessasi tuomaan muutaman olemattoman vaipan tullessaan. Eipä tulisi mieleenikään kinuta toista tuomaan vaippoja, ellei itse tajuaisi ja meiltä löytyisi sopivaa kokoa. Samoin maidon hakisin ihan itse. Se on sitä vieraanvaraisuutta ja aikuisuuutta, ettei kauppalaskua jaetaan enää ennen yhteisiä iltamia.

Ap, älä ota toista, jos tuntui raskaalta. Tästä kerrasta turha valittaa, mutta ota opiksi jatkon kannalta.