Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Serkku toi lapsensa yökylään, ja sai olla viimeinen kerta!

Vierailija
25.02.2007 |

Serkkuni toi 2,5-vuotiaan lapsensa meille yökylään la-su. En ollut nähnyt lasta noin puoleen vuoteen, joten kysyin että miten hän nukkuu yönsä (aiemmin nukkui erittäin huonosti). Nukkuu kuulemma oikein hyvin.

No, eilen iltapäivällä he sitten toivat pojan, joka on edelleen täysin vaipoissa. Vaippoja he eivät vaan " muistaneet" tuoda mukaan, varmaan ajattelivat että meidän lapsen vaippoja voi lainata. Meillä on juuri 2v täyttänyt jolla yövaippa. Vihjaisin, että tuosta 500 metrin päässä olevasta kaupasta voisi käydä hakemassa vaippoja, mutta eivät olleet ymmärtävinään.

Lapsi, joka nukkuu hyvin yöt, herää edelleen 2-3 kertaa yössä maidolle. Tämän he sanoivat ohimennen eteisessä ennen lähtöään. Lapsi tosiaan heräsikin yöllä ainakin 5 kertaa, ja joi pullollisen maitoa. Maitoa serkkuni ei tietenkään " muistanut" antaa mukaan, sillä seurauksella että meillä oli jo aamuyöstä maito loppu.

Pyysin tuomaan maitoa ja vaippapaketin kun serkkuni soitti aamulla, eipä näkynyt kumpaakaan. Maito ei rahallisesti ole suuri menetys, mutta nyt meidän piti ajaa autolla Ärrälle hakemaan maitoa. Kysyin vaipoista, serkkuni sanoi että " eikun meillä on kotona" . Sanoin vihaisesti että " en mä sitä tarkoittanutkaan, ajattelin vaan että voisit tuoda vaippoja tilalle kun meidän tytön vaipoista meni kymmenkunta teidän pojalle" . Hän oli vaan ihan hiljaa, ei sanonut edes kiitosta siitä että sain vaipattaa hänen lapsensa ja valvoa tämän kanssa yön, saatikka että olisi antanut vaipparahaa tai jonkun pienen kiitoslahjan meidän lapselle. Meillä kun on aina tapana antaa joku kiitos, oli se sitten kahvipaketti, lapsille karkkia tai joku pieni lelu, tms, kun lapsemme on ollut jossain hoidossa. Sen maitotölkin olisi nyt ainakin voinut tuoda. Ja omat vaipat nyt tottakai on aina mukana!

Olenko mä nipo, vai onko ihan normaalikäytäntö että lapset viedään hoitoon ilman omia vaippoja? Puhuin äitini kanssa, poika oli siellä hoidossa viime kesänä vuorokauden ajan, ja silloin oli mukana vain yksi vaihtovaippa. Äitini osti kaupasta lisää, mutta serkkuni ei edes niitä viitsinyt maksaa äidilleni takaisin.

Eihän yksi vaippapaketti paljoa maksa, mutta Liberon housuvaipat joita meillä käytetään on kalliimmasta päästä. Kyse on omalla kohdallani ainakin ihan periaatteesta: ei toisten tarvitse mun lapseni vaippoja kustantaa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatuuko teidän talous tosiaan yhteen maitolitraan ja kymmeneen vaippaan?? Oletko koskaan kuullut sanaa " vieraanvaraisuus" ? Ja vielä oma serkkusi kyseessä...

Vierailija
22/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole akateemisia, mutta koulutus on kuitenkin ja molemmat hyväpalkkaisessa työssä.

On ne muutenkin aika moukkia kieltämättä. Eivät koskaan kiitä synttärilahjoista tms mutta osaavat kyllä toivoa kalliita lahjoja. Poikaa yritetään tunkea hoitoon melkein joka viikonloppu jollekin sukulaiselle.

T: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä usko, että ap:n talous tai mikään kaatuu tuollaisiin moukkiin, mutta kyllähän tuollainen suivaannuttaa. Pieniä asioitahan nuo kaikki olivat yksistään, mutta yhdessä niistä tulee jo sen kokoinen möntti, että täytyy olla aika suurpiirteinen, jos ei yhtään ihmetyttäisi.

Mielestäni tuo, että ap on hoitanut pientä sirkusapinaa vanhempien ohjeiden ja ajatusten mukaisesti, menettänyt yöunensa ja muutenkin tarjonnut apinalle varmasti mukavan vierailun, osoittaa jo suurta vieraanvaraisuutta.

Et todella ole nipo!

Vierailija
24/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vien mukana vaipat ja ruuat. Maksan lisäksi tuntipalkan.

Enkä ikinä veisi yöllä heräilevää lasta yökylään.

Vierailija
25/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.5v. ei kuulu herätä yöllä litkuttamaan maitopulloa. silloinkun lapsi ottaa vaipan pois joka pisu kerran jälkeen, niin se kertoo siitä että lapsi on valmis opettelemaan kuivaksi. serkkusi on onneton kasvattaja ja pihi tai sitten niillä oli rahat tosi vähissä.

poika on juonut teillä ehkä 1l. maitoa. sellainen sun ois pitännyt pystyä tarjoamaan. yleensä vieraiden tuloon varaudutaan ja kaapissa on vähän ylimäärästäkin.

omat vaipat tua jokainen mukanansa. vaipat ovat oikean kokoiset ja ei voi odottaa saavansa käyttää muiden vaippoja.

lastahan hoidetaan kuin vauvaa. ei oo normaalia.

Vierailija
26/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse jäin enemmän miettimään tuota valehtelua.

Ensin väittää, että " juu juu, nukkuu yöt" , ja sitten just ennen kun lähtee huikkaa, että " eipäs nukukaan!" . :o

Tuo on minusta ihan törkeää! Ja on se vaippapaketin puuttuminenkin ongelma helposti, jos oma lapsi vain yöllä vaipoissa. Ei meillä monesti edes ole ylimääräisiä.

Vierailija
27/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on paljon enemmän rahaa kuin meillä, sillä he ovat työssäkäyviä ja suht koht hyvin tienaavia ihmisiä. Minä saan kotihoidontukea ja mieheni opiskelee, eli ylimääräistä rahaa meillä ei todellakaan ole.

Serkku puhuu ja puhuu aina, miten meidän lapsi saa sitten heidän lapselta pieneksi jääneitä vaatteita tms, mutta puheista huolimatta ainoaakaan vaatekappaletta ei ole meille asti tullut. Nyt he odottavat tyttövauvaa ja serkkuni sanoo tyttäreni vaatteita katsoessaan että " me varataan sitten tuo, tuo ja tuo meidän tytölle" , ja oli sanonut äidilleni että he voi kyllä ottaa meidän vanhoja tyttövaatteita, kun ei meillä kuitenkaan ole säilytystilaa tarpeeksi! Äitini oli sanonut siihen, että ne vaatteet on kuule myyty pois ja niistä on saatu rahaa joka on tälle perheelle tarpeen...

Ei meidän talous tosiaan kaadu yhteen maitolitraan, mutta en vaan tajua miksi serkkuni ei voinut tuoda maitotölkkiä tullessaan kun kerran pyysin, vaikka ajoi Ärrän ohi! Olisin vaikka maksanut sen hänelle, ettei heidän taloutensa kaadu yhteen maitolitraan :p Mutta ei tuonut vaikka puhelimessa sanoi että " okei" (miksi sanoo jos ei aio tuoda???) ja minä & rättiväsynyt lapseni jouduimme ajamaan Ärrälle maitoa hakemaan. Lapseni oli rättiväsynyt koska valvoi koko yön heidän " ihan hyvin nukkuvan" lapsensa rääkymistä kuunnellen.

Serkkuni ei ole mulle millään lailla läheinen, ei olla yhteydessä. Hän ei vastaa edes tekstiviesteihin jos toivotetaan hyvää nimipäivää tms. Mutta auta armias kun hän tarvitsee lapsenvahtia, silloin kyllä soitetaan heti meille. Hän on aina ottamassa eikä koskaan antamassa, ja oma äitinsäkin on sanonut häntä itsekkääksi p*kaksi.

Vierailija:

Kaatuuko teidän talous tosiaan yhteen maitolitraan ja kymmeneen vaippaan?? Oletko koskaan kuullut sanaa " vieraanvaraisuus" ? Ja vielä oma serkkusi kyseessä...

Vierailija
28/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut suoraan!

Vierailija
29/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa meni toki illalla muroihin ja lasten juomaksi, loput meni pojan maitopulloon. En tosiaan ajatellut että 2½v lapsi vielä juo litratolkulla maitoa tuttipullosta keskellä yötä, etenkin kun puhelimessa mulle sanottiin että hyvin se nukkuu. No, " hyvin" on näköjään suhteellinen käsite!

Eikä se maidon loppuminen mua vituta, vaan se että serkku ensin puhelimessa sanoo tuovansa maitoa mutta ei kuitenkaan tuo.

Vierailija:

poika on juonut teillä ehkä 1l. maitoa. sellainen sun ois pitännyt pystyä tarjoamaan. yleensä vieraiden tuloon varaudutaan ja kaapissa on vähän ylimäärästäkin.

Vierailija
30/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hänen lähtiessäänkin sanoin suoraan että oltaisiin tarvittu vaippoja.

Jos serkkuni sattuisi lukemaan tämän, olisin onneissani, eipä tarvitsisi enää olla tekemisissä... kun ei me muutenkaan kelvata seuraksi, elleivät halua jotain meiltä.

Vierailija:

Olisit sanonut suoraan!

Vierailija
31/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ap sanonut serkulle, että ostin teille vielä paketin vaippoja, kun tuntuu petterille vielä menevän, eikä teillä ole ollenkaan.

Ihme nipo on serkku, joka muutaman vaipan ja maitopurkin takia hankki itselleen tosi ahneen ja moukan maineen. Kai se säästö vaipoissa ja maidossa oli sen arvoista.

Vierailija
32/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien " aina" yöhoitoon vaipat, ruoat (siis ku söi purkkeja), kaiken mitä vaan voi kuvitella. Myöhemmin on jätetty esim vaippapaketti mummulle odottamaan seuraavaa kertaa ja mummun kans käyty kaupassa kun tarvitaan lisää. Pillimehuja mummu on ostanut itse isommalle lapselle ja ruoat siis syövät sen mitä syövät samaa kuin mummu itse.

Ja miten voi sanoa, että " nukkuu hyvin" jos herää monta kertaa yöllä MAIDOLLE, ton ikänen vielä! Ei ton ikästä voi kuvitellakaan, että jois maitoa yöllä, hyvä jos kuvittelee, että on vielä päivävaipoissa.

Mä olisin antanut lapselle yöllä silkkaa vettä! Oppii ettei yöllä palvelu pelaa. Ton ikäinen ei ole yli vuoteen (pidempäänkään) tarvinnut maitoa yöllä, ellei ole jotenkin sairas. Itseäni pidin laiskana kun poika oli vielä vaipoissa 2,5-vuotiaana, mutta 2v10kk lopetti kertaheitolla sekä päivä- että yövaipat. Mutta näillä ei taida olla edes kiire...

En voi käsittää. Joskus aikanaan kun varavaipat loppui pidemmällä vierailulla esim. siskon luona niin itseäni ainakin nolotti kovasti kun ei ollut tarpeeksi varustautunut vaan joutui " lainaamaan" yhden vaipan!

Vierailija
33/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö osaa sanoa EI!!!!!!!

Vierailija
34/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ehkä lapsi nukkuu kotonaan aivan hyvin, joten hän sanoi oikeasti, että lapsi nukkuu aivan hyvin. Siksi ei tullut ajatelleeksi sitä, että teillä lapsi ei nukkuisi niin hyvin.

Lisäksi en ymmärrä, minne ne kymmenen vaippaa hävisivät. Pakkasitteko te jopa serkulle mukaan kotikäyttöön vaippoja? Ei 2,5 vuotiaalla mene kuin 3-5 vaippaa vuorokaudessa.

Muutenkin minun mielestäni sinä olet nipo.

Vierailija
35/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on voinut kulua usempikin vaippa, varsinkin jos on tuollainen lapsi joka vinkuu heti märästä vaipasta. Yöllä jos herää viisikin kertaa ja lutkuttaa 2 dl maitoa, niin meneehän siinäkin jo monta vaippaa.

Normaalilapsella menee 2-4 vaippaa päivässä. Tämä ei tainnut olla normaalilapsi, kuten ei myöskään hänen vanhempansakaan.

Et ole nipo, olisin kyllä sanonut suorat sanat ja hieman enemmänkin jos olisivat meille tuollaisen sirkuspellen tuoneet.

Vierailija
36/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

törkeästä käytöksestä. Ei mitään tapoja serkullasi. Mutta hyvä puoli tässä on se, että nytpähän tiedät olla jatkossa tarjoamatta/antamatta apuasi vastaavissa tilanteissa. Ja sano sitten ihan suoraan, jos kysyvät, että mistä kiikastaa.

Vierailija
37/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan huonoista väleistä.

Miksi otat hoitoon, jos kerran välinne ovat nuo ja käsityksesi tuo? Aika tyhmää vinkua täällä jälkikäteen. Olisit sanonut, että ei käy. Tuskin ne nyt poikaa ikkunasta väkisin olisivat tunkeneet, jos et avaa ovea.

Vierailija
38/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuoda mukanaan tarvittavat hoitovälineet (vaipat, lisämaidot, varavaatteet jne.). Myöskin on lapsen etu, että on varmistettu, että hoitaja jaksaa/haluaa hoitaa yöllä heräilevää lasta.

Vierailija
39/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkusi oli törkeä, siitä olen samaa mieltä. Itse ei tulisi mieleenikään ottaa kenenkään lasta yöhoitoon ilman, että tietyt asiat sovitaan etukäteen.

Vierailija
40/49 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivävaippaa, jos asiaan viitsittäisiin paneutua. Käy sääliksi lasta jos muukin meno on samanlaista välinpitämättömyyttä lapsen hyvinvointia kohtaan.