Mies uhkaa erolla jos paljastan hänen sivusuhteen anopille
Miehellä oli viime vuonna syrjähyppy joka paljastui, ja mies vannoi ja vakuutti että kyseessä oli humalainen erehdys joka jäi yhteen kertaan eikä tule toistumaan.
Tänä syksynä kävi ilmi että sivusuhde on jatkunut jo 1,5 v. No, olin järkyttynyt tietysti. Haluaisin purkaa sydäntäni omalle perheelleni ja miehenkin vanhemmille. Mies varmaan aavisti tämän ja sanoi että ottaa eron jos mainitsen sivusuhdetta sanallakaan hänen perheelleen. En ole nähnyt häntä ikinä tuollaisena, mies oli jopa vähän uhkaava.
Itkettää ja joulumieli on kaukana. Anoppi varmaan huomaa että kaikki ei ole kunnossa. Rakastan miestä mutta nyt on tunteet myllerryksessä.
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Ja mies siis kielsi jo aiemmin kertomasta omalle perheelleni. En ole uskaltanut puhua asiasta kenellekkään.
Ap
Se on patologinen valehtelija. Ei siis mikään oikea mies. Haluaa sinunkin valehtelevan puolestaan. Julkisivu on miehelle tärkeä, samoin hänen onnensa, jolla ei ole mitään tekemistä
sinun onnesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mies siis kielsi jo aiemmin kertomasta omalle perheelleni. En ole uskaltanut puhua asiasta kenellekkään.
Ap
Se on patologinen valehtelija. Ei siis mikään oikea mies. Haluaa sinunkin valehtelevan puolestaan. Julkisivu on miehelle tärkeä, samoin hänen onnensa, jolla ei ole mitään tekemistä
sinun onnesi kanssa.
Juuri tuollaiset patologiset valheiden suoltajat julistavat ettei asia kuulu kenellekään. Koska eivät kestä pitkäaikaista häpeää mikä asian tulosta muiden tietoon seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No tuo on teidän välinen asia ei sinun vanhemmille kuulukaan, eikä ole miehenkään vanhempien asia. Juttele ystäviesi tai terapeutin kanssa
Ihminen saa itse päättää kenet kokee niin läheiseksi että haluaa jakaa isoja asioita elämästään heille. Mä kerroin vanhemmilleni kun sairastuin vakavasti, samoin kun mua petettiin ja koko avioliittoni romuttui. Miksi en olisi kertonut noita asioita ihmisille jotka ovat minulle tärkeitä ja välittävät hyvinvoinnistani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat sen eron.
En kestäisi eroa. Rakastan miestäni. Meillä on yhteiset lapset ja elämä.
Ap
Kyllä, sitten on vain hyväksyttävä se tosiasia, että mies on uskoton. Saat pitää yhteiset lapset ja rakkautesi plus kaiken muun pinnan, minkä mies suhteeseen tuo. Tee vaikka uusi lapsi, niin pettäminen loppuu hetkeksi. Ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No tuo on teidän välinen asia ei sinun vanhemmille kuulukaan, eikä ole miehenkään vanhempien asia. Juttele ystäviesi tai terapeutin kanssa
Ihminen saa itse päättää kenet kokee niin läheiseksi että haluaa jakaa isoja asioita elämästään heille. Mä kerroin vanhemmilleni kun sairastuin vakavasti, samoin kun mua petettiin ja koko avioliittoni romuttui. Miksi en olisi kertonut noita asioita ihmisille jotka ovat minulle tärkeitä ja välittävät hyvinvoinnistani?
Niin. Narsistisen tai sosiopaattisen ihmisen muotoisen käytösmalleihin kuuluu toisten kontrollointi. Myös tässäkin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihana mies sinulla.
Ei viinabsolutismi tietenkään tuollaista estä mutta jos ei ole absolutismia niin ei tuollaisen pitäisi tulla minkäänlaisena yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat sen eron.
Ap
Kyllä, sitten on vain hyväksyttävä se tosiasia, että mies on uskoton. Saat pitää yhteiset lapset ja rakkautesi plus kaiken muun pinnan, minkä mies suhteeseen tuo. Tee vaikka uusi lapsi, niin pettäminen loppuu hetkeksi. Ehkä.
Sittenhän se vaan lisääntyy kun nainen on valas ja myöhemmin vaan hoitaa lasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana mies sinulla.
Lähinnä ihana neukkukuutiossa keksitty joulusatu
Miksi joku venäläinen tommosia keksis. Tosiasia on että on ihmisiä joille kulissit suvun edessä merkkaa. Vielä nykyäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat sen eron.
Ap
Lähetä esirukouspyyntöjä aidosti raamatulliskristillisille tahoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana mies sinulla.
Lähinnä ihana neukkukuutiossa keksitty joulusatu
Miksi joku venäläinen tommosia keksis. Tosiasia on että on ihmisiä joille kulissit suvun edessä merkkaa. Vielä nykyäänkin.
Neukkukuutiolla tarkoitetaan, jonka varmasti tiedät valmiiksi, jotain p*skaista vuokramurjua johon moni epävakaa pettäjä lopulta päätyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat sen eron.
Ap
Kestät siis ilolla ne hetket / yöt / viikonloput, jolloin perheenisä elää sitä yhteistä elämää sivubisneksensä kanssa toisaalla.
Mies tekisi sinulle palveluksen ottamalla eron. Toisaalta parempi ehkä ottaa se ensin itse ja huolehtia omasta turvallisuudestaan samalla. Jos mies on jo käyttäytynyt uhkaavasti niin ei kannata ottaa riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat sen eron.
Ap
No jos vielä rakastat, pidät sivusuhteen sinun ja miehesi välisenä asiana, etkä hiero sitä kenenkään naamaan. Selvität te itse välinne sivistyneesti kahden kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin. Narsistisen tai sosiopaattisen ihmisen muotoisen käytösmalleihin kuuluu toisten kontrollointi. Myös tässäkin asiassa.
Kyllä. Omakin eksäni yritti ihan oikeasti kieltää minua kertomasta kellekään että hän oli pettänyt ja jättänyt minut. Jännä ajatella näin jälkeenpäin että oikeastaan tottelin häntä alkuun, olin kai niin tottunut kontrolliin. Sitten jossain kohtaa minulle aukesi tajuntaan että hetkonen, tietenkin mä saan kertoa omat kuulumiseni ihan kenelle haluan, eritoten läheisilleni ja perheelleni.
Turhaan anopille avaudut. Ota yhteyttä terapeuttiin tai muuhun ammattiauttajaan. Olet jo ilmaissut mehellesi, että suvaitset pettämisen, se siis jatkuu. Turha edes salaa kuvitella, että miehesi ei pettäisi, jos kerran kiinni jäädessäänkin saa sanella kaikki ehdot teidän parisuhteessa.
Ja väkjivalta pahenee aina asteittain. Ensin uhkailut, sitten nyrkki. Tarvitset apua, mutta et anopilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat sen eron.
Ap
No jos vielä rakastat, pidät sivusuhteen sinun ja miehesi välisenä asiana, etkä hiero sitä kenenkään naamaan. Selvität te itse välinne sivistyneesti kahden kesken.
Sepä ei kuulu sinulle millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat teidän välisiä asioita. Ei kuulukaan puhua muille.
Höpöhöpö. Kyllä puolison tekemästä kaltaoinkohtelusta saa ihan vapaasti puhua.
Monissa kulttuureissa on normaalia ja jopa oletus, että miehellä on rakastajattaria.
Monessa kulttuurissa on myös normaalia pitää orjia. Me taas emme elä kummankaanlaisessa.
Mutta meillä on tilaa ja kansallisvaltioiden rajat ovat fasismia.
Miksi ei kuuluisi. Perhekäsitys on nykyään raikkaan laajempi. Eikö totta? 😉