Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi yökuivaksi

Vierailija
25.02.2007 |

Nyt 3-vuotiaalla on ollut todella usein kuiva vaippa aamusta. Ajattelimme, että alkaisiko aika olla kypsä päästä kokonaan eroon vaipoista.

Miten olette homman opettaneet? Miten suojaatte patjan? Entä mitä teette kun vahinko tapahtuu? (Olen ajatellut etten toru lainkaan, vaan muistutan että yölläkin voi käydä pissalla tms.)

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ilman vaippaa päivisin. Koska hän itse näytti olevan valmis nukkumaan ilman vaippaa, en halunnut väkisin hänelle sitä laittaa. Siitä asti hän on nukkunut ilman vaippaa. Joinain öinä pissa tulee sänkyyn, useimpina ei. Jos hän herää yöllä vien hänet potalle, jos ei en käy herättämässä.

Kun pissa on tullut yöllä sänkyyn vaihdan vain nopeasti märät lakanat, pidän puhdasta lakanaa ja muovitetun froteen palaa lähettyvillä, tyttö on yleensä jatkanut hyvin uniaan.

Joskus pissa on saattanut tulla aamulla sänkyyn, juuri ennen kuin hän on herännyt jos olen antanut hänen nukkua liian kauan.

Lakanoiden vaihto ei ole tuntunut liian työläältä. Kolmella muovitetun froteen palasella olemme pärjänneet hyvin, koko ajan on ollut yksi puhdas ja kuiva.

En ole torunut tyttöä mitenkään, välillä muistutan että pissan ei kuulu tulla sänkyyn, vaan että hän voi yölläkin pissata vessaan/pottaan.

Ainut ongelma on oikeastaan ollut se, että tyttö on ruvennut vähän temppuilemaan tämän pissahädän kanssa illalla nukkumaan mennessä. Pissa ja kakkahätä saattaa tulla uudestaan, ja uudestaan...

Vaikka vahinkoja voi sattua kun vaippaa ei enää ole, mielestäni sitä ei voi ottaa takaisin käyttöön kun sen kerran on jättänyt pois.

Vierailija
22/22 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun aikoihin kokeilimme olla ilman yövaippaa, kun hän oli ollut jo jokusen kuukauden täysin päiväkuiva. Pissaa lirahti kuitenkin suunnilleen joka toinen yö sänkyyn. Minusta se oli lapselle epämotivoivaa ja masentavaa, eihän hän sitä tahallaan tehnyt, mutta tuntui olevan märässtä sängystä häpeissään, vaikka en tietenkään koskaan torunut!!

palasimme siis yövaippaan. Tammikuun lopulla poika itse ehdotti eräänä iltana: " kokeillaanko ilman vaippaa?" No, me kokeilimme, eikä yhtään vahinkoa enää ole tullut!!!! Tuo kuukausi oli siis varsin ratkaiseva vaihe yökuivuuteen kypsymisen kanssa.

Minusta yövaippaa kannattaa kokeilla jättää pois, jos esim. viikon vaippa on ollut aamulla kuiva. Mutta jos vahinkoja sitten sattuu usein, ei ole lapsen itsetunnolle ehkä hyväksi antaa lapsen jatkuvasti herätä nöyryyttävässä tilanteessa, pissalammikossa... Tämä on minun mielipiteeni, moni voi olla eri mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi