Tytär perui joulun vieton energiajuomien takia.
Meillä on täydellinen energiajuomien tuontikielto kotiin ja mökille, sekä veneisiin. Muistutin häntä siitä, kun keskustelimme joulun vietosta. Hän uhkasi perua joulun, jos ei saa tuoda mukanaan energiajuomia. Sanoin, että valitkoon perheen ja energiajuomien välillä. Valitsi energiajuomat, eikä tule jouluksi kotiin.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuon on kasvattanut?
Me tietysti kasvattaneet ja kotona asuessaan oli energiajuomakielto ja siitä kiukutteli. Omilleen muuton jälkeen juo niitä jatkuvasti ja koukussa niihin.
Sä haluat viettää joulua niksoista kärsivän lapsen kanssa?
Kukin tavallaan.
Lapsi kärsii noista juomista, kuten monet muutkin nuoret. Ne pitäisi lailla kieltää.
Lailla kieltäminenhän on tunnetusti tehokas keino lopettaa jokin ilmiö tai tapa.
Jos olisin ap:n tytär raahaisin sinne litratolkulla kokista koska sitä ei oltu kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Jos tahtoo kiukutella, aina löytyy syy. EHkä se siitä ajastaan aikuistuu.
Aikuistuminen on siis sinun mielestä sitä, että alistuu toisen pompoteltavaksi?
Oletko tietoinen että niissä on kurjat vieroitusoireet kuten kahvissa ja nikotiinissa tai buranassa tai monessa muussa tutussa asiassa. Jos tytär suostuisi olemaan mieliksesi joulun kärsien, vannoisitko olevasi nalkuttamatta vieroitusoireista johtuvasta pahasta olosta? Pystyisitkö itse olemaan ilman esim kahvia viikon tuosta vain?
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin ap:n tytär raahaisin sinne litratolkulla kokista koska sitä ei oltu kielletty.
Meillä ei myöskään juoda kokista ruokapöydässä. Vain vettä tai maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tietoinen että niissä on kurjat vieroitusoireet kuten kahvissa ja nikotiinissa tai buranassa tai monessa muussa tutussa asiassa. Jos tytär suostuisi olemaan mieliksesi joulun kärsien, vannoisitko olevasi nalkuttamatta vieroitusoireista johtuvasta pahasta olosta? Pystyisitkö itse olemaan ilman esim kahvia viikon tuosta vain?
Pystyn olemaan ilman kahvia ja olenkin. Hyvin harvoin juon kupillisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Eli ap ei pysty samaistumaan tyttären tilanteeseen vaan tekeytyy marttyyriksi. Koita olla seuraavan kerran esim päänsäryssä turvautumatta lääkkeeseen vaan odotat vain meneekö ajan kanssa ohi.
Vierailija kirjoitti:
Typerä provo, toisaalta näitä tyhmiä kakaroitakin löytyy
Ai lapsiko tässä oli typerys?
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa vieroitusoireet voisi välttää kahvilla tai ihan vaan kofeiinipillereillä. Mutta onko äiteen säännöt sellaisia joihin haluaa alistua on silti eri asia.
Kyllä se niin on! Pahempaa kun kannabis ja alkoholi!
Oletpa taistelusi valinnut. Minun tytär on muuttamassa syksyllä pois kotoa opiskelupaikkakunnalle. Olen jonkin aikaa sitten tehnyt tietoisen valinnan tukea ja ymmärtää tyttäreni tekemiä valintoja vaikka ne eivät olisi minun mielestäni aina järkeviä tai hyviä. Tämä siksi että jos joskus tulee tilanne että hän on tekemässä jotain erittäin huonoa tai haitallista päätöstä niin minulla olisi ehkä jotain vaikutusmahdollisuutta asiaan. Jos nipotan vähän väliä hänen tekemistä päätöksistä tai yritän muuten jatkuvasti rajoittaa häntä, lakkaa hän kuuntelemasta minua kokonaan. Lisäksi minun mielestäni vanhemmilla ei oikeasti ole oikeutta puuttua lapsensa elämään sen jälkeen kun hän muuttaa pois kotoa.
ONKO TEILLÄ MYÖS KAHVIKIELTO JA JOS EI NIIN MIKSI ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Eli ap ei pysty samaistumaan tyttären tilanteeseen vaan tekeytyy marttyyriksi. Koita olla seuraavan kerran esim päänsäryssä turvautumatta lääkkeeseen vaan odotat vain meneekö ajan kanssa ohi.
Kiellolla pyritään auttamaan tyttö pois energiajuomakoukusta. Ovat hyvin epäterveellisiä ja koukuttuminen niihin on epäterveellistä.
Oikein toimi tyttö. Juo jännäpoikain kanssa energiajuomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei myöskään juoda kokista ruokapöydässä. Vain vettä tai maitoa.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Oletpa taistelusi valinnut. Minun tytär on muuttamassa syksyllä pois kotoa opiskelupaikkakunnalle. Olen jonkin aikaa sitten tehnyt tietoisen valinnan tukea ja ymmärtää tyttäreni tekemiä valintoja vaikka ne eivät olisi minun mielestäni aina järkeviä tai hyviä. Tämä siksi että jos joskus tulee tilanne että hän on tekemässä jotain erittäin huonoa tai haitallista päätöstä niin minulla olisi ehkä jotain vaikutusmahdollisuutta asiaan. Jos nipotan vähän väliä hänen tekemistä päätöksistä tai yritän muuten jatkuvasti rajoittaa häntä, lakkaa hän kuuntelemasta minua kokonaan. Lisäksi minun mielestäni vanhemmilla ei oikeasti ole oikeutta puuttua lapsensa elämään sen jälkeen kun hän muuttaa pois kotoa.
Meillä on kotona kielto energiajuomista ja niitä kyllä pystyy noudattamaan jos haluaa. Luulisi laittavan tytöllä "herätyskellon" soimaan, jos ei pysty yhtä iltaa noudattaa kodin sääntöjä. Luulisi ymmärtävän, että on huonossa jamassa noiden juomien osalta, jos ei pysty muutamaa tuntia olemaan ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvi ja teekin siis kielletty? Sokerista puhumattakaan...
Täh? Energiajuomista puhuttiin. Tiedätkö sä, mitä ne on? Kahvissa ja teessä on kofeiinia mutta silti aivan eri asia. Sitä en hoksaa, mistä sä nyt tuon sokerinkin keksit vetää mukaan.
Millä tavalla eri asia?
Ihanko tosissasi kysyt, millä tavalla kahvi/tee ja energiajuoma on eri asioita? Ei tule itselle mieleen kaikki ne lisäaineet, sokeri yms paska mitä energiajuomat sisältävät...?
Mitäpä ap jos tyttäresi sanoisi ettet saa juoda kahvia tai polttaa tupakkaa? Olisiko kivaa?
AIKUINEN saa juoda ja syödä mitä haluaa ilman,että määräilevä mutsi tulee inisemään.
Voin kuvitella miten "ihana"äiti ap on:
-Herranjumala sä oot lihonut!
- Miten sun tukkas on tollei leikattu?
- Et kyllä juo mitään energiajuomia täällä!
- Noissa vaatteissa et kyllä lähde mihinkään
- Puhu hiljempaa ja istu suorassa!
Millä tavalla eri asia?