Annatko jouluvieraiden ladata sähköautonsa?
Samalla, kun palvelet vieraita, niin sähköauto latautuu talon sähköistä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi näkee joka ketjussa persun ja toinen iigorin. Antaa hyvän kuvan tämän palstan tyyppien harhaisesta maailmankuvasta. Ei mikään ihme, ettei tarvitse töihin mennä 🤨
Pycca loi persun omaksi kuvakseen, sanotaan kirjassa.
Ja kirja on.... Työn voitto?
Vierailija kirjoitti:
En anna. Kolmivaiherasia on onneksi lukitussa pannuhuoneessa eli "teknisessä tilassa" enkä oman ok-taloni (3x25A) käytönjohtajana en salli johdon vetämistä oven tai ikkunanraosta. Lisäksi olen kieltänyt auton liittämisen talon seinässä olevaan ja 10 A sulakkeen takana olevaan ulkopistorasiaan, koska samassa sulakkeessa on sisätiloissa oleva pakastin. Suhtaudun patteriautoileviin vieraisiin muutoinkin nuivasti.
Olet boomerkantainen mulukku. Ei sulle mitään vieraita tule sinne liiteriin, jossa ei ole edes kunnon sähköjä. Pysy siellä valesokkeliliiterissäsi yksinäsi ja silitä pannuhuoneessa ruosteista voimavirtarasiaasi vaikka koko Joulu.
Vierailija kirjoitti:
Mun jouluvieraat tulee kävellen eivätkä omista sähköautoa. Ja ei meidän taloyhtiössä ole edes latauspaikkoja.
Miksi ihmeessä vastaat kysymykseen, mikä ei lainkaan koske sinua?
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Enkä tietenkään anna käydä saunassa tai suihkussakaan. Peseytykööt ulkona lumessa. Enkä lämmitä huonetta jossa yöpyvät. Tuokoot irtopatterin mukanaan.
Meillä vieraat saavat käydä joulusuihkussa. Saunaan ei ole varaa päästää. Hesan keskustassa asuminen vie niin ison osan tuloista.
Meille ei tule vieraita sähköautolla, joten ei ole nyt sitä ongelmaa. Olen kuitenkin miettinyt tuota sähköauton latausasiaa itsekin. Aina, siis aina, kun tulee vieraita sähköautolla, ensimmäisenä ollaan kaivamassa sitä kaapelia, että auton akun saisi ladattua. Ei ole kenelläkään bensa-autolla ajavalla kanisteri ensimmäisenä kädessä, että maksaisitteko bensat paluumatkalle. Ja miten huonot akut niissä sähköautoissa oikein on, että jos joku tulee 50 km päästä, niin pitää jo ladata akkua. On meillä aina annettu ladata, en ole kehdannut kieltää, mutta kieltämättä en pidä siitä kahdestakin syystä. Pidetään itsestään selvänä, että muut maksavat oman ajamisen, ja toiseksi meillä ei ole latauspistettä, vaan pitää ladata ulkopistorasiasta, mikä on sinänsä kai lyhytaikaisessa käytössä ihan laillista, mutta mistä minä tiedän, millä teholla sieltä otetaan, voisiko olla vaaratilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En anna. Kolmivaiherasia on onneksi lukitussa pannuhuoneessa eli "teknisessä tilassa" enkä oman ok-taloni (3x25A) käytönjohtajana en salli johdon vetämistä oven tai ikkunanraosta. Lisäksi olen kieltänyt auton liittämisen talon seinässä olevaan ja 10 A sulakkeen takana olevaan ulkopistorasiaan, koska samassa sulakkeessa on sisätiloissa oleva pakastin. Suhtaudun patteriautoileviin vieraisiin muutoinkin nuivasti.
Olet boomerkantainen mulukku. Ei sulle mitään vieraita tule sinne liiteriin, jossa ei ole edes kunnon sähköjä. Pysy siellä valesokkeliliiterissäsi yksinäsi ja silitä pannuhuoneessa ruosteista voimavirtarasiaasi vaikka koko Joulu.
Ei ole ruosteessa, on muovinen 3x16A CEE rasia. Tämä tiedoksi sinne 1x10A pääsulakkeella varustettuun, grynderin kerrostalon alta purettavaan lautahökkeliin.
Vierailija kirjoitti:
Meille ei tule vieraita sähköautolla, joten ei ole nyt sitä ongelmaa. Olen kuitenkin miettinyt tuota sähköauton latausasiaa itsekin. Aina, siis aina, kun tulee vieraita sähköautolla, ensimmäisenä ollaan kaivamassa sitä kaapelia, että auton akun saisi ladattua. Ei ole kenelläkään bensa-autolla ajavalla kanisteri ensimmäisenä kädessä, että maksaisitteko bensat paluumatkalle. Ja miten huonot akut niissä sähköautoissa oikein on, että jos joku tulee 50 km päästä, niin pitää jo ladata akkua. On meillä aina annettu ladata, en ole kehdannut kieltää, mutta kieltämättä en pidä siitä kahdestakin syystä. Pidetään itsestään selvänä, että muut maksavat oman ajamisen, ja toiseksi meillä ei ole latauspistettä, vaan pitää ladata ulkopistorasiasta, mikä on sinänsä kai lyhytaikaisessa käytössä ihan laillista, mutta mistä minä tiedän, millä teholla sieltä otetaan, voisiko olla vaaratilanteita.
Kummallisia vieraita sinulla. Eipä ole koskaan kyllä kukaan 50km päästä tulija sähköjä kysellyt. Veli kun kävi perherineen muutaman päivän visiitin kesällä niin sillon kyllä meidän pihassa latasivat. Eii kyllä tarvinnut erikseen kerjätä itsestäänselvyyksiä. Muutaman euron latauksista ihmiset oikeasti täällä vänisee? Teille tullessa on varmaan sitten syytä olla omat eväätkin tai tiedustella kohteliaasti isäntäväeltä lounaspaketin hintaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tosiaan joka ikinen sähköautolla kyläilevä on heti autoaan lataamassa. Miksi meillä eväitä tarvittaisiin? Vieraita kestitään aina tottakai, eihän siitä ole kyse.
Lähinnä ihmettelen vaan sitä, että tuota latausta pidetään itsestään selvänä, että aina saa ladata, ja itse ei tarvitse omasta sähkön kulutuksesta maksaa koskaan. Jos bensaa käyttävä käy tankkaamassa matkalla, miksi sähköautoa käyttävä ei voi käydä autoaan lataamassa. Ei ole tullut mieleenkään kysellä kyläpaikassa bensaa autoon.
Pycca loi persun omaksi kuvakseen, sanotaan kirjassa.