Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tienaat pari tonnia kuussa, rahat riittää kun

Vierailija
17.12.2024 |

Et asu kalliisti. 

Et ikinä ota kulutusluottoa. 

Et ole huippupitkä etkä bodaa (ensimmäiseen ei voi vaikuttaa, sori...).

Et osta valmisruokia tai muita kalliita ruokia.

Et omista autoa.

Et omista lemmikkejä.

Et matkusta ainakaan enemmällä kuin n 1000 eur/ vuosi 

Et kaipaa ulkonasyömistä tai muita arkipäivän luksuksia.

Et harrasta kalliisti.

Et shoppaa vaatteita huvikseen.

Näistä yhden tai ihan maks kaksi voit jättää toteuttamatta. Kyllä rahat riittää. Jos yli kaksi yrität toteuttaa niin ei kyl välttis. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarpeettoman pitkän jollotuksen olisi voinut tiivistää yhteen ranskalaiseen viivaan

.. keskityt vain hengissä pysymiseen, etkä edes unelmoi elämästä.

Kyllä, olet aivan oikeassa.

Nautintoaineet, lemmikkieläimet, rahaa maksavat harrastukset, matkailu, mökkeily ovat vain heille, joilla on omilla tuloillaan mahdollisuus sellaiseen. Ei pummamalla muiden kukkarolla.

Vierailija
22/31 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kuukaudessa noin 2000e näppiin. Toinen tonni menee kasvamaan rahaa ja toinen tonni kattaa kaiken kuukausittaisen kulutuksen; asumisen, ruoan, hygienian, myös auton. Ap:n lista on kyllä ihan pätevä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan tukia 1400e ja rahat riittävät suurimpaan osaan noista. 

Enpä usko että riittävät? Kalliiseen asuntoon tonni kuussa, sen jälkeen kallis harrastus ja auto ja sähän olisit jo miinuksella? Kaikkiin muttei yhtä aikaa riittää. 

Mutta pointti olikin, että yhteen tai kahteen kalliimpaan juttuun riittää kyllä. Itselläni on kallis asunto, ja hyvin tässä eletään. Muu on oltava hyvää perustasoa, ei ole kuin yhteen luksukseen varaa. Ei mulla köyhä olo ole ollut vielä silti.

Pitää osata valita, mikä itselle on tärkeää. 

Vierailija
24/31 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarpeettoman pitkän jollotuksen olisi voinut tiivistää yhteen ranskalaiseen viivaan

Jos "elämä" koostuu materiasta ja muusta yhtä turhasta, niin silloin kannattaisi hieman pohtia omia arvoja. 

Vierailija
25/31 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa siitä, kuinka mitään ei ole varaa ostaa tai tehdä. Vastaajat kommentoivat, että varaa kyllä on, kunhan ei osta tai tee mitään.

Vierailija
26/31 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et osta valmisruokia tai muita kalliita ruokia". Minä en muuta ole vuosikymmeniin syönytkään kuin valmisruokia. Ruokalasku noin 250 euroa. Ei ole minusta kallista. Ulkonasyöminen on, enkä ole sitä koskaan harrastanut.

Vierailija
27/31 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee 2000 euron palkasta puolet säästöön joka kuukausi. Enkä todellakaan katso minkä hintaista ruokaa ostan tai kiellä itseltäni heräteostoja esim. vaatekaupassa. Autoa minulla ei ole. 

Mitä maksat asumisesta? Sähköstä? Vedestä? Netistä? Vakuutuksista? Ruoasta?

Tuo ei ole mitenkään mahdollista ja tiedät sen itsekin. Ellet siis elä jonkun toisen rahoilla.

Vierailija
28/31 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olet aivan oikeassa.

Nautintoaineet, lemmikkieläimet, rahaa maksavat harrastukset, matkailu, mökkeily ovat vain heille, joilla on omilla tuloillaan mahdollisuus sellaiseen. Ei pummamalla muiden kukkarolla.

Ai. Minä tienaan tuon kaksi tonnia kuussa tekemällä töitä 40 tuntia viikossa.

Ohis

Vierailija
29/31 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaan sellaiset 1800-2300 nettona. Asun yksiössä vuokra alle 400 euroa veden kanssa. Sähkö noin 30 euroa kk Muita kuluja ei ole. Ei ole velkaa eikä mitään. Ei ole autoa, kotivakuutus vuodessa noin 120 euroa. Rahaa jää säästöön, en tupakoi enkä matkustele kuin tosi harvoin. Kerran 3 vuodessa olen käynyt jossain rukalla talvella. On minulla vene ja venepaikka joka maksaa 245 euroa vuosi.

Maksatko puhelinliittymästä jotain? Entäs ruuasta? Bussilipuista? Junalipuista? Entäs lääkärissä käynnistä? Hammaslääkärimaksuja?

Puhelinta käytän noin 10 eurolla kk. Ruokaan 200 euroa kk, bussilla en kulje vaan fillarilla. Hammaslääkärissä kävi viimeksi jotain 7 v sitten. Säästöjä on 170 tonnia.

Vierailija
30/31 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tuolla pärjäsi. Ikisinkku eläkeiän kynnyksellä, niin ei kai sitä enää voi parempaa toivoa kuin työpaikka, josta saisi palkkaa edes sen paritonnia kuussa.

Sitten saa sanoa: "Mene röihin!" 😂

Vierailija
31/31 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee 2000 euron palkasta puolet säästöön joka kuukausi. Enkä todellakaan katso minkä hintaista ruokaa ostan tai kiellä itseltäni heräteostoja esim. vaatekaupassa. Autoa minulla ei ole. 

Mitä maksat asumisesta? Sähköstä? Vedestä? Netistä? Vakuutuksista? Ruoasta?

Tuo ei ole mitenkään mahdollista ja tiedät sen itsekin. Ellet siis elä jonkun toisen rahoilla.

Jos asuu vanhassa omakotitalossa ja ei ole velkaa, niin kyllä tuo on mahdollista. Sähkö, vedet ja puut tekevät 250e/kk, netti ja kännykkä 25e/kk, vakuutukset 20e/kk, ruoka 250e/kk, kiinteistövero ja jätekuljetus 20e/kk, satelliittitv 35e/kk. Eläke on 1300e/kk nettona. Vielä jää muuhun 700 euroa kuukaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän