PALAUTTAKAA HUUTONET MYYJÄT NE YLIMÄÄRÄISET MAKSETUT POSTIMAKSUT!!!!
Kommentit (39)
jospa myyjä on vaikka ollut poissa eikä muistanut sun 4 euroa vielä palauttaa kun ei tiennyt maailmasi siihen kaatuvan...
Minusta reiluun kauppaan kuuluu se, että laskutan ostajaa sen verran, mitä postitintäti ottaa minulta tiskillä tavaran lähettämisestä:) Postitusmateriaalit tarjoan aina ostajalle, mikä mielestäni kuuluu hyviin kauppatapoihin ja bensani maksan itse, sillä voinhan tehdä postituksen, vaikka kauppareissulla;)
Koskaan ei ole minun mielestäni sopivaa periä pakkauskuluja. Mielestäni se on röyhkeätä.
Ylimääräiset postikulut palautan aina.
Tyhmä on se, joka on ahne, ei se joka joutuu ahneen uhriksi.
Ostajana ostan vain sellaisia tuotteita, joissa on postikulut mainittu. Silloin tiedän mitä maksan ja pystyn arvioimaan onko kulut edes lähellä oikeaa. En pyydä takaisin, enkä suostu myöskään maksamaan lisää, jos kulut on mainittu ilmoituksessa.
Myyjänä jos olen perinyt liikaa, lähetän viestin jossa pyydän tilinumeron palautusta varten ja ilmoitan summan, yleensä 10 senttiä mutta joskus enemmän (tavallinen kirje/maksikirje tai maksikirje/paketti -ero). Jotkut haluaa 10 senttiäkin takaisin, toiset ei edes isompaa summaa. Jos olen ilmoituksessä pyytänyt liian vähän postikuluja, kärsin nahoissani. Oma moka ja asiakas ei voi sitä tietää etukäteen.
Oletko lukenut ilmon huolella? Lukeeko siinä POSTIMAKSU vai POSTITUSMAKSU? Katsos jokainen saa lähetyksensä hinnoitella huutiksessa miten haluaa ja toiset todellakin ottaa ns. käsittelykuluja, pakkauskuluja, materiaalikuluja.... TYhmähän ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa...
ottavia, eli EI HUUTOJA ylimääräisistä postituskuluista periviltä
kerran olen itse laittanut ylläpidolle samasta asiasta eli ylimääräisistä postituskuluista, vielä en ole saanut vastausta
ja aina olen palauttanut, jos postimaksua on ollut ' ylimääräistä' (mieluummin pyydän pk liian paljon kuin liian vähän). Kun olen paketin postittanut, niin laitan ostajalle meiliä, jossa kerron paljonko meni postimaksuihin ja pyydän saada tilinumeron jos ostaja tahtoo saada postimaksuja takaisin. Tosi harvoin ostaja tahtoo takaisin alle euron verran maksuja.
Ilmoituksessa lukee aina: nouto tai postitus (kulut 2¿), tms.
Enkä todellakaan ala palauttamaan, jos postimaksu onkin vain 1,7¿, sillä ei ne pakkauspaperit ja teipit ilmaisia ole.
kyllä tuolla liikaa perimälläsi 30centillä paljon paketidaanja kyse on myös periaatteesta, oletko rehellinen
Joskus siis on kyse 10 sentistä (olen arvioinut mm. painon mukaan ja sitten saankin litistettyä Helposti-kuoreen, painon mukaan 95snt -> Helposti-kuori 85 snt). Jotkut haluavat senkin takaisin, jotkut eivät. Olen siis palautellut tileille jopa 10 senttisiä. Joskus on postissa vasta selvinnyt, että menee ilman maksikirjettä (vaikea arvioida välillä, koska postit ovat erilaisia, toiset tosi nipoja ja toiset eivät. Virkailijasta ihan kiinni!
Mikään laki maailmassa ei sano, ettei siitä saisi ottaa enemmän hintaa kuin pelkän postimerkin hinnan.
Sitäpaitsi, en koskaan pyydä myyjältä lisää rahaa, jos maksu onkin enemmän. En ikinä kehtaisi lähettää viestiä että " sori, postitus maksoikin 1,75¿ eikä 1,60¿, saisinko kymmenen senttiä lisää kiitos" .
Usein myyn tuotteita myös ilman postituskuluja, lasken siis tuotteen hintaan parin euron postituskulut mukaan.
Yli 200 kauppaa tehty ja kaikki palautteet positiivisia...
Vierailija:
kyllä tuolla liikaa perimälläsi 30centillä paljon paketidaanja kyse on myös periaatteesta, oletko rehellinen
Vierailija:
En ikinä kehtaisi lähettää viestiä että " sori, postitus maksoikin 1,75¿ eikä 1,60¿, saisinko kymmenen senttiä lisää kiitos" .
Kirjoitan ilmoitukseen: postittamisesta veloitan kaksi euroa.
Jos ostaja ei tajua, että veloitan postittamisesta sen kaksi euroa, niin onpa harvinaisen tyhmä ihminen kyseessä. Ketään ei huijata, kenellekään ei tule postimaksu yllätyksenä. Sinun tai kenenkään muun ei ole pakko ostaa, jos ilmoituksessa lukee niin.
Joskus käytän myös mieheni yrityksestä saamiani kuoria, joissa postimaksu on valmiiksi maksettu. Koska saan ne ilmaiseksi mieheltäni, minun pitäisi kai sinun logiikkasi mukaan myös postittaa tuotteet ilmaiseksi?
Ja omatunnon mukaan pitää sitten kai alkaa karhuamaan niitä 10-15 senttisiä ostajilta, jotka ovat maksaneet liian vähän postimaksuja :D
Ja siitä vielä pois ne kaupat, joissa ostaja on maksanut 10 senttiä, (tai enemmänkin) liian vähän postimaksuja...
Vierailija:
tulee kyllä iso summa
Vierailija:
Joskus käytän myös mieheni yrityksestä saamiani kuoria, joissa postimaksu on valmiiksi maksettu. Koska saan ne ilmaiseksi mieheltäni, minun pitäisi kai sinun logiikkasi mukaan myös postittaa tuotteet ilmaiseksi?
Vierailija:
Varastaako miehesi työpaikaltaan kirjekuoria sinun huutis-kohteidesi postitukseen?Vierailija:
enkä edes viitsi käydä niitä enään pyytelemäänkään. olisin huutanut häneltä 3 muutakin tuotetta, mutta nyt jätin tämän takia huutamatta!!
ap