Köyhien ruokalista! Laittakaa sellainen jotta rahaa ei tarvitse överisti ruokaan! Antakaa kuukausisumma ruoalle ja siihen kotiruokalista!
Köyhien ruokalista! Laittakaa sellainen jotta rahaa ei tarvitse överisti ruokaan! Antakaa kuukausisumma ruoalle ja siihen kotiruokalista!
Kommentit (16)
omat perunat pihalta, omat marjat omista puskista (pakkasessa) metsästysseuran kanssa 5 peuraa kaadettu, pakastin on pullollaan.
Laske itse siitä kuukausisummat. En kyllä ole köyhä mutta ihan kiva olla tekemässä omaa ruokaa alusta asti.
Mihin sun palkka oikeen sitten menee? etkö osaa rahaa käyttää, tuhlaat heti tilipussin vai mikä sun ongelman juurisyy oikeen on?
Mikä on sun koulutus? Opiskeluaikoina oppi tekee kesällä paljon töitä ja säästämään rahaa talven ajaksi kun oltiin vain koulussa, aikalailla opettavaa aikaa, ja eipä taida olla köyhempää kansanryhmää kun opiskelijat. Ja hyvin on aina opittu pärjäämään.
Minne sun rahat sitten menee? Opiskelijatkin pärjää vaikka on köyhin kansanryhmä.
Oletko koittanut samaa strategiaa kun mus ta lai sten hevonen, juuri kun oppi olee syömättä ni kuoli perkele?
No sen voit koota itsekin. Eli pavut, herneet, palkokasvit pitää nälkää hyvin. Kananmunissa on vitskuja ja ne pitää jonkin verran nälkää. Juurekset on halpoja, mutta niitä pitää syödä paljon, että ne täyttää. Yksipuolistahan se on, mutta kun ei ole rahaa, niin ruoan pitää pitää nälkää loitolla ja siitä pitää saada tarpeelliset vitskut. Jos et saa sairastut ja köyhälle se tietää alamäkeä josta ei ole enää paluuta.
En jaksa antaa listaa, mutta syö ruokia, joissa kilohinta alhainen.
Puurot on terveellisiä ja halpoja. Eikä edes vaikeita tehdä.
Hernekeitto, perunat ja porkkanat, lanttu, makaronilaatikko munamaitoon ilman lihaa, pinaattikeitto itse keittäen, juureskeitto, ruisleipää ja juustoa, banaaneja, hävikkihedelmiä, kaurapuuroa. Näillä me eläkeläiset eletään.
Hurstin jonossa jos käy kaksi kertaa viikossa niin hyvin tuhdisti elää yksi ihminen. Pahimpina korona-aikoina kun hallitus kielsi työpaikalle menon ja yrittämisen niin tuli kerran viikossa käytyä leipäjonossa ja rahat riitti. Kaupungeittain vaihtelee ja saattaa olla useampiakin, jos vaan työajoiltaan pääsee hakemaan.
Muutenkaan itsetehty ruoka ei kallista ole esim. Makaronilaatikko lihaliemeen, pinaattiletut, bataattisosekeitto, sämpylät, pizza, pinaattikeitto, munakas, yms. onhan noita ruokia mitä saa edullisesti.
Edelleen kokoomuksen Sarkomaa piilottelee reseptejään joihin kuluu yksinäisellä ihmisellä vain pari kymppiä eli parilla kympillä saa vaikka monen viikon ruuat.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4503f497-6d4d-488d-87fb-0289daa8a…
https://www.tiktok.com/@iltalehti/video/7159199494792334597?lang=fi-FI
Vierailija kirjoitti:
Jos rajan pitää kympissä, voi välillä ostaa lihaakin. Itse pidin pitkään rajaa vitosessa ja kypsissä lihatuotteissa kymppiä, nyt inflaation myötä ei tuo hintahaarukka ihan pidä. Ehkä joku 7 euroa voisi olla hyvä raja ja kasviksissa ym vitonen. Kasviksissa tuo rajaa hyvin sen, että ostaa vain satokausituotteita. Olen käyttänyt kilohintarajaa niin töissä kuin työttömänä ollessani ja aina olen löytänyt kaupasta ravitsevaa ja monipuolista ruokaa. Markka-aikana rajana pidin kahtakymppiä ja heti euroihin siirryttyä neljässä eurossa mutta jo parin vuoden jälkeen rajaksi laitoin tuon vitosen.
200€
Puuroa aamu ja iltapalalle, kaura ja riisipuuroa
peruna, juureslaatikko sika nauta jauhelihalla
hernekeittoa
kaalilaatikkoa
makaronilaatikkoa
perunaa ja kalaa kerran viikossa
itse tehdyt sämpylät, leivo kaksi kertaa viikossa
Porkkana-sellerimuhennos, lihapullat
Jauhelihakeitto, paljon juureksia
linssitomasttikeitto kookosmaidolla
kurkkua ja tomaattia leivälle, iso juustonniinnon halvempi kilohinta
kahvia vain aamuisin
maltaista voi tehdä kotikaljaa
herkkuina itse tehty marjapiirakka, sipsejä kerran viikossa.
tee kerralla iso annos ja pakasta jos et syö kolmea päivää. Perusruoka ei tule kalliiksi mutta pitää tehdä paljon itse.
Kananmunat on halpoja, niitä yksi päivässä. Ei Tuu nälkä vaikka on köyhä jos tekee itse ruuan.
Jospa nyt itse näkisit vähän vaivaa ja etsi vaikka K-ruoka sivuilta lähimmän kauppasi tarjonnasta edullisia tuotteita. Reseptejä löytyy netistä pilvin pimein. Edullista ruokaa ovat peruna, makaroni, pavut, herneet, kausikasvikset, -vihannekset, -hedelmät, lihoista osta punalaputettuja tarjouksia.
Peruna sisältää 75% vettä wikin mukaan. Oma kertaalleen tekemäni selvitys ja päädyin tulokseen, että peruna sisältää n.60% vettä. Huijattu olohan tuosta jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rajan pitää kympissä, voi välillä ostaa lihaakin. Itse pidin pitkään rajaa vitosessa ja kypsissä lihatuotteissa kymppiä, nyt inflaation myötä ei tuo hintahaarukka ihan pidä. Ehkä joku 7 euroa voisi olla hyvä raja ja kasviksissa ym vitonen. Kasviksissa tuo rajaa hyvin sen, että ostaa vain satokausituotteita. Olen käyttänyt kilohintarajaa niin töissä kuin työttömänä ollessani ja aina olen löytänyt kaupasta ravitsevaa ja monipuolista ruokaa. Markka-aikana rajana pidin kahtakymppiä ja heti euroihin siirryttyä neljässä eurossa mutta jo parin vuoden jälkeen rajaksi laitoin tuon vitosen.
Itselläni raja on 2 €/kg, paitsi kalassa, jota syön toisinaan. -sama
eXtra nakit ja perunasalaatti. Maittavaa purtavaa ainakin lastenkutsuille. Muuhun ei yh-äipällä varaa.