Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostatteko välikausiHAALARIN vielä 5-6-vuotiaalle

25.02.2007 |

Pojalla on nyt ikää 5v ja kaapista löytyy kevääksi kosteussuojaa 2-osaisena ja sitten ihan perustakkia ja housua (sinänsä ihan riittävästi kun tykkään että vaatetta löytyy vaikka osa olisikin pesussa).

Mutta nyt mietin, kun poika koko talven on halunnut käyttää haalaria, haalaria ja haalaria, että pitäisikö ostaa vielä päiväkotiin kevääksi haalari? Se on kuitenkin niin kätevä saada itse päälle ja se taitaa lähinnä poikaa itseään kiinnostaa...

Miten muut on tehneet, onkovielä tuon ikäisillä välikausihaalareita?

Jotenkin ajattelin että 122cm kokoista haalaria ei enää tulisi ostettua :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakaan pojista ei ole ollut välikausihaalaria 2-ikävuoden jälkeen. Olemme kokeneet takin irtohousujen kanssa kätevimmäksi. Aina voi ostaa uudet irtohousut, mutta kun haalarin polvet on 3 viikossa likimain läpirikki, niin kokhaalarin ajatus on mielestäni pilalla.

Vierailija
2/18 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksyllä jolloin oli 1,5v. keväällä (vajaa 2) olen sitten jo ostanut kaksiosaisen, on ollut helpompi kuivaksiharjottelussa kun puskapissalle on päässyt kätevästi. Tarpeeksi hyvin kun laittaa paidat housuihin niin ei napa vilku. Ja jotenkin en itse vaan osaa kuvitella laittavani ainakaan yli 3-vuotiasta välikausihaalariin, talvihaalaria on sitten kyllä käytetty eskari-ikään asti.

Mutta minusta jokainen voi toki pukea lapselleen mitä haluaa ja jos lapsi vielä 5-vuotiaana viihtyy haalarissa niin mikäs siinä sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lasten mieleen enemmän kuin takki+housut

Vierailija
4/18 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin meidän 5,5v haalarin, itse haluaa ja se on kätevä, mutta on meillä' myös kost.suojatut takki+housut sekä tavalliset, mut ehdottomasti haalari on meille vielä tarpeellinen

Vierailija
5/18 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten päädyttiin sitten hankkimaan 2-osaiset välikausipuvut. Voi olla että syksyksi ostan alesta haalalrin jos edullisesti saa.... Menee syksyllä päiväkotiin joten siellä haalari voisi olla kätevämpi. Osaa kyllä itse pukea hyvin takin ja housutkin :=)

Vierailija
6/18 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitanpa tänne entisenä päiväkodin tätinä oman mielipiteeni haalareista.

Mun mielestä haalari on tosi kätevä (ainakin päiväkodissa) isommillakin lapsilla. No, se on helppo pukea mutta myös pysyy selkä ja maha lämpimässä ja piilossa vauhdikkaimmissakin leikeissä. 2-osasten vaatteiden ongelmana on se, että nousevat ylös ja usein myös alla olevat paidat eivät pysy leikeissä housun sisällä ja lapsilla on " napa paljaana" .

Vierailija
7/18 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika menee syksyllä kouluun, mutta ostin vielä kesäalesta välikausihaalaariin kokoa 122. Syksyn kurakeleillä oli usein pipoa myöten kurassa, tuskin tilanne kovasti keväällä on muuttunut. Säilyy ainakin sisävaatteet puhtaina. Kouluun varmaan laittaa sitten takin ja housut, mutta pihaleikeissä voi haalarikin olla hyvä, kaivelee ojissa kielloista huolimatta.

Vierailija
8/18 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaalla meillä oli haalari täydessä päiväkotikäytössä ja vielä viime syksynäkin meillä oli 6-vuotiaalla kaksiosaisen rinnalla. Minusta haalari on joka pojan " työpaikkavaate" eli oikein loistava päiväkodissa.

Vierailija
9/18 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että eskariin mennessä voi ruveta harkitsemaan 2-osaisia asuja sekä talveksi että välikausiksi. Tai viimeistään kouluun mennessä.

Vierailija
10/18 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jäänyt niin vähälle käytölle jo 4-vuotiaasta lähtien eli en osta.

Vierailija
11/18 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalaria tulee käytettyä yleensä enemmän kylmemmällä ilmalla ja rapakelillä ja takki-housuyhdistelmää sitten lämpimämmällä ilmalla.

Haalari on päiväkodissa minusta kätevämpi, vaikka takin ja housujenkin pukeminen sujuu ihan hyvin.

Eli vastaus on kyllä, 5,5-vuotiasta odottaa kevääksi/syksyksi välikausihaalari kokoa 122cm.

Vierailija
12/18 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt 5½ vuotias poika ja minä ostan hänelle kyllä haalarin, kotona pihakäyttöön ja syksyllä saa käyttää sitä eskarissa sitten!

Tuttavan kanssa juuri keskustelin isojen poikien haalari asiaa ja heillä eka luokkalainenkin pukee mieluiten haalarin päälleen..

Vierailija
13/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ostin vielä viime syksynäkin, vaikka poika on jo ekalla koulussa. On tietty myös takki ja housutkin, mutta tykkäs olla haalarissa... Kerkee nopsaan välkälle!

Kotosalla on mieluiten pihaleikeissä just haalarissa ja mökillä se on ehdoton! Helppo ja nopee pukee ja riisua ja ei jätä napaa paljaaks.

Itse vaan mietin, että ehkä en enää osta kun tokalle menee...

Toisaalta, mökillä se olis kyllä vielä tarpeen.

Kesällä 6v täyttävällä siskolla on myös haalari kevääksi, mutta tykkää veljeään enemmän olla takki-housut-yhdistelmässä.

Vierailija
14/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täyttää tyttö vasta syksyllä 4v ja siltikin välikausiasu on 2-osainen. Kokeilin tytölle viime kevään haalaria ja se on löysä ja roikkuva muuten, mutta lahkeet lyhyet. Jos nyt olisin ottanut kokoa isomman halarin, olisi tyttö näyttänyt ihan hirveältä liian löysässä yläosassa. Peffakin roikkuu ihan mahdottomasti, vaikka vyötärössä onkin kiristykset.

2-osainen on siis meillä " pakostakin" .

Vierailija
15/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kien kanssa.

5-6-vuotias osaa (yleensä) pukea niin hyvin jo itse, että navan vilkkumiset eivät ole ongelma ja jos nyt kuperkeikkaa tai käsillä seisontaa tehdessä vilkahtaa, niin ei hän siihen palellu. =)

Talvella haalarinostoa minusta voi harkita, mutta välikauteen on kyllä ihan turha kapistus tuon ikäiselle tai vähän nuoremmallekin. Takki ja housut yhdistelmä ehdottomasti kätevämpi ja monikäyttöisempi!

Haalari 0-2-vuotiaalle, joka ehkä kaatuu lammikkoon tai ei huomaa/osaa sanoa, jos takin ja housun väliin jää paljasta pintaa.

Vierailija
16/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pojalla sitten haalari valmiina.

Itse en ole mikään kuravaatteiden ystävä, joten haalari on erittäin kelpo asuste, jos vähän tihkuttaa tai maa on kostea (tietty kaksiosasinenkin silloin passaa, mutta mutta mutta.. :)

Olkoon päiväkodissa tuholaisvaatteena, jolla saa vaikka kieriä maassa ja kaivautua mutaan- sitä on odotettavissa:) Sitä paitsi tänä vuonnakin kesti talven tulossa niin kauan, että uskon että syksyllä sillä on taas paljon käyttöä.

Ja jos jollain on vielä 122cm haalari hakematta, niin meidän jäljiltä jäi ainakin 2 viime vuoden Remua sitä kokoa hintaan 40e Myyrmäen Citymarkettiin.

Vierailija
17/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme keski-euroopassa ja tarhassa ei kenelläkään ole haalaria. Tytöstä on kurjaa varsinkin keväällä/syksyllä pitää haalaria + täditkin valittavat et on hankala? Talvisinkin tyttöni on ainoa joka on puettu haalariin ja rukkasistä tarhassa todettiin et ne on hankalat lapsen itse pukea! Kaksiosaiset hommataan vaan tokko tulee housuja paljoa käytettyä.

Vierailija
18/18 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ihmettelin kaupassa niitä isoja haalareita, jotka jo lähes kouluikäisten kokoa. Talvihaalari on sitten isommillakin tarpeen.