Rankka tausta, miksi toiset onnistuu nousemaan, toiset ei?
Mistä johtuu, että hirveästä, traumaattisesta taustasta tulevat ihmiset, osalla voi alkaa mennä elämässä edes jotenkin ok, ja toiset syrjäytyy täysin? Katselin Linda-Maria Ranisen instagramia. On ystävien järkkäämiä baby showereita, kirjanjulkkareita joilla on Sanna Marinkin, esikoisromaani tulossa... Tunnen myös muita, joilla on esimerkiksi rankka tausta ja pahoja mielenterveysongelmia, ja silti on esim. kavereita, käyvät töissä tai tekevät luovia projekteja jne. Ja siis todella hyvä sekä Linda-Marialle, että näille ihmisille, olen iloinen että heillä on elämässään hyviä asioita.
Mutta sitten taas on ihmisiä kuten itse. Olen kamalan yksinäinen ja vaikka olen yrittänyt olla aktiivinen, tuntuu, että kaikkialla nousee vain seinä vastaan. Miksi toiset onnistuu luomaan hyvää elämää vaikeuksista huolimatta ja toiset ei?
Kommentit (7)
Minulla on sellainen motto, että menneeseen et voi vaikuttaa, mutta tulevaisuuteen voit. Eli ei kannata sen rankan menneisyyden antaa määrittää nykyistä olemista tai varsinkaan tulevaisuutta.
Jos menneisyys oli kovin rankka, niin tulevaisuudesta kannattaa rakentaa sitäkin mukavampi, jotta tasapaino säilyy. (LOL)
Ehkä rankoista taustoista huolimatta on ollut jotain suojaavia tekijöitä? Nämähän merkkaa usein paljon. Toisaalta merkitsee paljon myös lapsen luonne, mikäli rankka lapsuus. Puhutaan auringonkukkalapsista orkidealapsista. Toiset on vaan sellaisia selviytyjiä, myös älykkyydellä saattaa olla tekemistä asian kanssa. Onko kykyä käsitellä menneitä asioita, omia traumojaan. Kaikilla ei vaan yksinkertaisesti ole työkaluja. Asenne kans vaikuttaa? Moni asia vaikuttaa.
Palsta menee kohta kiinni enkä oikein osaa sanoa muuta, mutta toivon sinulle tsemppiä ja onnistumisen tunteita tulevaisuudessa, vaikka nyt näyttäisi synkältä. Hyvää yötä, ap!
No riippuu ihan onnesta ja kuinka paljon sattuu kohdalle tukijoukkoja. Usea itsensä hirveän vahvaksi kuvitteleva ei vain ole joutunut tosi tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tää oli hauska! :D
Ei se somessa näkyvä instaelämä ole aina niin hyvää ja onnellista. Mutta ehkä yksi tekijä voi olla verkostot. Jos kaipaat kavereita ja ihmisiä ympärillesi, niin hakeudu sellaisiin paikkoihin, missä saat niitä. Aloita vaikka jostain yhdistyksestä.