Minusta ei ikinä tule kasvissyöjää
Kommentit (28)
Olen ollut kasvissyöjä yli 30 vuotta.
Syön vähän lihaaja en syö punaista lihaa kalaa, kanaa
ei tarvitse tehdä mitään radikaaleja muutoksia, riittää, kun vähän katsoomitä syö. Lihaa voi korvata ja täydentää esim quornilla..Jos tekee kanaviilokkia vaikkapa, niin niitä quorneja ei oikein meinaa erottaa lihasta. Quorn ei vain sopi henkilöille, jotka saa vatsavaivoa sieniproteiinista.
Vierailija kirjoitti:
Itse vähentänyt paljon lihaa, nisäkästä ei enää juuri mene. Kanaa lähinnä.
Jos ei kasvisruoasta saa vatsaansa täyteen, vika on ihan kokissa ja ideologiassa.
T. Ihan normaali hetero salilla käyvä mies.
Ei se ihan noinkaan mene.. vatsansa kyllä saa täyteen vaikka näkkileivästä hyvinkin nopeasti.
t. Homomies, joka ei syö punaista lihaa, ei käy salilla eikä muutenkaan jaksa wokettaa
Syön punaista lihaa, kanaa ja kasviksia. 50 vuotta näin. Suomessa vallitsee ylhäältä ohjaamiseen kulttuuri, kuinka kansalaiset ovat tyhmiä ja heitä tulee ystävällisesti, mutta päättäväisesti opettaa pois tyhmistä asioista. Se ärsyttää, jopa suututtaa. Pysyn lihavoittoisena sekasyöjänä. Olen terve.
80-luvulla muuten kiellettiin auton takalasin jarruvalo perusteella, että takana oleva autoilija voi säikähtää kun luulee, että edellä ajavassa autossa on syntynyt tulipalo...
Antakaa vaan ohjeistuksia, mutta älkää nousko jalustalle. Menee metsään.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kasvisruoasta saa vatsaansa täyteen, vika on ihan kokissa ja ideologiassa.
Mikä sinua pelottaa siinä, että kaikki eivät halua sotkea politiikkaa ja ideologiaa syömiseensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihan noinkaan mene.. vatsansa kyllä saa täyteen vaikka näkkileivästä hyvinkin nopeasti.
t. Homomies, joka ei syö punaista lihaa, ei käy salilla eikä muutenkaan jaksa wokettaa
Ei tuossa woketuksesta ole kyse vaan ihan puhtaasti siitä, että ihmisen otiminta lihantuotannossa on kertakaikkiaan sairasta puhumattakaan päästöistä. Päässä täytyy olla vikaa jos ei tätä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua pelottaa siinä, että kaikki eivät halua sotkea politiikkaa ja ideologiaa syömiseensä?
Kyse ei ole ideologiasta vaan terveestä järjestä. Ihminen tuhoaa maapallon ekosysteemit, meret, sademetsät pilaa ilman ja köyhdyttää maaperän.
Lihantuotanto on tässä suurin yksittäinen tekijä. Nämä siis eivät ole "ideologiaa" vaan faktoja. Lihansyönti on ideologia, sillä sitä ei oikein pysty puolustaa mitenkään. "se on hyvää" on vähän samanlainen argumentti, minkä voi sanoa vaikka huumeista tai alkoholista; Se on haitallista ympäristolle, itsellesi ja luonnolle, vaikka kivaa se voi ollakin.
Ihmiset lihovat syömällä tärkkelyspitoista moskaa ja liikaa hiilareita. Ihminen tarvitsee päivittäiset protskut jotta pysyy nälkä loitolla. Kasvissyöjät mättää nälkäänsä ihan liikaa tyhjiä kaloreita. Monet.
Söin tänään lounaaksi pinaattipastaa. Kasvisruoka silloin tällöin on ok, mutta ei sitä jokapäiväisesti jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole ideologiasta vaan terveestä järjestä. Ihminen tuhoaa maapallon ekosysteemit, meret, sademetsät pilaa ilman ja köyhdyttää maaperän.
Lihantuotanto on tässä suurin yksittäinen tekijä. Nämä siis eivät ole "ideologiaa" vaan faktoja. Lihansyönti on ideologia, sillä sitä ei oikein pysty puolustaa mitenkään. "se on hyvää" on vähän samanlainen argumentti, minkä voi sanoa vaikka huumeista tai alkoholista; Se on haitallista ympäristolle, itsellesi ja luonnolle, vaik
Ihminen tuhoaa ekosysteemit sikiämällä kuin kanit. Jos ei ymmärrä tätä, vaan ajattelee eksoottisten kasvisten laivaamisen maailman ääristä pelastavan maailman, ei ole tervettä järkeä nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kasvissyöjä yli 30 vuotta.
Sama, tänä vuonna tulee tasan 30 vuotta siitä, kun aloin kasvissyöjäksi.
Tulee sitten, kun kukaan ei enää tehotuota sinulle halpaa lihaa. Tuskin otat sikaa kylpyhuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tulee sitten, kun kukaan ei enää tehotuota sinulle halpaa lihaa. Tuskin otat sikaa kylpyhuoneeseen.
Kalaa on järvet täynnä. Hanhia ja peuroja on jo liikaakin. Ei tarvitse ottaa sikaa kylpyhuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset lihovat syömällä tärkkelyspitoista moskaa ja liikaa hiilareita. Ihminen tarvitsee päivittäiset protskut jotta pysyy nälkä loitolla. Kasvissyöjät mättää nälkäänsä ihan liikaa tyhjiä kaloreita. Monet.
Ne protskut saa ihan yhtä lailla myös kasvisruoasta, kunhan osaa valmistaa sen oikein. Useammin kai sekasyöjät on ylipainoisia, ts. mättää liikaa tyhjiä kaloreita kuin veget, vaikka toki myös vegaanisafkalla pystyy halutessaan lihottamaan itsensä, jos elää pelkällä sipsikaljavegaanidieetillä.
Valitsin sekaruoan, mutta oikeasti syön aika vähän lihaa. Ehkä kerran, pari viikossa.
Ja kyllä kasvisruoka voi ihan hyvin olla pääruoka. Vegaanista en osaa laittaa.
Joulukuussa 0g kasvista, energiasta n. 70% rasvaa, 20% proteiinia ja 10% hiilaria. Parempi olo kuin koskaan eli syökää ihmiset lihaa.