Imusolmukkeet stressaa :(
Moi! Oon 13 vuotias aika hoikka tyttö ja toivoisin että joku vois auttaa että saisin mielenrauhan jouluksi. Mulla siis tuntuu ja näkyy vähän kaulalla ja nivusissa imusolmukkeet (noin 1-2cm) oon käyny 2 kertaa lääkärissä ja kerran ultrassa ja kerrottu että täysin normaalit. Mulla on myös siis todettu ocd ja siksi kaikki kertoo mulle että stressaan näistä sen takia. Onko jollakin sama ja onko normaalia että ne tuntuu ja näkyy vähän? Toivoisin vastauksen että saisin nauttia joulusta :)
Kommentit (11)
Jos olet huolissaan niin käy näyttämässä lääkärillä
Kun on ultrattukin ja todettu normaaleiksi, ole huoletta. Mukavaa joulunaikaa! :)
Vierailija kirjoitti:
Jos olet huolissaan niin käy näyttämässä lääkärillä
No ei siellä nyt alvariinsa turhan päiten juosta! 🤦🏻
On normaalia ja jos kerran on lääkärissä käyty, niin ei hätää. Todennäköisesti OCD-oikkuja tuo hypokondrian tyyppinen oireilu. Muistan kun viime jouluna pelkäsin aivokasvainta niin paljon, etten pystynyt lainkaan nauttimaan joulusta, joten koita saada mielenrauha ennen joulua, ystäväiseni. Rauhallista joulunodotusta, olet täysin terve <3
Kiitos todella paljon vastauksista 🥹
-ap
Onko sinulla mitään psykiatrian kontaktia? Jos ei, niin yritä saada vanhempasi, kouluterveydenhoitaja tms. hankkimaan sellainen, niin saisit tuon sairauden pelkosi hoidettua. Tiedän, että on ahdistava vaiva jos pelkää koko ajan.
Joo kyllä se on täysin normaalia että ne tuntuu kaulalla ja nivusissa, koska noissa paikoissa ne sijaitsevat niin pinnassa. Ja kun niitä tunnustelee toistuvasti, tulee yhä paremmaksi huomaamaan ne.
Juu, aijon kysyä vanhemmilta. Tää jatkuva pelkääminen on tosi ärsyttävää kun aina kun mulla on hauskaa, muistan tän ja sitten se hauskuus loppuu siihen :(
Mietin myös että onko normaalia jos ne ovat hieman eri kokoisia kaulalla? esim. yksi niistä on jotain 1cm ja toinen vaikka 1.5cm
-ap
On täysin normaalia.