Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta talvitakkia?

Vierailija
16.12.2024 |

Kuinka monta talvitakkia on yleensä kolme-neljäkymppisellä naisella?

Helena Koivulla niitä on laskujeni mukaan kuusi, ja lisäksi Mikon varastossa niitä on lisää. Tämä oli palstalaisten mukaan normaalia ja muillakin on useita talvitakkeja.

Minulla on vain yksi, melko ruma mutta lämmin ja käytännöllinen. Oli vielä halpa löytö alesta. Lisäksi on kallis merkkitakki välikauteen, Etelä-Suomen plussakeleissä se menee talvellakin. Kellarissa on laskettelutakki, mutta sitä en ole käyttänyt vuosiin. 

Kaipaisin satunnaisesti pitkää untsikkaa tai villakangastakkia juhliin tai pitkän mekon kanssa, mutta sellaiseen ei budjetti nyt taivu. Meillä ei myöskään vaatekaapissa ole useammalle takille tilaa.

Miehellä on kai pari kolme takkia, lapsilla vain koulu- ja laskettelutakit. Olemme hyvätuloisia, asumme keskimääräistä isommassa asunnossa, mutta säilytystilaa meillä on kai liian vähän.

Naiset: Montako takkia ja miten ne mahtuu kaappiin? Ja kuinka vanhoja teidän takit on? Ei kai kukaan osta useita talvitakkeja vuodessa?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siisti villakangastakki ja kaksi toppatakkia, toinen kevyempi ja toinen kunnon pakkasille. Takit on valittu niin että kolme riittää kaikkiin tilaisuuksiin ja säihin. 

Vierailija
22/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on monta, uusin on ostettu tänään ja huomenna varmaan ostan toisen, en tiedä vielä. Lemppari on kuitenkin makuupussitakki. Siinä on paljon vetoketjullisia taskuja, joka tekee siitä ihan parhaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän neljää päällekkäin mutta olenkin hoikka hyväkroppainen

Vierailija
24/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 6 talvitakiksi luokiteltavaa takkia joista kahta (kevyt untuva ja kuoritakki) pidän välillä samaan aikaan. 

Tarvitsisin vielä yhden kamelin värisen. 

M49

Vierailija
25/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä ap Helenan talvitakkitilanteen noin tarkkaan tiedät?

Minulla on viisi talvitakkia eri tarkoituksiin.

Oletko huomannut ne ketjut jotka lukitaan tai poistetaan täältä muutaman päivän välein? Seuraan niitä ja tiedän hämmentävän paljon tästä muuten mulle täysin vieraasta henkilöstä. Hän siis jakaa somessa todella paljon asioita, valitettavasti myös ex-puolisostaan ja lapsistaan. Tiedän lähes reaaliajassa mitä he tekevät ja mitä heillä on päällä ja missä kaupungissa he kulloinkin ovat.

Helena valitteli ehkä marraskuun alkupuolella ettei hän saa vaatteitaan, jotka ex on vienyt varastoon. Ex ei siis kommunikoi hänen kanssaan. No, tämän jälkeen, ilmojen kylmettyä hänellä kuitenkin on ollut talvitakki ja seuraavina viikkoina aina vaan uusia takkeja. Täällä keskusteluissa on spekuloitu montako niitä oikein on ja kiistelty siitä mikä on normaalia.

Itse mietin myös missä hän takit säilyttää, koska hän asuu kesämökin vierasmökissä, jossa ei kai voi olla kovin paljon kaappitilaa. 

Toinen näkökulma on toki se, että hän on usein valitellut huonoa rahatilannettaan, exän vietyä häneltä 'kaiken'. Hänelle on toki järjestetty jo useampi rahankeräys / hyväntekeväisyysmyynti, mutta ei kai hän koko rahalla takkeja osta?

Vierailija
26/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi maiharit, yksi pitkä ja yksi untuvatakki kovimpia pakkasia varten. Hyvin pärjään 

Vierailija
27/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin aivan liikaa talvitakkeja. Varmaan 10-15. Täytyy nyt varmaan ottaa niskasta kiinni ja viedä ainakin 5 kpl Uffeen.

Vierailija
28/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme. Yksi on arkeen ja liikkumiseen tarkoitettu untuvatakin tyylinen. Toinen on hieman polven yläpuolelle ulottuva villakangastakki, jota käytän silloin, kun tilaisuus ei ole kovin juhlava, mutta edellyttää siistimpää pukeutumista (esim. ravintolaillallinen). Kolmas on pitkä musta villakangastakki, jota käytän arvokkaammissa tilaisuuksissa, kuten hautajaisissa tai talvihäissä. 

Vierailija
29/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme talvitakkia, joita käytän sään mukaan. Yksi takeista on lyhyt, yksi on puolipitkä ja yksi pitkä.

Pitkä untuvatakkini on parikymmentä vuotta vanha. On vaan niin tarpeen bussipysäkillä värjötellessä, etten ole luopunut siitä.

Vierailija
30/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä 8 talvitakkia jäljellä. Yritän vähentää. Olen jo aikaisemmin 2 lahjoittanut tyttärille, mutta vielä voisin antaa 4 takkia kierrätykseen. Ei niitä kaikkia tule käytettyä, olen vain ostellut kun on ollut nättejä, ja yksi on perintö, vintageulsteri, villaa. Ihan hyväkuntoisia ovat. Vaikka tarvitseeko tuota neljääkään, ehkä kaksikin riittäisi, yksi toppatakki ja yksi villakankainen. 

Vierailija
31/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minula on villakangastakki sinne, missä pitää olla siisti, sekä tikkitakki ulkoiluun ja liikuntaan.

Tarvitsisin ehdottomasti vettäpitävän takin joka mielellään kävisi räntäsäässä ihan mihin vaan tarpeeseen ulkotöistä kaupungille. Mustaa takkia ei myöskään ole, mutta täytyy toivoa, ettei tule hautajaisia, jottei tarvitse hankkiakaan.

Miulla on myös yksi hupullinen tummansininen viitta. jonka olen tehnyt itselleni melkein valmiiksi mukamas hyvän idean pohjalta - kunnes sovitin sitä ja totesin näyttäväni ihan siltä höperöltä mummolta, joka murhasi pikkkulapsia Agatha Christien by the prick of my thumb -filmatisoinnissa..

Ihanaa kun jaatte näitä, mä melkeen kuolin tolle Agatha Christie viitalle 😂😂😂

Vierailija
32/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi ja sitten on untuvatakki, mutta se taisi mennä pilalle kun epähuomiossa laitoin sen viime keväänä kuivausrumpuun.

Vierailija
33/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... koiranulkoilutustakkikin joka on jäänyt kaappiin kierrätykseen vientiä odottamaan.  Ongelma on säilytystila koska toppatakit vie tilaa.

No just tämä! Nyt kun lapset on kasvaneet, meidän perheen ulkovaatteet ei mahdu enää mihinkään. Sama kenkien kanssa, kaikilla yli koon 40 jalka 🙈

Vierailija
34/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iso paksu ja iso kevyttoppatakki

Vierailija
35/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme. Villakangas, kevyt toppa ja untuvaparka pakkasille

Vierailija
36/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä montako niitä on, varmasti yli kymmenen kuitenkin. On paksumpaa untuvatakkia kovemmille pakkasille, kevyempää untuvatakkia nollakeleille ja pikkupakkasille. Urheiluun ja liikuntaan tietenkin myös omansa ja samoin juhliin omansa jne. Osan olen ostanut uutena, osan käytettynä.

Tällä hetkellä talvitakkitilanteeni on sellainen, että uusia ei tarvinne hankkia ainakaan viiteen vuoteen. 

Vierailija
37/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme talvitakkia Siisti, tumma vllakangastakki (joka sopii juhliin), ulkoilutakki, plus pitkä untuvatakki hirmupakkasiin. 

Vierailija
38/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvitakkeja pitäisi tosiaan olla enempi kuin yksi. Voi eri säillä sitten vaihdella paksusta ohuempaan jne. Ja muutenkin se on piristävää, jos on erilaisia ja eri värisiä takkeja, koska takit päällä joutuu olemaan niin paljon talvella.

Vierailija
39/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä nyt on varsinaisesti TALVItakki... 

Mulla on:

- nätti villakangastakki parempiin tilaisuuksiin (voi käyttää lämpötilavälillä -10/+5)

- supertopattu pitkä makuupussitakki, ruma kuin mikä mutta lämmin kuin unelma (käytän kovilla pakkasilla)

- kevyttoppatakki, jota käytän nollakelillä läpi syksyn, talven ja kevään 

- liikuntaa varten on kuoritakki, joka menee plussakelillä ja pikkupakkasella 

- laskettelutakki, jota käytän siis talviurheiluun ja lumitöihin 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi