Vähän tulee lunta ja maalaiset on ojassa autoineen
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalla asunut aina, ja etelän hedelmät ne täällä ojiin ajaa, itse en ole ajanut ikinä. Kitkoilla tullaan tänne pelleilemään.
Mikä vika kitkoissa on? Ihan hyvin toimii ja jos ei toimi on kuskissa vika.
Mullakin toimii kitkat aivan loistavasti. 4-veto sähköauto Keski-Suomen yläpuolella. Nastalliset etuvetobensikset jäävät lumipöpperössä sutimaan viereen liikennevaloissa kun itse taas pystyn kiihdyttämään reippaasti kitkoilla.
Mutta se ei johdu renkaista, vaan vetotavasta.
Kilometrin ehdin aamulla ajaa kun näkyi 2 autoa ojassa ja kello ei ollut vielä edes seitsemää.
Vierailija kirjoitti:
Talvi yllätti maalaiset. Ne on vollottaneet täällä kolme päivää, kun ei ole lunta aurattu.
Kyllä ne on kaupunkilaisia. Kaupunkeja on myös täällä kehäteiden ulkopuolella. Oikeasti maalla asuvilla on sellainen ajoneuvo, jolla pääsee, vaikkei moneen päivään aurata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalla asunut aina, ja etelän hedelmät ne täällä ojiin ajaa, itse en ole ajanut ikinä. Kitkoilla tullaan tänne pelleilemään.
Mikä vika kitkoissa on? Ihan hyvin toimii ja jos ei toimi on kuskissa vika.
Mullakin toimii kitkat aivan loistavasti. 4-veto sähköauto Keski-Suomen yläpuolella. Nastalliset etuvetobensikset jäävät lumipöpperössä sutimaan viereen liikennevaloissa kun itse taas pystyn kiihdyttämään reippaasti kitkoilla.
Sun autos painaa kaksi tonnia tai yli, tottakai siinä on liikennevalolähdössä parempi pito kuin tavallisella henkilöautolla!!
Vierailija kirjoitti:
Talvi yllätti maalaiset. Ne on vollottaneet täällä kolme päivää, kun ei ole lunta aurattu.
Maalla on pidemmät välimatkat niin, ettei kauppaan tai apteekkiin pääse kävellen. Kun teitä ei ole aurattu, ei niillä oikein pysty ajamaan puolen metrin hangessa. Toisin sanoen maalla päästään kotoa pois vasta, kun tuo puolen metrin hanki on aurattu pois.
Toissailtana piti käydä kaupassa. Tietä ei ollut aurattu. Risteyksessä auton perä jatkoi vielä matkaansa normaalia pidemmälle, mutta rauhallisella ajotavalla pysyin tiellä ja kaistallakin. Neljänkympin alueella menin vähän alle kahtakymppiä, samoin kaikki muut.
Niitä Hesalaisia ei pitäisi päästää talvikelillä lainkaan kehä kolmosen ulkopuolelle, nytkin ympäri Suomea ovat ajelleet ketjukolareita ja pitkin penkkoja kun tuli pikkuisen lunta. Paikallisilla ei ole mitään ongelmaa, ihan normaalia keliä.
Jäällä kitkat ei toimi samalla tavalla kuin nastat, siksi niitä on vähän väliä ojassa täällä, kun ei osata ajaa niillä kitkoilla.
Kaupunkilaiset ovat tilastojen mukaan huonompia kuskeja kuin me "perähikiällä" asuvat "juntit".
Tilastojen mukaan kaupungeissa asuvat naiset ovat huonoimpia kuskeja.
Joka vuosi saa lukea, kuinka talvi yllätti hesalaiset ja muut kaupunkilaiset. M28
Ajattele,on tuontikuskeja jotka eivät ajabussia talviaikana.
Eli Audin tuonti suomeen ja kokoomuksen äänestäminen tulisi lopettaa, niin sittenhän tätä ei enää olisi?