Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttääkö joku oikeasti deodoranttia?

Vierailija
16.12.2024 |

Miksi ihmeessä? Kun on olemassa paljon parempi eli anti-perspirantti.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antiperspiranttien vaikuttavat aineet sisältävät alumiinipohjaisia yhdisteitä, jotka tukkivat hien huokoset. Hikihuokosten tukkiminen vähentää iholle pääsevän hien määrää. Joten hiki pukkaa ulos niiltä alueilta ihoa jota ei ole tukittu, kuten kasvot, tai jos on uinut ihon tukkivassa alumiinimöhnässä, niin hengitys alkaa haisemaan pahalle.

Totta kai se haisee jos suuhygienia on pettänyt.

Vierailija
22/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

deo terveellisempi hikirauhasille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyttäisin antiperspiranttia? En keksi ainuttakaan syytä.

Vierailija
24/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jos on uinut ihon tukkivassa alumiinimöhnässä, niin hengitys alkaa haisemaan pahalle."

Mihin voi mennä uimaan alumiinimöhnässä?

Vierailija
25/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käyt kumpaakaan kun en hikoile, kun kesällä ja silloinkin riittää ihan pesu.

Et hikoile edes liikuntaa harrastaessa?

Etkä nukkuessasi, hengittäessäsi tai käydessäsi hakemassa ylimmästä kerroksesta kahvia? 

Vierailija
26/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se deodoranttihan usein on voimakkaasti tuoksuvaa, niin eikö sitä pitäisi nimittää odorantiksi?

De -odorantti = hajua vastaan, siksi voimakas tuoksu.

on hajuttomiakin, mm lv sarjalla ja erisanillakin taisi olla yms kalliimmat merkit

Vierailija
27/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää käytän halvinta mitä on, sama hajuvesissä. Vaikkei tuoksu välttämättä hyvälle niin eipähän haise hiki.;)

Hyi hitto. Välillä kauppajonossa tuon tuollaisen kyllä haistaa ja alkaa kuvottaa. Pahinta jos jono etenee hitaasti

Mikä on kauppajono?

Vierailija
28/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se deodoranttihan usein on voimakkaasti tuoksuvaa, niin eikö sitä pitäisi nimittää odorantiksi?

on hajuttomiakin, mm lv sarjalla ja erisanillakin taisi olla yms kalliimmat merkit

Katsopa tarkemmin, ne on antiperspirantteja.

eri

Vierailija
29/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kun se ei estä itse hikoilua ollenkaan. Anti-perspirantti taas estää hikoilun.

Vierailija
30/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joista tulee hienhaju läpi. Saman merkin antiperspiranteista ei tule.

Miellyttävämpi tietysti kuin hiki+tuoksu, mutta epämiellyttävämpi kuin tuoksuton. 

Vierailija
31/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsopa tarkemmin, ne on antiperspirantteja.

eri

Erisanilla on deodorantti: https://erisan.fi/tuote/erisan-deodorantti-roll-on/

Eri

Vierailija
32/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän siksi etten halua käyttää alumiinia. Totuttelu antiperspirantista deoon oli vähän hankalaa mutta vuosiin ei ole ollut mitään ongelmaa eikä hiki haise yhtään sen enempää. Minulla ei ole koskaan ollut ongelma se että hikoilisin kainalot märiksi vaan se että hiki haisee. Hien hajuun auttaa myös deot koska ne nimenomaan poistaa hien hajua eivätkä estä hikoilua.

Vierailija
33/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deodorantti estää haisemasta. Vaikutus voi perustua tuotteen omaan hajuun mutta osin myös siihen, että antiseptiset aineet tappavat hajua muodostavia bakteereita.

Antiperspirantti estää hikoilemasta. Monet osat siitä tukkivat hikirauhasia ja se ei välttämättä ole kovin terveellistä.

Noin on. Minä käytän 80% etanolia, se desinfioi hajut, eikä pilaa EdP.n tuoksua. Panen sitä pieneen suihkepulloon, on kuin ostotuote.

Vierailija
34/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää käytän halvinta mitä on, sama hajuvesissä. Vaikkei tuoksu välttämättä hyvälle niin eipähän haise hiki.;)

Hyi hitto. Välillä kauppajonossa tuon tuollaisen kyllä haistaa ja alkaa kuvottaa. Pahinta jos jono etenee hitaasti

Mikä on kauppajono?

Jono kaupassa? Haistaa tuoksut.

Vierailija
35/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran vahingossa deodorantin antiperspirantin sijaan. Töissä juostessa haisi loppupäivästä hielle JA tuoksulle yhtä aikaa 🤢 Tosin jos vaan makoilee kotona juuri hikoilematta niin menisi, mä vaan en tuollaisina päivinä laita dödöä että iho saa levätä kemikaaleista. 

Tulipa tuosta mieleen vanhat Fiit, aikansa muotituote. Kouluissa ja työpaikoilla huomasi viimeistään puolilta päivin, kuka oli käyttänyt Fiitä.

Vierailija
36/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku vielä nykypäivänä käyttää deodoranttia kun antiperspirantin alumiinin on todettu aiheuttavan mm. rintasyöpää?

Kyllä deodoranteistakin löytyy eritasoisia vaihtoehtoja hajustamattomista voimakkaasti hajustettuihin "hajuvesideodorantteihin"

Vierailija
37/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran vahingossa deodorantin antiperspirantin sijaan. Töissä juostessa haisi loppupäivästä hielle JA tuoksulle yhtä aikaa 🤢 Tosin jos vaan makoilee kotona juuri hikoilematta niin menisi, mä vaan en tuollaisina päivinä laita dödöä että iho saa levätä kemikaaleista. 

Mä teen raskasta ruumiillista työtä. Mulla riittää deodorantti ihan hyvin. Hikeni ei haise voimakkaasti. Aloin käyttää deodoranttia vasta alle 10 vuotta sitten, ennen pärjäsin ilman. En myöskään hikoile just kainaloista erityisen voimakkaasti. Hikoilen enemmän rinnasta ja alaselästä. Mulla riittää hajuttomana pysymiseen tavallinen alkoholia sisältä deodorantti (käytän Laveraa, se on miedosti hajustettua) ja ennen kaikkea se, että peseydyn päivittäin (kesällä usein kahdestikin päivässä, kun olen töistä tullessa niin likainen).

Vierailija
38/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LV on huijausta allergioiden suhteen. Mulla se rikkoo kainaloiden ihon, on tainnut saada allergiatunnuksen vain tuoksuttomuuden takia.

Vierailija
39/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alumiiniisuolat aiheuttaa mahdollisesti dementiaa!

Vierailija
40/42 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt 2010 jälkeen vain "deodorantti kivi" nimellä Suomessa myytävää tuotetta. Ostin jenkeistä ensimmäisen silloin kauan sitten, sillon sitä kutsutaan muualla usein nimellä Thai deodorant.

- https://www.yliopistonapteekki.fi/deocrystal-stick-deodoranttikivi-100-…

Minulla kestää noin 3 vuotta päivittäin laitettuna tuollainen kivi ja sen käyttö tulee paljon edullsemmaksi kun minkään muun käyttö. Sopii ja tehoaa hyvin paljon myös paljon liikkuville.

Deodoranttikiven ainoat haittapuolet ovat se, että jos sen pudottaa niin se menee helposti rikki ja toiseksi se on hieman painavampi kuljettaa mukana kun kevyet muovisissa pakkauksissa olevat deodoroantit.

Jos ostatte ja kokeilette tuota niin että vaihdatte siihen, niin malttakaa kokeilla ainakin 2-3 viikkoa jatkuvaa käyttöä koska sitten sen tehon ja riittävyyden huomaa kun ei enää aiemmin käytetty deodoratti joissa on alumiiniyhdisteitä enää vaikuta ihohuokosissa.

Sitä olen ihmetellyt kun en ole näitä Suomessa nähnyt kuin apteekissa vaikka muualla sitä on ihan tavallisissa kaupoissa siellä missä muitakin deodorantteja.

Miksi ei ole Prismassa ja Cittarissa näitä meillä, hintakin voisi hieman vielä pudota tuosta mitä se nyt on.

Toisaalta kun tuo kestää sen 3v, niin siitä  tulee vuodelle hintaa vain 4.30 euroa joten ei taida sillä hinnalla saada mitään deodoranttia päivittäin riittämään koko vuodeksi.

Ai niin, ei allergisoi. Minä olen atoopikko ja olen tosiaan käyttänyt jo 14v näitä itse.