Ahdistaa joulu ilman sukua
Haluaisin lämpimän joulun, jossa suku kokoontuisi. Ja minun sukuni kokoontuukin, mutta en ole tervetullut perheeni kanssa, sillä sukuni ei hyväksy miestäni ja lapsiamme. Nyt en ole sukuni kanssa missään tekemisissä.
Joulu tuntuu vain päivältä muiden joukossa :(
Kommentit (32)
Eli joudut jouluna olemaan erossa (myös) vanhimmasta lapsestasi? Tai onko tämä lapsi vieraantunut sinusta kokonaan? Olisiko tämä se asia, joka eniten kalvaa?
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on niin tolkuttoman paljon tilaa, että sinne mahtuu koko suku? Siitä on rento ruokailu kaukana, kun ruokapöydässä joutuu hotkimaan ruuan, että seuraavat ihmiset pääsevät syömään. Aikaa menee tolkuttomasti eikä kaikille ole edes istumapaikkoja koko illan aikana.
Mietin ihan samaa, meitä olisi hieman yli 100, kun mukana olisi sedät ja tädit ja serkut perheineen oman lapsuudenperheen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Eli joudut jouluna olemaan erossa (myös) vanhimmasta lapsestasi? Tai onko tämä lapsi vieraantunut sinusta kokonaan? Olisiko tämä se asia, joka eniten kalvaa?
Ap: Juu, hän menee isänsä kanssa viettämään joulua isän perheen ja sitten minun sukuni luokse. Tämä vaivaa paljon. Lapsi on jo teini-ikäinen ja opintojensa takia asuu isänsä kanssa hieman vastentahtoisesti, joten emme muutenkaan näe niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Siis haluatko nyt perhejoulun vai sukujoulun, kirjoitat nyt ristiriitaisesti.
Ymmärrän sitä sukua, joka ei halua riitapukaria perheineen mukavaan jouluunsa, joten muista, että se sinun ajatuksesi lämpimästä sukujoulusta (lapsuudenperheesi kanssa?) toteutuu vain silloin, kun sinä ja perheesi ette ole mukana.
Riitapukaria?! Miksi ap:ta luulet semmoiseksi?
Soittele äidille? Vai viettääkö sekin ilman teitä joulua. Entä mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaa nyt vähän lisää. Tuskin nyt koko sun suku hyljeksii miestäsi jos ei ole syytä.
Ap: Sukuni on siis vanhempani, tätini perhe ja sisarukseni. Ja kyllä, minun äitini on saanut kaikki käännytettyä minua vastaan kun otin avioeron ja sen takia uutta puolisoani vihataan ja haukutaan. Täysin lapsellista ja vanhanaikaista.
No ei tämä nyt paljon aukaissut. Ja en usko alkuunkaan että yksi ihminen saa käännytettyä kaikki muut jotakin ihmistä vastaan (tässä tapauksessa sinua). Paitsi jos ne kaikki muut ovat aivottomia ja johdateltavissa päässilmäisesti. Eiköhän jokainen ajattele itse ja muodosta käsityksensä asioista itse, jos on vähääkään normaali järkinen.
Kyllä yksi saa käännettyä muut jotain henkilöä vastaan. Olen nähnyt meidän suvussa.
Uskonnoista erimielisyyttä ilmeisemmin?
Vierailija kirjoitti:
Uskonnoista erimielisyyttä ilmeisemmin?
Ap: Äitini ei edes erityisen superuskovainen ole, vain todella vanhanaikainen ja manipulatiivinen.
Onko uusi (nykyinen) miehesi kuitenkin ihan kantasuomalainen?
Vierailija kirjoitti:
Onko uusi (nykyinen) miehesi kuitenkin ihan kantasuomalainen?
Ap: On, eli kyseessä ei ole mikään rasismi yms. Isäni piti miehestäni, mutta on niin äitini vallan alla ettei voi olla mitenkään puolellani.
Joulu perheen ja sukulaisten kanssa olisi persiistä!!
Ap: Kiitos kun uskot. Voin sanoa, että jopa netissä anonyymikommentti voi nähtävästi helpottaa oloa. Tilanne on todella rankka ja vaikea itsenikin uskoa, vaikka elän tässä tilanteessa.
Totta kai vietämme varmasti hyvän joulun lasten kanssa pienellä porukalla, varmasti vielä joulun taikaa löytyy ripaus :)