Sopiva paino 20-vuotiaalle nuorelle naiselle?
Itse olen nyt 165-senttisenä 49-kiloinen. Paino tippunut 5-6kg. Vanhemmilta tulee kommenttia että näytän nyt liian laihalta. Minulla on kuitenkin mukavampi olo tässä painossa. Painoindeksi näyttää himpun verran alipainoa. Olisiko syytä nostaa painoa? Mitä mieltä?
Kommentit (38)
Painoindeksin mukaan lihava nainen on normaalipainoinen. Naiselle sopiva paino on pituus miinus 110 ja miehelle sopiva paino on pituus miinus 100.
Tuolla näkee paljon lihavia naisia jotka selittää että ovat normaalipainoisia koska bmi taulukon mukaan he ovat normaalipainoisia, joko he valehtelevat tai sitten bmi taulukko on hyödytön.
100kg,mäkki ja sidu maistuu.. Skuutilla joka paikkaan, ei liikuntaa.
Minusta aloittajan paino on hänen ikäiselleen aivan optimaalinen.
Joka vuosi paino kuitenkin pyrkii nousemaan, jollei ole tarkkana mitä syö. Nyt hän voi pysyä normaalipainossa vaikka koko ikänsä.
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksin mukaan lihava nainen on normaalipainoinen. Naiselle sopiva paino on pituus miinus 110 ja miehelle sopiva paino on pituus miinus 100.
Tuolla näkee paljon lihavia naisia jotka selittää että ovat normaalipainoisia koska bmi taulukon mukaan he ovat normaalipainoisia, joko he valehtelevat tai sitten bmi taulukko on hyödytön.
Ei.
Painoindeksi määrittelee normaalipainon, et sinä.
Älä nyt ainakaan laihduta enempää.
52,5 - 54,5 kiloa ruumiinrakenteesta riippuen. Jos urheilet paljon, paino saisi olla pari kiloa enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
43kg on ok, yli 50kg on plösö
Ei välttämättä jos on isot lollot.
80-85 kg mutta ei yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
43kg on ok, yli 50kg on plösö
Ei välttämättä jos on isot lollot.
Lollot<3
Minä olin 20-kymppisenä 173 cm ja 59 kg ja jotkut kauhistelivat hoikkuuttani. Nykyään olen 35v ja 98 kg. Eipä kukaan enää laihaksi sano.
18,0 on söpöpaino. 16,5 - 18,0 on maailmanluokan kissakujakaunottarien BMI haitari.
Tiedät vastauksen varmasti itsekin, jos olet alipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoinen tarkoittaa BMI asteikolla mitä tahansa väliltä 18,5 ... 25, mutta tämä on terveydellinen määrittely, ei siis kauneusindeksi eikä siis seksikkyysindeksi. BMI 18,5 tarkoittaa kaunispainoista kaunotarta, mutta BMI 25 sen sijaan tarkoittaa rumapainoista rumilusta joka on aivan järkyttäväpainoisen rajoilla. Katso virallinen kauneudellisuuden kehonmassaindeksi: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17641507/kauneusindeksi#comment-1203768…
Parikymppisenä omat mittani olivat 169/48, ja näin jälkeenpäin ajatellen, olin aivan liian luiseva ja lihakseton. Treenattuna sopivan lihaksikkaana ja hoikkana painoni olisi pitänyt olla noin 55 kg, ja olisin edelleen ollut todella hoikka.
Nyt nelikymppisenä sopiva paino olisi noin 60, mutta painoa on nyt mielestäni liikaa 10 kg, vaa-an näyttäessä 70 kg.
Parikymppisenä pudotin painoa kymmenkunta kiloa, 65:stä 54:ään ja olen 168 cm pitkä. Omasta mielestäni olin silloin juuri sopivan kokoinen, mutta kun joskus myöhemmin katselin sen aikaisia valokuvia, niin ymmärsin, miksi läheiset olivat huolissaan. Laiha luiseva nuori nainen, jolla polvet olivat kamalat möykyt. No onneksi olin kuitenkin terve eli edes hormonitoiminta ei ollut kärsinyt painon pudotuksesta, vaikka usein niin käykin, jos paino menee liian alas. Iän mukana painoa on tullut ihan riittävästi lisää. Hiukan vähempikin riittäisi!
Epäilen että ap:lla ei juuri ole lihaksia. Eli kannattaa ihan oman terveyden takia harrastaa lihaskuntoharjoittelua, painolla ei ole niin väliä. 60kg treenattu voi näyttää huomattavasti paremmalta kuin 50kg laihaläski.