Muistan kuinka nöyriä me köyhät olimme 90-luvulla
Ei ollut lainkaan tällainen meininki kuin nykypäivänä.
Kommentit (8)
Se on hyvä, että köyhien nöyryyttäminen loppuu. Onhan kohta vuosi 2025. Olemme edistyksellisiä, moderneja ja toteutamme tasa-arvoa. Haluamme nostaa köyhät pois köyhyydestä ja olla kaikki omilla tuloilla pärjääviä :)
Mulle tultiin tuomaan ruokakassia ovelle. Sanoin että en tarvitse, varmasti on muita jotka tarvitsee enemmän. Naapuri oli noissa järjestöissä mukana ja oli ajatellut meitä. Itse olin äitiyslomalla ja mies töissä. Oli tiukkaa kyllä, mutta en mielestäni tarvinnut köyhäinapua. Elettiin säästäväisesti kun säästettiin omaan asuntoon. Varmaan vuokralla asuminen ja vanha auto antoivat kuvan todella köyhästä perheestä, minä kun en oikein ole koskaan osannut vaatteillakaan koreilla vaan käytän aina kaikki loppuun. Ostin myös vauvan tarvikkeet kaikki käytettynä ja sekin kai antoi köyhän kuvan.
Oliko niin, että 90- luvulla ei edes lääkärillä ollut töitä??
Vierailija kirjoitti:
Mulle tultiin tuomaan ruokakassia ovelle. Sanoin että en tarvitse, varmasti on muita jotka tarvitsee enemmän. Naapuri oli noissa järjestöissä mukana ja oli ajatellut meitä. Itse olin äitiyslomalla ja mies töissä. Oli tiukkaa kyllä, mutta en mielestäni tarvinnut köyhäinapua. Elettiin säästäväisesti kun säästettiin omaan asuntoon. Varmaan vuokralla asuminen ja vanha auto antoivat kuvan todella köyhästä perheestä, minä kun en oikein ole koskaan osannut vaatteillakaan koreilla vaan käytän aina kaikki loppuun. Ostin myös vauvan tarvikkeet kaikki käytettynä ja sekin kai antoi köyhän kuvan.
PS. Taisi olla punaisen ristin hommissa tämä naapuri. Hopeja yms ei silloin ollut.
Sulla on joku vtun nöyryysfetissi, haluat nöyryyttää muita ihmisiä koska itsetuntosi on täyttä paskaa ja muiden nöyryyttämisen ajatus saa sut voimaantumaan ja pumppaa pikku piliin vähän verta.
Normipersu, sanoisin. Darraa eilisen jäljiltä ja nyt käsi käy peiton alla.
Minä en muista. Muistan kuitenkin ne öyhöttävät yrittäjät, jotka pillitti kun niiden valuuttalainat räjähtivät käsiin markan kelluttamisen myötä. Sitten meni leasing-autot, talot, irtaimet ja vanhempien ja sisarustenkin omaisuus ulosottoon, kun nämä olivat tyhmyyttään taanneet yrittäjän lainat.
MIten tyhmä on oltava, että laittaa nimensä takauspaperiin lukematta, mitä allekirjoitti?
Ja miten lyhyt muisti on oltava, että edelleen haikailee noita markka-aikoja. Tuolloin lainojen korot ampaisivat yhdessä yössä 10 prosenttiyksikköä ylöspäin.
Alistettuja. Osa on edelleen alistettuja ja kuin vankina. Ei kaikki ole mitään riehupettereitä olleet.