Töitä on turha hakea enää mistään
Tiimi pilasi luottamuksen suomalaiseen työelämään
Kela maksaa loppuelämän
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaakko että 600 hakijan joukosta tulee niin vain valituksi?
Harva meistä pääsee heti ensimmäiseen paikkaan, johon hakee töihin. Realismi puuttuu monelta.
Njoo, mutta nyt onkin kyse siitä, ettei pääse edes sadanteen tai tuhannenteen hakemaansa paikkaan. Hakijoita on paljon enemmän kuin paikkoja, joten väistämättä suuri osa jää ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa työttömyys ei enää ole vaihtoehto koska tukiin tulee työvelvoite. Ap:kin päätyy 9 euron työhön johonkin kunnan puisto-osastolle tai vanhainkotiin.
Itse ainakin sain vakkaripaikan 9e päivätyöllä :) ja tunnen myös monia muitakin, jotka saaneet sitä kautta duunia.
Riippuu paikasta. Jotkut "työnantajat" kierrättävät näitä 9e harjottelijoita eivätkä koskaan palkkaa oikeasti ketään.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Onpas tyhmä hokema. Totta kai palkkatyö, josta saa asiallisen palkan, kannattaa ottaa vastaan. On aina kannattanut. Mutta ilmaistyötä en edes työksi nimittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Ottaa vastaan mikä? Työtä ei tarjota kuin murto-osalle hakijoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa meidän isoon joukkoon.
Eikö teillä muka töitä ole?
Ketä muka?
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa työttömyys ei enää ole vaihtoehto koska tukiin tulee työvelvoite. Ap:kin päätyy 9 euron työhön johonkin kunnan puisto-osastolle tai vanhainkotiin.
Eli 9€ päivä lisää kuluja. Ja hyöty yhteiskunnalle oli?
Vierailija kirjoitti:
tuista on siis selvästikin vielä varaa leikata
No silloinhan rekrytoijat ottavatkin kaikki töihin.
Mitkään työpaikat mitkä eivät ole vientialojen yrityksissä eivät ole kelvollisia.
Valtion ja kuntien työpaikat vain syövät verorahoja.
Tarvitaan 500 000 vientialojen työpaikkaa sopeuttamaan valtion tulot ja menot.
Näin olen oppinut palstan talousosaajilta ja hallitukselta.
Onko Tiimi joku yritys tai jotain?
Vierailija kirjoitti:
Minua jopa kutsutaan puistokemistiksi, en tiedä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko Tiimi joku yritys tai jotain?
Luultavasti niitä Osuuskuntia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin sain vakkaripaikan 9e päivätyöllä :) ja tunnen myös monia muitakin, jotka saaneet sitä kautta duunia.
Siitä on ihan tilastot ettei ne työllistä ketään. Ei sinuakaan trolli.
Järkevät ihmiset hakeutuvat ulkomaille töihin. Kovempi liksa ja työmahdollisuudet laajemmat
Vierailija kirjoitti:
Järkevät ihmiset hakeutuvat ulkomaille töihin. Kovempi liksa ja työmahdollisuudet laajemmat
Joutuuko veroja maksamaan Suomeen?
Te-toimisto suositteli terveelle kehitysvammaisten kurssia kuulemma saa hyvän koulutuksen ja ehkä työn, niin varmaan. Pitää alkaa harkita maan vaihtoa jos ei mitään muuta tarjota. Minulle ei tarjota edes siivousta. Olen päihteetön nuori ja hoikka, ilmeisesti uhka. Työt joihin haen on aina 400-1000 hakijaa on sanottu ei mahdu. Kurssi jota suositeltu on sellainen ala johon ei riitä työtä sekin täysi.
Tällä julkisen talouden kehityksellä ei Kela enää kauaa maksele loisijoiden laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuuko veroja maksamaan Suomeen?
Ei tietenkään vaan siihen maassa missä työskentelee
Ei kannata tosiaankaan tuudittautua ajatukseen, että noh sitten yhteiskunta maksaa koko lystin jos en löydä työtä. Nyt jo on yhtä kituuttamista tt-tuella, entä tulevaisuudessa kun työssäkäyvät ikäluokat pienenevät entisestään?
Vierailija kirjoitti:
Rikolliset tässä maassa saa töitä, mutta ei rehelliset
Rikolliset saavat myös kunnolla tukia jos työt eivät maita, taloutensa kunnolla hoitaneet saavat vain keskisormea.
noloa