Alkoi masentaa keskustelu parisuhteista tuttavani kanssa
Olen lähes 50 vuotias sinkku nainen. Koen suhteet lähes mahdottomina, koska pitäisi olla sitä ja tätä... Nuorempana kelpaisi vaikka ei ollut oikein mitään. Olin viikolla kahvilla tuttavani kanssa, koska kohtasimme kauppareissulla. Tuttavani on minua hiukan nuorempi mies, eli tietää varmaankin minun ikäisteni ajatusmaailman. Hän on ihan ns.tavallinen mies. Ei mikään komistus, mutta persoonallinen kyllä. Hänellä on perus 2000 luvun auto ja pieni omistusasunto, josta reilusti vielä velkaa. Kysyin häneltä, että mikä sai hänet uskaltamaan seurustelemaan näin jo kypsemmällä iällä ja mikä naisessa viehätti. Hän alkoi heti innostuneena kertomaan, että naisella on oma yritys ja hän on todella ahkera ja määpäärätietoinen. Nainen harrasti kuulemma joogaa ja oli saanut miehenkin jopa käymään tunneilla. Tuli todella mitätön olo, koska minulla ei näitä ominaisuuksia tai yritystä ole. Pitäisi olla ilmeisesti jotenkin jännittävä ja menestyvä ihminen, että kelpaisi edes osa-aikaryötä tekevälle perusjampalle. Mies kehui kuinka nainen oli saanut hänet myös laihduttamaan ja kieltänyt suklaan syönnin. Ilmeisesti miehet pitävät myös käskyttävistä naisista, vaikka muuta puhuvat. Itsestäni ei olisi edes huomauttelemaan kenenkään muutamasta liikakilosta. Masentaa.
Kommentit (14)
Yksittäistapaus. Ihan tavallinen kelpaa.
Joo tiedän, kohta joku tulee kertomaan, että nämä samat omisnaisuudet naisessa tulee vielä olemaan tuttavalleni se ongelma johon suhde loppuu. Voi olla, mutta jotain kiinnostavaahan siinä on.
Ap.
Itsevarmat ja yritteliäät ihmiset kiinnostavat sukupuolesta riippumatta. Kaikki miehet ja naiset eivät kuitenkaan etsi samanlaisia piirteitä kumppanista.
Jos yhtään lohduttaa, niin joogaava pyrkyritäti joka puuttuu keski-ikäisen ihmisen ruokailuun on viho viimeinen vaihtoehto.
Make56
No siis kärjistettynä naisilla on enemmän valinnanvaraa nuorena, miehillä taas vanhempana. Siksi keski-ikäinen osa-aikajamppa voi olla ns samalla tasolla kuin tuo yritysnainen. Nuorena tuo sama nainen ei olisi välttämättä vilkaissut päinkään tuota miestä.
Tuollaisia asioita miehet keskimäärin arvostavat nykyisin. Kisakireä pitää olla ja rahaa tulla joka tuutista.
Löysin erilaisen, sellaisen omanlaisen, omista piireistä. Mihinkään treffimaailmaan en lähtisi.
Tuon ikäinen ja vielä yleistät yhden ihmisen kertoman pätemään muihinkin!
Kyllä se vaan tympii kun tuntuu että pitäisi täyttää 100 kohtaa toisen vaatimuslistassa kun taas itsestä tuntuu ettei ole mitään listoja ja kaikki käy. Treffikumppanit on jopa tuoksahtaneet joskus vähän arveluttavalta muttei se mikään maailmanloppu ole minulle ollut kuten muilla.
Vierailija kirjoitti:
No siis kärjistettynä naisilla on enemmän valinnanvaraa nuorena, miehillä taas vanhempana. Siksi keski-ikäinen osa-aikajamppa voi olla ns samalla tasolla kuin tuo yritysnainen. Nuorena tuo sama nainen ei olisi välttämättä vilkaissut päinkään tuota miestä.
Jos miehenä vanhemmiten on päihdeongelmaton, jotenkin siedettävä luonteeltaan ja edes puoliksi asiallinen, onhan siinä jo melkoinen etumatka.
Kannattaa unohtaa tuo homma. Et elä niiden elämää, vaan omaasi. Ja voit hyväksyä itsen sellaisena kuin on. Ei kaikilla ole samat vaatimukset. Eikös se mies ollut nuorempikin. Miksi kaveeraat just sen kanssa, jos jutut on tätä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan tympii kun tuntuu että pitäisi täyttää 100 kohtaa toisen vaatimuslistassa kun taas itsestä tuntuu ettei ole mitään listoja ja kaikki käy. Treffikumppanit on jopa tuoksahtaneet joskus vähän arveluttavalta muttei se mikään maailmanloppu ole minulle ollut kuten muilla.
Johtuu vain iästäsi, ei niinkään persoonastasi.
Jaa, no minä olen töissä menestyvä ja urheilullinen, mutta en voi kuvitellakaan että nykyisillä deittimarkkinoilla olisi mitään mahdollisuuksia, kun naama on ruma. Ulkonäkö on pääasia.
Kaikenlaiset ihmisethän täällä koko ajan pariutuvat, eikä kaikilla ole samat ihanteet ja kriteerit. Ihan tavallisia 50+ pariskuntia muodostuu koko ajan - ei ehkä ihan niin tiuhaan tahtiin mitä nuoria pariskuntia, mutta kuitenkin.
:D