Missä voisin nopeasti oppia alkeet floristin työstä?
Minulle tarjoutui tilaisuus ostaa osakkuus kukkakaupasta ja kovasti tarjous houkuttelee...
Vaativat tilaussidonnat tekee ammattitaitoinen floristi, mutta itse olisin kaupassa 1-2 vuoroa viikossa ja sitä varten pitäisi heti saada edes jokin perustuntuma työhön.
Missä voisi päästä jyvälle ja alkuun sidonnoista, jne...?
Kommentit (5)
kato w w w ahlman piste fi ja sieltä ' instituutti' , punainen neliö vasemmassa laidassa. Kukkasidonnan kurssi alkaa justiinsa ja hakea voi vielä!
Olen tehnyt kukkakaupassa ekstrahommina 1-3 kertaa viikossa töitä parin kuukauden ajan, ja täytyy sanoa että ihan ilman mitään kursseja, vain työkavereitani katsomalla ja kyselemällä olen oppinut todella paljon. Siis vaikka olen tosiaan tehnyt hommaa vain ihan ekstrana ilman sen kummempia ambitioita. Uskon, että kiinnostus oppia on kaikkein tärkeintä, ja tietty sorminäppäryys on hyväksi. Taiteellisempia kimppuja ja vaativampia asetelmia en toki osaa tehdä, mutta ihan tavalliset ruusukimput ja sun kukkakimput osaan solmia jo ihan kiitettävästi. Työ tekijäänsä opettaa, eli vanha viisaus pätee.
Ehkä tämä vielä toteutuukin... :)
ap
hesassa on kukkakinkerit joka järjestää sidontakursseja tai sit voi tehdä oppisopimuksen(onnistuu myös vaikka on itse yrittäjä)
Mut oikeesti kuulostaa hassulta et osakas tekis vaan 2 päivää töitä viikossa
Kellään tietoa, ideoita, ajatuksia...?