Lasketaanko teillä kotitöitä?
Tuli tuosta koiranulkoilutus-ketjusta mieleen, että kuinka moni pariskunta oikeasti "pitää kirjaa" kotitöistä? Siis laskee ja luettelee mitä itse on tehnyt ja vaatii, että toinen tekee saman verran?
En ole koskaan törmännyt tällaiseen. Minun tuntemani ihmiset elävät ihan normaalia elämää, tiskaavat, siivoavat, tekevät lumitöitä jne. Kukin tekee mitä sinä päivänä haluaa, tai on välttämätöntä tehdä. En ole törmännyt sellaiseen, että kotitöitä jotenkin laskettaisiin tai vertailtaisiin.
Tai no joo, tulee mieleen eräs lapsiperhe, jossa LAPSET harrastaa tätä, mutta lienee vika siinä, että heille maksetaan kotitöistä. Muiden lasten en ole kuullut saavan kotitöistä rahaa, joten niistä ei tule riitaakaan, ne vain tehdään.
Mutta että aikaihmiset?
Kommentit (6)
Ei. Eivätkä lapsetkaan niitä laske, tekevät mitä osaavat.
Meillä lasketaan alleen, jos ei ole ensin ehtinyt laskea housuja.
Monessa suhteessa olisi syytä laskea, muuten tilanne on helposti epäreilu.
Pöllöpalstalla ei tietenkään kukaan laske, mutta oikeastihan rahan ja kotitöiden vuoksi parisuhteissa riidellään eniten.
Ei riidellä kun en enää jaksa ottaa puheeksi. Eikä lasketa kun ei se toisi lisäinfoa. Minä hoidan ruuat, pyykit, tiskit, enimmäkseen siivouksen, ja kaikki lasten jutut. Kaikki. Mies käy joskus kaupalla (edellyttää mun tekemää ostoslistaa tai muuten ostaa ruokaa vain itselleen), tökkää etätöissä ollessaan robotti-imurin päälle ja vaihtaa renkaat.
Meillä riidellään harvoin kotitöistä, mutta tämä johtuu vain siitä, että asiasta ei puhuta. Minä kyllä mielessäni lasken kotitöitä, eli tiedän kyllä, että tilanne on aivan he**etin epäreilu ja se ärysttää minua valtavasti.