Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalinen ahdistus ja hikoilu aina ulkona ihmisten ilmoilla, vaikka olen "parantunut"

Vierailija
13.12.2024 |

Olen ollut siis nuoresta saakka ujo ja kärsin pelkotiloista, olen kuitenkin nykyään jo niin rohkea että pystyn menemään tilaisuuksiin, työhaastatteluihin, yksin kauppoihin, vaikka minne ( vaikka nuorena oli toisin...) Olin jopa aspatöissä vuoden ja tykkäsin osittain olla siellä!

Ongelma on vain että aina kotoota poistuessa alan hikoilla ihan älyttömästi. Tänään kävelin talvivaatteet päälle 2km kirjastoon ja se hiki tuli melkein takista läpi ja takki tuntui kostealta. Johtui siis vain että ahdisti ihmisten ympärillä ulkona! Niinpä kysyn, hankkisitteko tähän jonkinlaisen lääkkeen vai oisitteko vain välittämättä? Itselläni se on ehkä vain nolostuttava juttu. Esim yleensä kesällä ollen paidat ihan läpimärkä selästä kaupassakin ja joudun miettiä tarkoin vaatevalinnat. En siis taida ollakaan kokonaan parantunut, vai onko tuo vain joku juttu että mietin siltä että ehkä minua tarkkaillaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa ongelmaa. Töissä hankalinta kun leimahdan aina punaiseksi milloin mistäkin ja ilman syytäkin. Sen takia en uskalla kauheasti keskustella vaika haluaisin, koska en kestä että minuun kiinnittyy huomio.

Hienoa että olet kuitenkin lähtenyt liikkeelle. Itse en aina pääse ovesta ulos.

Vierailija
2/5 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelen myös että kaikki kyttää mua ja se saa ahdistuksen nousemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun aivojen limbinen järjestelmä hälyttää yhä ja aiheuttaa oireita. Jatkaa vaan altistusta ja rentoutusharjoituksia, niin se sammuu pikkuhiljaa. Voi mennä pitkäänkin. Inhottava oire, mutta kun et ota siitä nyt itellles uutta painetta, niin kyllä se siitä. 

Vierailija
4/5 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kärsi ahdistuksesta sinänsä mutta olen herkkä hikoilemaan ja nimenomaan otsasta ja pään alueelta. 

nuorempana se ahdisti kun etenki kesäisin kuumassa hiki valui helposti. 

ikä kai teki tehtävänsä ja enää en jaksa välittää. Ehkä sullakin aika auttaa. 

-m

Vierailija
5/5 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin lääkärissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän