Uskovat kristityt: Miten suhtaudutte eri uskontoa edustaviin uskoviin?
Tunnetteko minkäänlaista yhteenkuuluvuuden tunnetta esim. hartaan Jehovan todistajan, juutalaisen tai muslimin kanssa, joka etsii jumalan tahtoa ja uskoo löytäneensä jumalan oman uskontonsa avulla? Voisitteko rukoilla heidän kanssaan jonkun lyhyen rukouksen jonka sanat sopii kummankin uskontoon?
Kommentit (443)
Kristittynä suhtaudun ihan myönteisesti muiden uskontojen edustajiin. Ihmisiä hekin lopulta ovat ja Raamatun opetusten mukaan kaikkia ihmisiä pitää rakastaa. Omassa perheessänikin on muiden uskontojen edustajia. Toki itse tiedostan, että on olemassa vain yksi ainoa tie pelastukseen ja se on Jeesus Kristus. Olen tästä myös kertonut muille.
Raamatussa kastettiin vain uskoon tulleita. Ensin usko ,sitten kaste.Vauvakasteen puolustajat vetoavat Raamattukohtiin missä perhekuntia kastettiin. Niissä kohdissa ei kuiteinkaan mainita mitään vauvoista. Perhekunta koostui siihen aikaan esim. lasten vanhemmista, isovanhemmista, naimattomista sisaruksista, ym.
Vauvakasteen takia kirkon jäsenistä suurin osa ei ole edes uskossa. Vauvakasteen myötä tulee nimittäin automaattisesti kirkon jäseneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä Meidän sopii kaikille. Siinä rukoillaan Taivaallista Isää, maailmankaikkeuden Luojaa, eikä Hänen nimeään mainita.
Ketkä on Taivaanisän lapsia?
Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
Ihminen voi siis löytää rauhan vain köyhyyden kautta.
Esim. Paavi tekee köyhyyslupauksen.
Paavihan opettaa täysin vastoin Raamatun Sanaa / kristinuskon pelastusoppia, että muutkin voi pelastua. Ettei Jeesus olekaan ainoa Tie. Järkyttävää! 👎🏻
Vierailija kirjoitti:
Paavihan opettaa täysin vastoin Raamatun Sanaa / kristinuskon pelastusoppia, että muutkin voi pelastua. Ettei Jeesus olekaan ainoa Tie. Järkyttävää! 👎🏻
Ei Jeesus tarkoittanut itseään vaan sitä, miten hän eli. Köyhyys on tie Jumalan tuntemiseen eli iankaikkiseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Jeesus tarkoittanut itseään vaan sitä, miten hän eli. Köyhyys on tie Jumalan tuntemiseen eli iankaikkiseen elämään.
Eli olet sitä mieltä että esim hindulainen joka elää köyhyydessä, voi pelastua?? Hyvin on epäjumalapaavisi opetukset mennyt perille, sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet sitä mieltä että esim hindulainen joka elää köyhyydessä, voi pelastua?? Hyvin on epäjumalapaavisi opetukset mennyt perille, sinulle.
Ei kyse ole suinkaan Paavin opetuksista vaan Jeesuksen.
Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
Vanhasta vihtahoususta ovat kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
Totta.
Mutta Jeesus opettaa myös että: Minä olen Tie, Totuus, ja Elämä. Ei kukaan pääse Isän luokse ( Taivaaseen), paitsi minun kauttaltani!
Vaikutat new age seuraajalta. Edes virallinen katolilaisuus ei opeta että ihminen pelastuu ilman Jeesuksen sovitustyötä.
Ihmisen omat teot eivät palasta. Pelastumme uskosta ja armosta. Hyvät teot ovat seuraus uudestisyntyneestä, pelastavasta uskosta!
Vierailija kirjoitti:
Älä levitä valheita. Paavi opettaa selvästi, että Jeesus on ainoa tie, mutta Jumala voi pelastaa Jeesuksen sovitustyön kautta myös muita kuin kristittyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mamm
Totta.
Mutta Jeesus opettaa myös että: Minä olen Tie, Totuus, ja Elämä. Ei kukaan pääse Isän luokse ( Taivaaseen), paitsi minun kauttaltani!
Vaikutat new age seuraajalta. Edes virallinen katolilaisuus ei opeta että ihminen pelastuu ilman Jeesuksen sovitustyötä.
Ihmisen omat teot eivät palasta. Pelastumme uskosta ja armosta. Hyvät teot ovat seuraus uudestisyntyneestä, pelastavasta uskosta!
Uskohan on tekoja? Köyhyys on ensimmäinen teko pelastumisen tiellä, koska "mammona" vie kadotukseen.
Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.
Jumalan rakastaminen on myös teko. Jumalan rakastaminen tarkoittaa sekä itse köyhyyden että köyhien rakastamista.
Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan." Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?" Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista". Silloin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua; mitä me siitä saamme?" Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa. Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja perivä iankaikkisen elämän. Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi, ja monet viimeiset ensimmäisiksi."
Vierailija kirjoitti:
Onko uskovaisia paikalla?
En ole oikea, mutta kristillisyyden kannattajana suhtaudun sillä näkökulmalla, mikä vaikutus k.o. vallitsevalla uskonnolla on yleensä yhteiskuntaan ja sen menestykseen humaanilla tavalla. Yksllökohtaisesti saa uskoa vaikka metsätonttuun, tai olla uskomatta. Juutalaisuus, ei harmeja. Islam on pahin, koska sen aiheuttamat vahingot on selvästi nähtävissä. Sen historia tiedetään mutta muslimit ei itse tiedä. Hindulaisuus, budhalaisuus, periaatteessa hyviä, mutta yhteiskunnallisena toteutuksena ei kummoisia. Ateismi ja uuspakanuus yrittää rapauttaa kristinuskon luomaa pohjaa, vaikkei niilläkään ole mitään parempaa luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa köyhistä kiroaa osansa ja kadehtii niitä joilla on sitä mammonaa. Mammona nyt voi tarkoittaa muutakin kuin esim. rahaa, kaikkea mikä on maailmallista. lihallista, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä levitä valheita. Paavi opettaa selvästi, että Jeesus on ainoa tie, mutta Jumala voi pelastaa Jeesuksen sovitustyön kautta myös muita kuin kristittyjä.
Paavi opettaa Raamatun vastaisesti! Jeesus ITSE opettaa että Hän on AINOA TIE !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paavi opettaa Raamatun vastaisesti! Jeesus ITSE opettaa että Hän on AINOA TIE !!
Kuten sanoin, paavi opettaa että Jeesus on ainoa tie. Mikä siinä on Raamatun vastaista?
Vierailija kirjoitti:
Isä Meidän sopii kaikille. Siinä rukoillaan Taivaallista Isää, maailmankaikkeuden Luojaa, eikä Hänen nimeään mainita.
Jeesuksen opettama rukous ja kristillisessä hengessä, ei mikään epämääräinen uushenkinen latomus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin, paavi opettaa että Jeesus on ainoa tie. Mikä siinä on Raamatun vastaista?
Lisäsit viime viestissässi tuohon että: mutta, muutkin voivat pelastua, jos elävät esim. köyhyydessä.
Epäjohdonmukaisuutta. Saatanallista oppia, joka ei ole Jumalasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäsit viime viestissässi tuohon että: mutta, muutkin voivat pelastua, jos elävät esim. köyhyyde
Älä valehtele. Minä en ole sanonut tässä keskustelussa köyhyydestä sanaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä on Taivaanisän lapsia?
Kaikki
Kyse on siitä kuka tunnustaa itselleen minkäkin jumalan.
Kunnioitan kaikkien vakaumusta.
En toki omaksuisi kristinuskon kannalta vääriä käsityksiä.
Jumala päättää jokaisen kohtalon.