Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko suositella minulle kirjoja? haluaisin aloittaa lukemisharrastuksen.

Vierailija
13.12.2024 |

Minua kiinnostaa kovasti esim ihmismieli, olen lukenut joskus netistä traagisiakin elämäntarinoita. Sitten kiinnostaa myös mielen hyvinvointi ja inspiroituminen. Kaikki sellaiset kirjat jotka saavat ajattelemaan ja jotka ehkä auttaisi myös masennuksen/ahdistuksen kanssa. Tykkään myös jonkun verran romantiikasta, jos on joku hyvä juoni. 

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alastalon salissa ja James Joycen Odysseys noin alkuun. Näillä on hyvä aloittaa.

Ehdottomasti ei.

Vierailija
42/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara Sieppi - Oliks sulla vielä jotain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satu Rämön neliosainen Hildur-sarja: Hildur, Rosa & Björk, Jakob, Rakel. Luvassa on rikoksia Islannin maaseudulla mielenkiintoisissa maisemissa. Henkilöiden oma menneisyys tuo myös lisänsä jännittäviin tapahtumiin.

Sopii ihmiselle, jolle laatu ei ole kirjallisuudessa tärkeää. Nuohan ovat hyvin heikkotasoisia kirjoja, joiden suosio kertoo kaiken olennaisen suomalaisten sivistyksen tasosta. 

Vierailija
44/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita kuuntelemaan äänikirjoja. Suositus: Operaatio Ave Maria. Aivan sairaan hyvä ja vähän jännittäväkin.

Ap halusi aloittaa KIRJOJEN LUKEMISEN. Ei kuuntelemisen. Millainen on "sairaan hyvä"?

Toivo Pekkasen "Lapsuuteni". Se kertoo ajasta noin sata vuotta sitten, mutta on melko helppolukuinen ja lisäksi siinä tulee samalla tietoa sen ajan köyhien oloista. Kirjailija tosiaan kertoi siinä lapsuudestaan ja kodistaan.

Vierailija
45/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kirjaa Minä näen sinut. 

Vierailija
46/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satu Rämön neliosainen Hildur-sarja: Hildur, Rosa & Björk, Jakob, Rakel. Luvassa on rikoksia Islannin maaseudulla mielenkiintoisissa maisemissa. Henkilöiden oma menneisyys tuo myös lisänsä jännittäviin tapahtumiin.

Jännittäviin? Loppuratkaisut olivat vähänkään dekkareita lukeneelle selviä jo sivulta 10 lähtien. Lisäksi henkilöhahmot ovat erittäin yksiulotteisia ja kieli kömpelöä. Lukuisista asiavirheista puhumattakaan...

Vierailija
47/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shingeki no Kyojin

Death Note

The Quintessential Quintuplets

BOCCHI THE ROCK!

Nuo ovat hyvä alku. M28

Vierailija
48/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeva Kilpi: Häätanhu

Siinä puhutaan perhedynamiikasta, koirasta, luonnosta, ystävyydestä ja uudesta rakkaussuhteesta.

Vierailija
49/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edith Unnerstad: Näkinkenkätalo

Kaksi päähenkilöä, Eva ja Tyko. Molemmilla traumaa taustalla, mm epäonnistuneet avioliitot. Sitten he vihdoin löytävät toisensa.

Vierailija
50/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volter Kilpi, Alastalon salissa

Vierailija
51/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkko Saision Passio. Olen pitänyt kaikista Saision kirjoista ja Passio oli paras. Saisio johdattaa hämäävän helposti laadukkaaseen, monikerrokselliseen kirjallisuuteen ja onnistuu olemaan samalla äärettömän hauska.

Vierailija
52/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännittäviin? Loppuratkaisut olivat vähänkään dekkareita lukeneelle selviä jo sivulta 10 lähtien. Lisäksi henkilöhahmot ovat erittäin yksiulotteisia ja kieli kömpelöä. Lukuisista asiavirheista puhumattakaan...

Mutta todella suosittujahan nämä silti ovat. Luultavasti siksi, että ovat helppoja ja ihminen tykkää monesti siitä, että " Kyllähän minä tämän tiesin"

Vierailija
53/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuohon menevä voisi olla Onneksi äitini kuoli-kirja. Välttelin sitä nimen vuoksi, mutta olipa todella vetävä juoni.

Vierailija
54/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Attack in titan eli Titaanien sota.

M25

Vierailija
55/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluamatta loukata näiden faneja antaisin vastaäänen tälle. Jäi yhteen kirjaan koska ei tosiaankaan jaksanut kiinnostaa mitä muissa tapahtuu. Sanalla sanoen en ymmärtänyt ollenkaan mistä näiden suosio kumpuaa

Vierailija
56/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enni Mustonen Syrjästäkatsojan tarinoita -sarja, joka alkaa kirjasta Paimentyttö.

Vierailija
57/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introduction To 3D Game Programming With Directx 9.0C: A Shader Approach

Vierailija
58/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella rempallaan

Hilpeän riemukas ja humoristinen romaani Tampereen kokoisista unelmista ja oman suunnan etsimisestä. 

https://otava.fi/kirjat/tampereella-rempallaan/

Vierailija
59/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari Hotakainen: Ihmisen osa

Olen kuunnellut sen useaan kertaan Ritva Valkaman lukemana, mutta painettu kirja ei ole sattunut käsille. Ehkä hankin sen kuitenkin. Sisältää monia kiinnostavia ihmiskohtaloita!

Vierailija
60/95 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kari Hotakainen: Ihmisen osa

Olen kuunnellut sen useaan kertaan Ritva Valkaman lukemana, mutta painettu kirja ei ole sattunut käsille. Ehkä hankin sen kuitenkin. Sisältää monia kiinnostavia ihmiskohtaloita!

Valkama lukee sen niin täydellisesti! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän