Voisitteko suositella minulle kirjoja? haluaisin aloittaa lukemisharrastuksen.
Minua kiinnostaa kovasti esim ihmismieli, olen lukenut joskus netistä traagisiakin elämäntarinoita. Sitten kiinnostaa myös mielen hyvinvointi ja inspiroituminen. Kaikki sellaiset kirjat jotka saavat ajattelemaan ja jotka ehkä auttaisi myös masennuksen/ahdistuksen kanssa. Tykkään myös jonkun verran romantiikasta, jos on joku hyvä juoni.
Kommentit (95)
Sara Sieppi - Oliks sulla vielä jotain
Vierailija kirjoitti:
Satu Rämön neliosainen Hildur-sarja: Hildur, Rosa & Björk, Jakob, Rakel. Luvassa on rikoksia Islannin maaseudulla mielenkiintoisissa maisemissa. Henkilöiden oma menneisyys tuo myös lisänsä jännittäviin tapahtumiin.
Sopii ihmiselle, jolle laatu ei ole kirjallisuudessa tärkeää. Nuohan ovat hyvin heikkotasoisia kirjoja, joiden suosio kertoo kaiken olennaisen suomalaisten sivistyksen tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloita kuuntelemaan äänikirjoja. Suositus: Operaatio Ave Maria. Aivan sairaan hyvä ja vähän jännittäväkin.
Ap halusi aloittaa KIRJOJEN LUKEMISEN. Ei kuuntelemisen. Millainen on "sairaan hyvä"?
Toivo Pekkasen "Lapsuuteni". Se kertoo ajasta noin sata vuotta sitten, mutta on melko helppolukuinen ja lisäksi siinä tulee samalla tietoa sen ajan köyhien oloista. Kirjailija tosiaan kertoi siinä lapsuudestaan ja kodistaan.
Suosittelen kirjaa Minä näen sinut.
Vierailija kirjoitti:
Satu Rämön neliosainen Hildur-sarja: Hildur, Rosa & Björk, Jakob, Rakel. Luvassa on rikoksia Islannin maaseudulla mielenkiintoisissa maisemissa. Henkilöiden oma menneisyys tuo myös lisänsä jännittäviin tapahtumiin.
Jännittäviin? Loppuratkaisut olivat vähänkään dekkareita lukeneelle selviä jo sivulta 10 lähtien. Lisäksi henkilöhahmot ovat erittäin yksiulotteisia ja kieli kömpelöä. Lukuisista asiavirheista puhumattakaan...
Shingeki no Kyojin
Death Note
The Quintessential Quintuplets
BOCCHI THE ROCK!
Nuo ovat hyvä alku. M28
Eeva Kilpi: Häätanhu
Siinä puhutaan perhedynamiikasta, koirasta, luonnosta, ystävyydestä ja uudesta rakkaussuhteesta.
Edith Unnerstad: Näkinkenkätalo
Kaksi päähenkilöä, Eva ja Tyko. Molemmilla traumaa taustalla, mm epäonnistuneet avioliitot. Sitten he vihdoin löytävät toisensa.
Pirkko Saision Passio. Olen pitänyt kaikista Saision kirjoista ja Passio oli paras. Saisio johdattaa hämäävän helposti laadukkaaseen, monikerrokselliseen kirjallisuuteen ja onnistuu olemaan samalla äärettömän hauska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännittäviin? Loppuratkaisut olivat vähänkään dekkareita lukeneelle selviä jo sivulta 10 lähtien. Lisäksi henkilöhahmot ovat erittäin yksiulotteisia ja kieli kömpelöä. Lukuisista asiavirheista puhumattakaan...
Mutta todella suosittujahan nämä silti ovat. Luultavasti siksi, että ovat helppoja ja ihminen tykkää monesti siitä, että " Kyllähän minä tämän tiesin"
Yksi tuohon menevä voisi olla Onneksi äitini kuoli-kirja. Välttelin sitä nimen vuoksi, mutta olipa todella vetävä juoni.
Attack in titan eli Titaanien sota.
M25
Vierailija kirjoitti:
Haluamatta loukata näiden faneja antaisin vastaäänen tälle. Jäi yhteen kirjaan koska ei tosiaankaan jaksanut kiinnostaa mitä muissa tapahtuu. Sanalla sanoen en ymmärtänyt ollenkaan mistä näiden suosio kumpuaa
Enni Mustonen Syrjästäkatsojan tarinoita -sarja, joka alkaa kirjasta Paimentyttö.
Introduction To 3D Game Programming With Directx 9.0C: A Shader Approach
Tampereella rempallaan
Hilpeän riemukas ja humoristinen romaani Tampereen kokoisista unelmista ja oman suunnan etsimisestä.
https://otava.fi/kirjat/tampereella-rempallaan/
Kari Hotakainen: Ihmisen osa
Olen kuunnellut sen useaan kertaan Ritva Valkaman lukemana, mutta painettu kirja ei ole sattunut käsille. Ehkä hankin sen kuitenkin. Sisältää monia kiinnostavia ihmiskohtaloita!
Vierailija kirjoitti:
Kari Hotakainen: Ihmisen osa
Olen kuunnellut sen useaan kertaan Ritva Valkaman lukemana, mutta painettu kirja ei ole sattunut käsille. Ehkä hankin sen kuitenkin. Sisältää monia kiinnostavia ihmiskohtaloita!
Valkama lukee sen niin täydellisesti!
Ehdottomasti ei.