Olen huolissani kumppanin ajattelutavasta
Puhuttiin kaikenlaista eilen, kun puheenaiheeksi tuli tilanne missä perhe oli kuollut onnettomuudessa. Kumppani kommentoi aika tylysti, että parempi kuitenkin että kuoli koko perhe eikä jäänyt esimerkiksi lapsi eloon yksin. Olin hyvin ihmeissäni ja tämä asia jäi vaivaamaan. Miten kukaan voi ajatella noin, että on parempi että koko perhe kuolee lapset mukana? Eiköhän lapsille yleensä löydy koti esimerkiksi sukulaisten luota, jos ei, niin sitten yhteiskunta huolehtii. Mitä ajattelisitte jos kumppaninne sanoisi samoin?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei kyllä kovinkaan hyvin huolehdi sijoitetuista lapsista. Monessa sijaisperheessä on välinpitämättömyyttä, pahoinpitelyä, seksuaalista hyväksikäyttöä ym.
Onneksi yhdessäkään biologisessa perheessä ei ole mitään ongelmia.
No jos itse on se vanhempi niin asiaan voi vaikuttaa. Jos itse kuolee niin ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei kyllä kovinkaan hyvin huolehdi sijoitetuista lapsista. Monessa sijaisperheessä on välinpitämättömyyttä, pahoinpitelyä, seksuaalista hyväksikäyttöä ym.
Onneksi yhdessäkään biologisessa perheessä ei ole mitään ongelmia.
No jos itse on se vanhempi niin asiaan voi vaikuttaa. Jos itse kuolee niin ei voi.
Miten tämä riippuu siitä millaiset olot lapsella perheessä on?
Sijaisperheet jne. on sentään keskimäärin paremmin valvottuja kuin kotiolot. Esimerkiksi sijaisperheisiin sijoitettujen lasten oloja valvoo sosiaalityöntekijät. Biologisten vanhempien kanssa asuvien lasten oloja ei valvo mikään tahoja ellei lapsi ja perhe ole esimerkiksi sosiaalityön asiakas.
Avaa silmäsi niin saatat itsekin huomata sen vihan mikä mies saa niskaan satässä yhteiskunnassa vain olemalla mies. Ja tässäkin asiassa perhe on pahin perheen naisjäsenten käyttävät armottomasti sukulaismiehiä hyväkseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia naisille (?)
kannattaa puhua vain säästä ja siitä mitä syödään.
- Aloituksessa ei mainittu mitään sukupuolista.
- Mikä riivaa? Silkka pahuus ja viha, ehkä sairauskin.
Todellisuudentaju ja kokemusperäinen havainto tuntuu sairaalta ja vihaiselta? Et mainitse sukupuoltasi, mutta viestisi luettuaan hyvin moni saattaa kokea, ettei ole turvallisessa tilassa nyt. Ja ei, en oleta että olisit mies. Joten, luultavasti säästäkään ei kannata puhua, sekin voi triggeröidä.
Vierailija kirjoitti:
Parempi kuolla kuin jäädä orvoksi? Kuulostaa psykopaatilta.
Kuoleminen on ihan ok. Säästyy paljolta murheelta ja vaivalta.
Olisin kyllä surullinen jokaisesta kuolemasta. Mutta ymmärrän ajattelutapaa, että surettaa heidän puolesta ketkä menettää läheisensä ja joutuu elämään ilman heitä. Kuolema ei oo helppo juttu, eikä myöskään elämä jos joutuu menettämään läheisensä.