Tuhoeläimet tuo sairauksia, sitäkö toivotaan ?
KANSALAISALOITE, joka ajaa kissojen vapaana pitämisen kieltämistä, jos tämä etenee
niin rotat ja hiiret tuo vielä ongelmia.
Kissat hoitavat maalla jyrsijä ongelmaa.
Orava on rotan kaltainen tuhoeläin, on vain tehnyt parempaa PR ää.
Mustasurma aikoinaan, oli valtava epidemia, joka johtui siitä, että kissoja vainottiin.
Kommentit (181)
Helsingin Kalliossa tulee rottia kerrostaloasuntoihin sisälle. Ei ole pihalla kissoja rottia pyydystämässä.
Myös rotta voi mennä vauvan sänkyyn ja purra vauvaa.
Rotat levittävät tauteja. Bakteerit tulevat viemäreistä sisälle. Rotta kulkee vessapytyn ja roskakaapin kautta.
Ruttobakteeria levitti kylläkin vaatetäit.
Vain metsästäjä saa päästää koiran vapaaksi metsässä metsästysaikana, kukaan muu ei.
Et saa päästää siis koiraa koskaan juoksemaan vapaana pellolla etkä metsässä.
Et saa päästää koiraa vapaaksi mökkipihassa etkä omassa pihassa, jos se ei pysy pihassa.
Koira EI saa mennä toisten ihmisten pihoihin eikä mökkipihoihin. Jatkossa laitan vieraan koiran autoon ja vien rankkurille ja ilmoita poliisille.
Vaikka tiedän, että koira on naapurin niin vien sen jatkossa rankkurille, jos koira tulee minun pihaani.
Vierailija kirjoitti:
Olisko kissoille lihoja luomuna Suomesta. Eli ei tarvitse pyydystää ulkoa tautista hiirtä. Kissa ei ole luonnon eläin, enemmän kotikissoja. Metsästysviettiä voi hoitaa toisinkin, leikin ja välipalojen avulla.
Miten hoidat valtavan rottaongelman kun rotanmyrkky on kielletty?
Hei onko koiran uloste vastustavaa aloitetta olemassa ?
Allekirjotan sen heti, jos on.
Tätä kissa juttua en ymmärrä oikeesti mitenkään.
Jos kyse on villikissoista, niin ei se ongelma parane kieltämällä.
Enkä usko oikein sitäkään, että niitä olisi paljon. Jos katson eläinsuojelu yhdistyksen sivuja, niin samat kissa hakee kotia.
eikä niitä edes saa ostettua, koska siitä on tehty mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein vittumaisin teko naapureita kohtaan on laittaa kissa ja pitää sitä vapaana.
Minä en ole nähnyt vapaana kulkevaa kissaa vuosiin. Ja asun taajamassa, mutta koiria kyllä piisaa.
Joka pylväs on kustu keltaiseksi. Ja pensaita ja puita kuolee koiran pissan takia. Jätöksiä pyörätiet täynnä.Olet onnellisessa asemassa kissojen suhteen. Minä en muuta ole tontillani nähnytkään. Kolme kertaa olen tehnyt poliisille ilmoituksen typerien naapurien huolimattomasta kissan pidosta.
Mitä se sinua haittaa, vaihdatko se mieluummin jyrsijöihin, rottahan tulee betoninkin läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko kissoille lihoja luomuna Suomesta. Eli ei tarvitse pyydystää ulkoa tautista hiirtä. Kissa ei ole luonnon eläin, enemmän kotikissoja. Metsästysviettiä voi hoitaa toisinkin, leikin ja välipalojen avulla.
Ilmasto lämpenee ja rotta ongelma lisääntyy.
Rotta järsii myös talojen rakenteita + sähköjohtoja.
Juttuja ilmaston lämpenemisestä ja rotta ongelmasta löytyy kyllä netistä, kun etsii.
Kaikki vakuutukset ei korvaa jyrsijä tuhoja.
No, haittaako se nyt niin, jos rotta järsii vesiputkia ja sähköjohtoja joita ei vakuutus korvaa.
Toisaalta voisi myös kieltää lemmikkisisäkissat. Ei kissan paikka ole myöskään neljän seinän sisällekään vankeuteen teljettynä. Aika itsekästä ottaa kissa vain omaksi iloksi ja sen virikkeet ovat vain pieni leikki silloin tällöin, ikkunasta ulos tuijottelu, jotkut ehkä pääsee valjaissa vähän ulkoilemaan. Näistä kissoista tulen myös surulliseksi ja olen eläinrakas ihminen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmasto lämpenee ja rotta ongelma lisääntyy.
Rotta järsii myös talojen rakenteita + sähköjohtoja.
Juttuja ilmaston lämpenemisestä ja rotta ongelmasta löytyy kyllä netistä, kun etsii.
Kaikki vakuutukset ei korvaa jyrsijä tuhoja.
Turkissa kissat on pihalla rottia pyydystämässä.
Suomessa ilmasto lämpenee ja rotat alkavat jyrsiä talojen rakenteita.
Tekee hyvää suomalaisille maksella remontteja vähän väliä.
Vierailija kirjoitti:
Kissa kävelee keittiön pöydillä. Sitä ei koira tee.
Kävelee jos ei ole neuvottu. Kissa ymmärtää ein, ovat älykkäämpiä kuin koirat.
Vierailija kirjoitti:
Hei
Minäkin olen valmis allekirjoittamaan aloitteen , joka kieltää koiran ulosteet.
olisi velvoite, jossa koiran ulkoiluttajan pitää siivota koiran kakat
ja pitää koira kytkettynä.
Olen kahdesti tullut koiran puremaksi, kun lenkkipolulla koira on juossut päin minua.
Eka keralla sain pureman pohkeeseen ja ei ollut pikku juttu. Toisen kerran sain pureman hiitohansikkaaseen. Mut voi sitä lässytystä koiralle, ettei noin saa tehdä.
Nämä kuuluu jo kaupungin järjestyssääntöihin.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Kalliossa tulee rottia kerrostaloasuntoihin sisälle. Ei ole pihalla kissoja rottia pyydystämässä.
Rotat levittävät tauteja. Bakteerit tulevat viemäreistä sisälle. Rotta kulkee vessapytyn ja roskakaapin kautta.
Kissat ei tapa rottia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein vittumaisin teko naapureita kohtaan on laittaa kissa ja pitää sitä vapaana.
Minä en ole nähnyt vapaana kulkevaa kissaa vuosiin. Ja asun taajamassa, mutta koiria kyllä piisaa.
Joka pylväs on kustu keltaiseksi. Ja pensaita ja puita kuolee koiran pissan takia. Jätöksiä pyörätiet täynnä.Olet onnellisessa asemassa kissojen suhteen. Minä en muuta ole tontillani nähnytkään. Kolme kertaa olen tehnyt poliisille ilmoituksen typerien naapurien huolimattomasta kissan pidosta.
Ulkoiluttaako sun lapsi koiraa. Jatkossa kuva poliisille, jos lapsi ei kerää koiran jätöksiä.
Poliisi nauraa paskakuvia keräävälle idiootille 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissat ei tapa rottia
Kyllä ne ottaa niitä kiinni.
Onko sulla ollut koskaa kissaa.
Katso ohjelma Istanbulin kissat, missä kissat pyydystää rottia.
Juuri naapuri valitti. Että pistorasiat talon toisessa kerroksessa alkaneet kärähdellä. Asutaan metsän keskellä. Kysyin, onko tullut hiiret sisälle? No on, sanoi naapuri, onko teilläkin. Ei, vastasin, kun meillä on kissoja. Jyrsijät pelkäävät kissan hajuakin jo. Eivät ne edes yritä sisään ja miksi yrittäisivät, kun vieressä on talo ilman kissoja....
Ilmeisesti Suomesta halutaan takapajula, jossa kadut ovat täynnä koiranpaskaa ja rottia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jyrsijämyrkkyjä edelleen voi ostaa, mm. Puuilo, Tokmanni myyvät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissat ei tapa rottia
Kyllä ne ottaa niitä kiinni.
Onko sulla ollut koskaa kissaa.
Katso ohjelma Istanbulin kissat, missä kissat pyydystää rottia.
Turkissa osa yrittäjistä jopa ruokkii kissoja, koska ne pyydystää rottia esim. kahviloiden ja ravintoloiden lähellä.
Minä voisin maksaa kissaveroa, ei ongelma.
Minulla on yksi sisäkissa, joka ulkoilee lasitetulle parvekkeella.
Valjaissa olen yrittänyt maalla ulkoiluttaa, mutta pelkää kaikkea. Ei pyydä mitään saalista.
Mutta mökillä jää kuitenkin kissan haju hiirille, varoitukseksi. Hiiriä nimittäin riittää, niitä me ihmiset sitten loukutamme.. ja jätetään petolinnuille (esim kotka) kannon nokkaan.
Kissakin vois hyödyntaa hiirikantaa, mutta kun se elää enimmäkseen kerrostalossa sisäkissan, ei reppana ymmärrä pyytää.
Ja toisaalta mahdotonta on pyytää, kun on valjaissa.
Kissani on sirutettu ja rekisteröity, voisin maksaa veron,. Käytänhän minä sen vuosittain ell ssäkin ja joka kuukausi kynsien hoitolassa. Pikku summa vero, mitä menee ruokaan ja kissan hiekkaan.