Tuhoeläimet tuo sairauksia, sitäkö toivotaan ?
KANSALAISALOITE, joka ajaa kissojen vapaana pitämisen kieltämistä, jos tämä etenee
niin rotat ja hiiret tuo vielä ongelmia.
Kissat hoitavat maalla jyrsijä ongelmaa.
Orava on rotan kaltainen tuhoeläin, on vain tehnyt parempaa PR ää.
Mustasurma aikoinaan, oli valtava epidemia, joka johtui siitä, että kissoja vainottiin.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein vittumaisin teko naapureita kohtaan on laittaa kissa ja pitää sitä vapaana.
Minä en ole nähnyt vapaana kulkevaa kissaa vuosiin. Ja asun taajamassa, mutta koiria kyllä piisaa.
Joka pylväs on kustu keltaiseksi. Ja pensaita ja puita kuolee koiran pissan takia. Jätöksiä pyörätiet täynnä.
Jyrsijä/tuhoeläinongelmaan kissaa parempi ratkaisu on huolehtia hyvin jätteistä.
Rakennuksia ja pihoja voi tarkastella erikseen. Minkälainen rakenne ja systeemi vähentää "tuhoeläinten" pääsyä. Ihan söpöjä pieneläimet, mutta taloon niitä ei rakenteisiin voi ottaa. Kissa ei voi sitä yksin estää.
Nää kissavihaajat ei ilmeisesti ole ikinä käyneet Suomen rajojen ulkopuolella. Muualla nimittäin kissat saavat liikkua vapaina eikä niitä vihata. Eikä ole pikkulinnut hävinneet maailmasta. Sen sijaan kissoja pidetään hyödyllisinä koska pitävät tuholaiskannat kurissa.
Suomessa menestyy kaikki sellaiset mielipiteet joissa kielletään jotain toisilta. Se on suomalaisen suvaitsemattomuuden ja vittumaisuuden kova ydin.
Hei
Minäkin olen valmis allekirjoittamaan aloitteen , joka kieltää koiran ulosteet.
olisi velvoite, jossa koiran ulkoiluttajan pitää siivota koiran kakat
ja pitää koira kytkettynä.
Olen kahdesti tullut koiran puremaksi, kun lenkkipolulla koira on juossut päin minua.
Eka keralla sain pureman pohkeeseen ja ei ollut pikku juttu. Toisen kerran sain pureman hiitohansikkaaseen. Mut voi sitä lässytystä koiralle, ettei noin saa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kotikissa ei kuulu Suomen luontoon eikä selviä varsinkaan talvella.
En ole tavannut luonnossa yhtään kissaa. - Ilveksen jälkiä olen nähnyt, se lienee kissaeläin.
Kotikissoja kymmenittäin tiedän, mutta niillä kaikilla on ulkoiluvaljaat, tai häkki, tai lasitettu parveke.
Sikäli kansalaisaloite ei haittaa, vaikka menisi läpi, kunhan maalaiskissat jätetään rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja koiraa ei kuulu päästää vapaaksi edes maaseudulla, missä se menee toisten pihoihin.
Minulla on suklaata taloni terassilla. Minun piha ja minun talo.
Vierailija kirjoitti:
Suomen luonnon kannalta kissa on se tuhoeläin.
Rotat pysyvät kurissa siisteydellä.
Nyt kaivattaisiin ohjetta siitä, miten pitää viljasiilo ympäristöineen siistinä. Onko olemassa jokin toimiva ratkaisu esim. putkiston siivoamiseen ja pitääkö määrätä viljakuorman hakija imuroimaan pudonneet jyvät pihamaalta?
Leikkipuistossa on koirakielto ja kaikista lapsista teen lasun jotka koiran sinne tuo.
Ja teen eläinsuojeluilmoituksen, kun naapurin koira haukkuu kerrostalossa.
Suomen laissa on, että koiran jätökset kuuluu kerätä eli kun joku ei kerää niin älypuhelimella kuva ja kuva poliisilaitokselle.
Kissa kävelee keittiön pöydillä. Sitä ei koira tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koiraa ei kuulu päästää vapaaksi edes maaseudulla, missä se menee toisten pihoihin.
Ihmettelin, miksi peltojen keskellä olevalle metsäläntilleni on tehty polku. Ja kas, siitähän oli tullut paikallisten koirapuisto, maksuton toki. Siellä kuulemma saa pitää koiraansa vapaana (kertoi koiraansa siellä ulkoiluttava), koska maanomistajan tulee joka kerta erikseen kieltää koiran vapaanapito.
Kävin viemässä sinne lihapullia. Ihan semmoisia tavallisia, turvallisia, ylisuolaisia einespullia. Kohta FB:n puskaradiossa on varoitus myrkyistä ja joku kiikuttaa lihapullan myrkkytutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän lakivouhkaus on turha. Luonto hoitaa homman paremmin.
Miksei valtio laita koira ja kissaveroa? 50 euroa per koira ja 25 euroa per kissa. Noista taitaisi kertyä ihan kivasti tuloja valtion kassaan.
Sun koira haukkuu kerrostalossa, kun olet töissä.
Teen eläinsuojeluilmoituksen jotta koira saadaan sulta pois.
Ja pidä se rakki kytkettynä.
Suomen lain mukaan koira pitää olla kytkettynä myös metsässä. Et saa päästää koiraa vapaaksi.
Kun näen yhdenkin koiran vapaana niin teen ilmoituksen poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein vittumaisin teko naapureita kohtaan on laittaa kissa ja pitää sitä vapaana.
Minä en ole nähnyt vapaana kulkevaa kissaa vuosiin. Ja asun taajamassa, mutta koiria kyllä piisaa.
Joka pylväs on kustu keltaiseksi. Ja pensaita ja puita kuolee koiran pissan takia. Jätöksiä pyörätiet täynnä.Olet onnellisessa asemassa kissojen suhteen. Minä en muuta ole tontillani nähnytkään. Kolme kertaa olen tehnyt poliisille ilmoituksen typerien naapurien huolimattomasta kissan pidosta.
Ulkoiluttaako sun lapsi koiraa. Jatkossa kuva poliisille, jos lapsi ei kerää koiran jätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin, miksi peltojen keskellä olevalle metsäläntilleni on tehty polku. Ja kas, siitähän oli tullut paikallisten koirapuisto, maksuton toki. Siellä kuulemma saa pitää koiraansa vapaana (kertoi koiraansa siellä ulkoiluttava), koska maanomistajan tulee joka kerta erikseen kieltää koiran vapaanapito.
Kävin viemässä sinne lihapullia. Ihan semmoisia tavallisia, turvallisia, ylisuolaisia einespullia. Kohta FB:n puskaradiossa on varoitus myrkyistä ja joku kiikuttaa lihapullan myrkkytutkimuksiin.
Koiraa ei saa pitää missään vapaana paitsi kaupungin rakentamassa aidatussa koirapuistossa.
Suomen lain mukaan koiraa ei saa pitää vapaana metsässä eikä missään muuallakaan, ei pellolla, ei missään.
Jatkossa otetaan älypuhelimella kuvia ja lähetetään poliisille.
Koira menee yhtä lailla metsissä eläinten pesille.
Se koiran kakki on isompi ongelma.
Miksi kukaan ei ole tehnyt kansalaisaloitetta, että omistaja/ ulkoiluttajan on siivottava jätökset.
Moniko sisäkissa on sairastunut siksi, että esim kengissä kulkeutuu sitä itseään ?
Tai taapero on saanut mahataudin koiran jätöksistä ?
Tai toinen koira sairastuttaa toisia koiria loisilla, koiran loiset kestävät pakkastakin.