Siivooko täällä joku uunin takaa?
Muistan kuinka isoäitini aina siirsi uunia ja siivosi uunin takaa pölyt pois.
Kommentit (34)
Joskus siirrän hellan paikoiltaan ja siivoan sitä lattiaa sekä sivuja.
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikeaa olisi, kun on kalusteisiin upotettu malli. En todellakaan ryhdy irrottelemaan.
Tyyli ennen käytännöllisyyttä.
Kuka hitto ei siivoa uunin takaa?
Itsetään selvyys, että sieltäkin kuuluu siivota vähintään kerran vuodessa.
Pari kertaa vuodessa siirrän uunin ja siivoan .
Asun tällä hetkellä vuokra-asunnossa, jossa uunin saa irti tuolta kolostaan. Kaikissa omissa asunnoissani uuni on ollut ihan kiinteästi kalusteissa ja tulee jatkossakin olemaan. Mutta koska tuon nyt saa irti, niin kyllä minä sitä irrottelen aina välillä ja putsaan uunin seinät ja lattian uunin alta. Kyllä inhoan näitä liikuteltavia uuneja, kamala vaiva pitää puhtaana, huohhoijjaa.
Tai mikä lie hella se on oikealta nimeltään.
kyllä 4x vuodessa. per vuodenaika. samoin jääkaappipakastin varovasti. se imuroidaan kevyesti, jo tulipaloriskikin poistuu,pölyt pois. samalla jääkaapin pesu. liesi-uuni aina takaa,ei elukat viihdy. etkö tod hyi tee mitään. entäs lattiakaivon ne syvemmätkin osat hajulukko jne irti..
Satunnaisesti, eli ehkä muutamien vuosien välein, kun enemän valuu jotain sinne väliin ja on pakko. Jääkaapin takaa imuroidaan kerran vuodessa pölyt.
Mies siivooaa kerran kuussa sieltä
Minä aina joulunjälkeen heivaan kuusen ja akan pellolle.
M69
Siis sähköuunin siirrän ja pesen kyljet, sinä ja lattian.
Vuolukiviuunia ei voi siirtää. Sen taustan siivoan jatkovartisella pöyhuiskalla.
Siis sähköuunin siirrän ja pesen kyljet, seinät ja lattian.
Vuolukiviuunia ei voi siirtää. Sen taustan siivoan jatkovartisella pöyhuiskalla.
Imuroin aina, kun imuroin muutenkin, koska meillä ei ole uuni mitenkään integroitu minnekään, vaan liikkuu sen mukaan miten haluaa itse liikutella. On aina sen verran irti seinästä, että mahtuu imurin "letkupäällä" imaisemaan enimmät pölyt ainakin.