Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten estää kuoleminen yksin kotona

Vierailija
12.12.2024 |

Tarkoitan sellaista yllättävää äkkikuolemaa siis, jossa sitä ei heti huomattaisi ja asunto menisi täysin pilalle. Vanhuksille on niitä turvarannekkeita, mutta mitä vastaavaa nuori yksin asuva ihminen voisi käyttää? Eli että sairaskohtaus huomattaisiin heti, eikä vasta monen tunnin päästä. Tämä oikeasti huolestuttaa minua, sillä kalman haju pilaa sekä asunnon että irtaimiston ja sitten ei jää perintöä lapsille. 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häätö ehkäisee tehokkaasti.

Vierailija
2/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla oikeastaan mitään 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häätö ehkäisee tehokkaasti.

? Ehkäisee siltä, että joku ei saa yhtäkkiä sydänkohtausta kotona?

Vierailija
4/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha ulkona ehkäisee tuon 100% varmuudella.

Vierailija
5/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luonnollinen kuolema niin ellei kukaan kaipaa sua niin eipä mitään keinoja ole

Vierailija
6/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon, että vaikka kuinka olisi turvaranneke, voi olla että et osaa käyttää sitä tarpeen tullen. Sairaus/tilasi voi estää sen. Vanhempani olisi kuollut kotiin, ellen etänä olisi soittanut hänelle ambulanssia.

Vierailija
7/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvontakamerat ja ulkopuoliselta ostettu valvontapalvelu. Jos et näy kameroissa ja olet kotona tulevat katsomaan.

Vierailija
8/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta FB-ryhmä toisten yksinäisten kanssa ja sovitte päivittäisistä tai viikottaisista raportoinneista. Varmaan tähän olisi myös jo joku sovellus, joka tekee automaattisen hälytyksen valitulle kontaktille, jos et itse kuittaa hälytystä (Lost-tyyliin).

Vierailija
9/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monillahan on sukulaisten tai ystävien kesken jokin soittorinki. Jos ei saada yhteyttä, joku lähtee katsomaan. Mutta voihan tuossakin tapauksessa olla, että on ollut kuolleena jo tunteja.

Vierailija
10/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole koskaan kotona yksin. 

Vierailija
11/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni noin minuutti googlettaa: https://www.snugsafe.com/

eli KVG

Vierailija
12/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvontakamerat ja ulkopuoliselta ostettu valvontapalvelu.

Jos et näy kameroissa ja olet kotona tulevat katsomaan.

😝

Muista käyttää aina pyhävaatteita kotona.

😁

Vierailija
13/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalmasiivous ja otsonointi. Asunto saadaan kuntoon. Äkkikuolemaa enemmön minua yksineläjänä huolettaa viikon kituminen vaikeasti loukkantuneena. Halvaantuneena ja puhekyvyn menettäneenä lonkkamurtumassa lattalla kituen. Puhelimeen ei yllä tai sitä ei pysty tai osaa sairauskohtauksen vuoksi käyttää. 

Vierailija
14/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silloin se ei olisi ongelma, pelkkä kuolema, paitsi naapurille voi tulla ongelmia tai sukulainen järkyttyä kuten yleensä. Kituminen on ongelma, hätä ja jos joku on elossa. Usein osa pääsee rappukäytävään saakka, ellei ovi ole tiukka. Tai pienen toipumisen jälkeen. Ehkä ihmisillä voisi olla joku kovaääninen juttu asunnossa, millä hälyttää apua, mutta miten joku tajuaa että se on hälytysääni, vaikkapa naapurissa. Entä tekstiviesti jos on puhelin, osa ei anna lähettää viestiä ellei ole jonkun numero talletettuna ja kaikilla ei ole. Palohälytin on tietysti, jos sen saa irti katosta ja sitä nappia painaa eteisessä usein. Kellot ja kilkuttimet käsityökaupasta. Jos ihminen ei voi liikkua sitten se on hankalaa, se on ehkä huolestuttavin asia. Ellei osta skeittilauta jonka avulla raahautuu, rullat, lähelle ovea. No kehitellään ideoita?

Vierailija
15/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemistahan ei voi estää - kuka tahansa voi saada milloin tahansa aivoverenvuodon tai kohtalokkaan rytmihäiriön. Mutta jos haluaa, että kalmo löydetään suhteellisen pian, kannattaa tehdä sopimus jonkin ulkopuolisen tahon kanssa. Ilmoittaudut itse sovittuun aikaan, esim. päivittäin (tekstiviestillä/sähköpostilla/soittamalla/whatsappissa tms.) ja jos viestiä ei kuulu, vastaanottaja alkaa tavoitella sinua.

Vierailija
16/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on heittelevä diabetes, osalla voi olla ranneke? Osa ei pysty pitämään.

Vierailija
17/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemalla jossain julkisella paikalla.

Vierailija
18/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalmasiivous ja otsonointi. Asunto saadaan kuntoon. Äkkikuolemaa enemmön minua yksineläjänä huolettaa viikon kituminen vaikeasti loukkantuneena. Halvaantuneena ja puhekyvyn menettäneenä lonkkamurtumassa lattalla kituen. Puhelimeen ei yllä tai sitä ei pysty tai osaa sairauskohtauksen vuoksi käyttää. 

Olen alkanut säilyttää puhelinta lattiatasolla, koska tuttu kaatui yksinään, eikä ylettänyt puhelimeen, joka oli ylempänä pöydällä.

19/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota huomioon, että vaikka kuinka olisi turvaranneke, voi olla että et osaa käyttää sitä tarpeen tullen. Sairaus/tilasi voi estää sen. Vanhempani olisi kuollut kotiin, ellen etänä olisi soittanut hänelle ambulanssia.

Mun isällä on turvaranneke, joka hälyttää myös silloin, kun se kolahtaa johonkin. Muutaman kerran on tullut näitä vääriä hälytyksiä, kun isä ei ole muistanut jotain hommaa tehdessään, että se ranneke ei saa kolahtaa mihinkään. Toki siitä ei ole hyötyä, jos saa sairaskohtauksen sängyssä maaten tai nojatuolissa istuen. Mutta jos kaatuu, se hälyttää. En olekaan selvittänyt, joko on käytössä niitä rannekkeita, jotka hälyttävät, mikäli sydämen syke loppuu eli ranneke ei enää tunnista pulssia. Sellaisia on ainakin jo kehitetty, mutta onko missään laajemmassa käytössä, sitä en tiedä. 

Vierailija
20/43 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi estää kuolema kotona, jos kuolema tulee? Olen 61v, en huoli mitään rannekkeita (eihän niistä ole hyötyäkään, ei kukaan tulisi apuun vaikka painelisi nappia). Kuolla kotona omien tavaroiden, muistojen ja mielen mukana, sehän on paras tapa kuolla.

En halua kuolla sairaalassa letkuissa, hälinän ja huudon keskellä. Minä haluan kuolla kotona. Olen tehnyt jo elvytyskiellot ja muut vastaavat, kun sydän loppuu, se loppuu, ei mitään hössötystä, iskuria, kylkiluita murtavaa elvytystä. Toki jos pelkää kuolemaa, ehkä silloin kannattaa kuolla siellä ensiavussa hälinän, kiireen ja voivottelun keskellä käytävällä sängyssä maaten. Oma valinta sekin, missä kuolee.