Ateistit, mitä mieltä olette siitä että Suomen lipussa on risti?
Eikä se ole mikä tahansa risti vaan kyllä se on muodoltaan ihan kristittyjen risti.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vai pitäisikö lipun mieluummin olla punainen ja siinä ristin asemesta sirppi ja vasara?
Mielestäni lipun vasen puoli voisi olla tuollainen, oikealla voisi olla vihreällä pohjalla puolikuu ja sitten siihen päälle voisi laittaa samat transylivaltakolmiot kuin moderniin sateenkaarilippuunkin. Jossain kohtaa voisi olla vielä antifan logo.
T: SilakkaRasmus
Liittyy perinteisiin ja Suomen historiaan.
Ei haittaa minua vaikka satuolennoilla pyyhinkin perseeni.
Vierailija kirjoitti:
Valtiolipussa on leijona, enkä usko että täällä sellaisiakaan vastaan kävelee.
Edes Ruokolahdesta ei sellaista löydetty, vaikka koko kesä etsittiin.
Ei häiritse yhtään. Meillä on kaunis ja tunnistettava lippu, eroaa edukseen trikoloreista. Minua ei häiritse myöskään Jeesukseen pohjautuva ajanlasku, ei viikonpäivien etymologia tai mikään muukaan symboliikka.
Vierailija kirjoitti:
Meillä liehuu Pietarin keisarillisen pursiseuran lippu.
PS Vapaaherra Carl Gustav Emil Mannerheim oli kyseisen pursiseuran aktiivi jäsen.
Totta!
Olen syvästi loukkaantunut, koska se on nykyään muotia loukkaantua milloin mistäkin. Vaadin ristin kääntöä tai vähintä mitä voidaan tehdä on lisätä lippuun numero 666 ja muutama vuohi loikkaamaan pentagrammin sakaroiden välistä.
Tulkkee Lusifeerin tykö.
Evvk. Samanlainen reliikki kuin taikauskokin. Moderneissa taloyhtiöissä ei mitään liputuksia harrasteta.
Vai pitäisikö lipun mieluummin olla punainen ja siinä ristin asemesta sirppi ja vasara?