Siskon lapsi tärvelee ja rikkoo kodissamne
Siskon reilu kaksivuotias on ihana ja rakas, mutta harmittaa tavaroiden rikkominen aina meillä käydessä. Syy ei ole lapsessa, mutta siskon ylimielisestä asenteesta toisen kodissa. Olen tottunut lapsiin, itselläni on neljä joista nuorin jo 12 (vanhin 18). Eli viimein 18 vuoden jälkeen pikkulapsivuosien voi laittaa kotia kivaksi, sisustaa ja hankkia asioita, designia, lasia jne.
Eilen sisko lapsensa kanssa oli pari tuntia kylässä. Lapsi on erittäin vlkas ja todellakin joka paikkaan ehtiväinen. Joulukuusesta revittiin ja paiskattiin pari hahmokoristetta, toinen teinin kallis Eiffeltorni ja toinen muu. Säpäleiksi meni myös design lasipuhallettu koriste sekä yksi lasi. Siskoni toteaa vaan että olen omalla vastuulla laittanut koristeet lapsen ulottuville. Totta, sillä viimein voi laittaa kotia kuten olen aina halunnut ja viimein on varaa. Muistelen, että itse kylässä lasten kanssa ollessani en antanut lasten koskea talon tavaroihin, paukutella lasiovia tai repiä kukista lehtiä. Muistan vieläkin miten työlästä oli olla kylässä juuri tuon takia. Sisko sanoo tulevansa meille syömään ja lepäämään työpäivänsä jälkeen. Kukapa ei ole väsynyt töitten jälkeen.. En ole kovin motivoitunut kaitsemaan lapsia kun omatkin voimat on kortilla ja viimein helpompi elämänvaihe. Olen aikoinani itse hoitanut ihan aina, ja kun minulla oli parivuotiaita niin sisko biletti. Hän ei edes ole nuori äiti, vaan hänellä kaksi aikuista lasta.
Nyt ei vähään aikaan pikkulasten kyläilyjä. En todellakaan ala sisustamaan kotiani enää taaperon kestäväksi, paitsi silloin kun joskus saan lastenlapsia.
Eiköhän tässäkin asiassa käytetä järkeä..silloin komennetaan ja rajoitetaan ,KUN on aihetta!
Asia on ymmärretty väärin ,jos kuvitellaan että ne kakarat saa rikkoa vapaasti paikkoja ja tehdä mitä huvittaa!!!!