Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yksin asuva mies saada jonkinlaista apua joulun viettoon joltakin järjestöltä? Ainakin lapsiperheille tarjotaan lahjakortteja

Vierailija
12.12.2024 |

Jos ei ole lapsia, ja asuu yksin....35v mies. Voiko tällainen henkilö saada joltain järjestöltä jouluavustusta?

Kokemuksia? Vinkkejä?

Työtön olen siis, ja elän leikatulla perustoimeentulotuella.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi taho joka paikkakunnallasi jakaa aineellisen avun maksukortteja, vai mikä olikaan virallinen nimi sille 40e lahjakortille jonka nykyään saa eu-ruokajaon sijasta. Tosin esim. täällä on jo myöhäistä ehtiä saada sitä joululle. Pelastusarmeijalta olen myös joskus itse saanut ruoka-apua, ja diakoniasta.

Se on se EU:n ruoka-apu, joka jaetaan nykyään lahjakorttina, jolla ei saa ostaa alkoholia tai nikotiinituotteita. Diakonia jakaa niitä tasapuolisesti kaikille uskontokunnille eikä kirkkoon tarvi kuulua, koska kyse on EU:n ruoka-avusta.

Vierailija
22/33 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi taho joka paikkakunnallasi jakaa aineellisen avun maksukortteja, vai mikä olikaan virallinen nimi sille 40e lahjakortille jonka nykyään saa eu-ruokajaon sijasta. Tosin esim. täällä on jo myöhäistä ehtiä saada sitä joululle. Pelastusarmeijalta olen myös joskus itse saanut ruoka-apua, ja diakoniasta.

Se on se EU:n ruoka-apu, joka jaetaan nykyään lahjakorttina, jolla ei saa ostaa alkoholia tai nikotiinituotteita. Diakonia jakaa niitä tasapuolisesti kaikille uskontokunnille eikä kirkkoon tarvi kuulua, koska kyse on EU:n ruoka-avusta.

Voisivatko myös pyllistää ja laskea pikkuhousuja alas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Itse olen oman kotiseurakunnan kautta osallistunut useana vuonna diakoniatyön Rakenna Joulupuu ketäykseen. Viime vuonna ostin lahjakortin yksin asuneelle,  velkajärjejestelyssä olleelle miehelle.

Vierailija
24/33 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä commusta apua

Vierailija
25/33 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaako hurstin joulujuhlaan mennä yksin?

Vierailija
26/33 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkolta sai ainakin muutama vuosi sitten. 

Nykyistä summaa en tiedä, mutta muutama vuosi sitten diakoni antoi 5 e maksusitoumuksen yksinäiselle ihmiselle. :D 

Vierailija
27/33 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua on ap autettu niin paljon kuin voidaan. Enempää ei tipu eikä lirise vaikka kuolisit nälkään. 

Vierailija
28/33 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua tarjotaanainakin lastensuojelun asiakkaille. Onko susta tehty lasu tai huoli-ilmoitus?

Vierailija
29/33 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko työttömät naiset laittaa johonkin viihdytyspartioon. Jouluna kiertäisivät yksinäisten miesten ovella, laulaisivat joululaulun tai kaksi ja ojentaisivat pienen paketin? Kaikki sais joulumieltä 👍

Kysyppä tuota mun mieheltä.

Vierailija
30/33 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittäviä ovat miehet, jotka eivät huolehdi lapsistaan.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kyllä saada, tasa-arvonkin vuoksi.

Vain yyhhoo luntukat saavat tukia niin valtiolta kuin kirkolta ja kaiken maailman avustusjärjestöiltä. Se on niin helppoa elämä kunhan antaa vain random ukkojen roiskia lastit sisään niin alkaa rahaa virtaamaan suut ja silmät täyteen. Helppoa elämää.😋

Sinäkin voit mennä töihin.

Vierailija
31/33 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on esiintynyt täällä kuukausia yh xtranakki äippänä niin esitä nyt diakoniassa samaa.

Vierailija
32/33 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonko olutta?

Vierailija
33/33 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI TARTTE AUTTAA!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän