Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kelasta kuultua.

Vierailija
24.02.2007 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli: olen jäämässä äitiyslomalle hoitovapaan jälkeen. Saan minimiäitiyspäivärahaa ja meillä on kolme lasta. Nuukasti elellään siis. Kelasta kerrottiin, että kannattaa ilmottautua työttömäksi ennen ä- lomaa, niin saan suuremman ä-rahan, joka lasketaan työttömyyskorvauksesta. Onko joku tehnyt näin? Millainen mahdollisuus on " joutua" töihin hoitoalalla jos on työkkärissä esim. neljä kuukautta? en kuitenkaan halua kahta lasta laittaa muutaman kuukauden takia hoitoon..

Minusta kuulostaa niin kummalliselta..tässä sitä kait oikeasti näkee, kuinka paljon lasten kotihoitoa arvostetaan. Onneksi on vaalit tulossa.

Vierailija
2/14 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hirveä pula työntekijöistä. Ainaki täällä pääkaupunkiseudulla joutuu koko ajan tekemään ylitöitä kun sijaisia ei saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes sijaiseksi?

EI kait kukaan...?

Vierailija
4/14 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on hoitoalalla. paitsi on jos asut jossain takahikiällä jossa on vain yksi tk. Siksi outo neuvo Kelasta.

Vierailija
5/14 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hain työttömäksi. Sovittiin tiskillä etten kumminkaan tosissaan hae mitään töitä! Se virkailija kyllä ymmärsi ym. EI mulle sen reilun parin kuukauden aikana mitään töitä edes tarjottu. Näin mulla. En tiedä kyllä miten muualla.

Vierailija
6/14 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kieltäydyt töistä joudut karenssiin, mutta onhan sinulla kuminkin aina se ä-raha TAI kotihoidontuki joka sinulle maksetaan siitä huolimatta..

Vierailija
7/14 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minä aion tehdä jos kutsu käy raskaudesta huolimatta.

Vierailija
8/14 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni selvitti lakimiehen kautta ministeriötä myöten tuota työttömänä oloa ennen äitiyslomaa.

Eli jos olet ollut päivänkin, huom. päivivänkin työttömyyskorvauksella neljän kuukauden sisällä ennen äitiyslomaan (siis saanut työttömyyskorvausta) ,niin äippäraha määräytyy työttömyyskorvauksen mukaan. Ei siis tarvi olla neljää kuukautta yhteen menoon työttömän ennen äippälomaa.

Kannattaa siis hakea työttömyyskorvausta vasta niin myöhään, ettei työllistymisestä ole pelkoa.

Minulla on itsellänikin tuo vastaus kyselyyn kelan johdolta helsingistä jne...

Vierailija
9/14 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitemmällä tähtäimellä ei kannata jos tulee kolmen vuoden sisään uudelleen raskaaksi. Seuraavalla kerralla äitiysraha on pienempi. Eli halusin sen minkä työtuloista lasketaan ja aina sama kaikilla äitiyslomalla.

Jos on työttömänä sen muutaman päivän, äitiysraha isompi mitä työtuloista jos lasketaan. Mutta jos tuonkin jälkeen haluaa raskaaksi niin sitten on paljon pienempi äitiysraha.

Vierailija
10/14 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä töitä tarjottu kertaakaan sen aikana. Kannattaa ap tosiaan tehdä niin, saat isompaa äitiyspäivärahaa! Ja jos kuulut vielä liittoon, eli saisit liiton päivärahaa, on äitiyspäiväraha vielä isompi!

Vierailija
11/14 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en usko että joutuu/pääsee töihin kun on raskaana. Saa vähän aikaa enemmän rahaa entä kuin kodihoitotuella. Ja ei jää kelaankaan tulkinnan varaa.

Vierailija
12/14 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut jos haluaa ottaa varmaan päälle kannattaa imoittautua 2kk ennen

Vierailija
13/14 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vielä paikkakunnalla, jossa on pulaa hoitajista, mutta yhtään työhön osoitusta ei tullut. Olisinko ollut viikoilla n. 30..

Mulla tosin paineet nousi sitten loppua kohden, joten jäin sairauslomalle.

Vierailija
14/14 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ä-rahaa kuin edellisestä oli se sitten mistä tahansa laskettu. Näin ollut ainakin yhdellä kaverillani.