Mikä auttaisi KIHTI kipuun!
Kävin lääkärissä ja hän paineli ja väänteli ja käänteli mun jalkaa. Sattu hyvin paljon. Mulla siis oikean jalan isovarpaan alapuolinen luu todella kipeä. En ole ikinä näin kamalaa kipua tuntenut. Synnytykset kevyttä tän kivun ohella.
Lääkäri sanoi, että se kuulostaa ihan kihti kivulta, mutta mä olen niin nuori ja nainen, ettei voi olla! Entä jos leikittäis, että se nyt vaikka sitä on, niin mitä ehdotat tähän kipuun? Onko mitään lääkitystä tai helpotusta olemassa? Tää on aivan s-tanallista.Hän sanoi, että ota buranaa ja tule takaisin jos kivut ei parissa päivässä lopu.
Mä en kestä tätä enää pidempään. Tää on aivan kauheeta. Eikö oikeasti ole mitään helpotusta. En pysyt kävelemään, varaamaan, jopa sukan kosketus sattuu. Töitäkin pitäisi tehdä, mutta eihän se saikkuakaan kirjoittanut, kun teen kotona...
Olisko jollain joku vinkki tähän infernaalisen kivun helpottamiseksi? Kovempia särkylääkkeitä pitää kohta hakea jo katukaupasta... mä en pysty olemaan.
N26
Kommentit (60)
Mulla oli joskus jalkapohja jäätävän kipeä, ei voinut astua. Lääkäri löysi sieltä pienen rasvapatin, joka hoidettiin antibiooteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kihtiin auttaa burana. Estää nivelestä lähtevää tulehdusreaktiota leviämästä. On tulehduskipulääke.
Ei ole vielä auttanut. Ekat otin kolme tuntia sitten. Sen takiahan tässä vähän paniikkia onkin, kun kipua ei häviä. Tää on todella lamauttavaa.
Seuraavalla kerralla ota se burana heti kun tuntuu orastava kihti. Estää kiputurvotuksen kehittymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se suostunut hoitamaan kihtiä, eikä selkeesti mitään muutakaan, kun buranalla pitäisi mennä.
Mä olen koko viikon syönyt kalaruokia itsenäisyyspäivästä saakka. Siihen nähden voisi vaikka ollakin kihtikohtaus. Ei se lääkäri edes suostunut verikokeita ottamaan, kun niin kovasti väitti, ettei näin nuorella ole kihtiä. Mitä tää sitten on?!
Kalan syöminen loppu tosiaan tähän, jos siitä kyse. Ei enää ikinä tämmöistä. Tää on hirveetä. Toki ruokavalio ei nyt taida olla se nopein tie kivuttomaan hetkeen.
ap
Ok, siis itseaiheutettu kihtikohtaus. Nyt ruokavalio kuntoon!!!
Enpä voinut arvata, että kalan syömisestäkin tämmöistä tulee. Katselin listaa, että siellä oli myös palkokasvit. Olutta en juo, enkä alkoholia käytä edes joka vuosi. Semivegenä alkaa aika jännäksi mennä ruokavalio, jos tosiaan siitä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kihtiin auttaa burana. Estää nivelestä lähtevää tulehdusreaktiota leviämästä. On tulehduskipulääke.
Ei ole vielä auttanut. Ekat otin kolme tuntia sitten. Sen takiahan tässä vähän paniikkia onkin, kun kipua ei häviä. Tää on todella lamauttavaa.
Seuraavalla kerralla ota se burana heti kun tuntuu orastava kihti. Estää kiputurvotuksen kehittymistä.
Kiitos. Alkoi yöllä pikku hiljaa, eikä ennen ole ollut. Enpä osannut mitään tämmöistä arvata. Se lääkäri vaan heitti ilmoille, mutta sitten perui. Alan itsekin nyt olemaan kihdin kannalla. Se on ainoa järkeenkäypä vaihtoehto, kun ei mitään traumaa tms. ole ollut. Vaan kaikenmaailman kalaruokia, kun niistä tykkään. Argh!
Jaa-a. Kokeile paastoamista yhdistettynä VHH-ruokvalioon tai tulehdusta vähentävää ruokavaliota. Jos jompi kumpi noista auttaisi. Eipä se mitään maksa kokeilla vaan kärsivällisyyttä vaatii, kun kutakin pitää kokeilla 3-6 kk ennen kuin vaikutukset näkyy kunnolla.
Eikö lääkäri määrännyt mitään labrakokeita? -Tulehdusarvot pitäisi mitata, voihan tuo olla myös esim. ruusu. Uraatti pitäisi katsoa, jos se on korkea, niin kihti on todennäköinen. Jos uraatti ei ole koholla, niin tilanne jää avoimeksi.
On olemassa Buranaa parempia tulehduskipulääkkeitä, esim. etorikoksibi (reseptillä) ja naprokseeni (käsikaupassa).
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Kokeile paastoamista yhdistettynä VHH-ruokvalioon tai tulehdusta vähentävää ruokavaliota. Jos jompi kumpi noista auttaisi. Eipä se mitään maksa kokeilla vaan kärsivällisyyttä vaatii, kun kutakin pitää kokeilla 3-6 kk ennen kuin vaikutukset näkyy kunnolla.
Jep. Tai ylipäätään verensokerin tasaamista vähäsokerisella ruokavaliolla. Samoin laihdutus jos on paljon läskiä.
Kihti voi myös olla oire jostain muusta sairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö lääkäri määrännyt mitään labrakokeita? -Tulehdusarvot pitäisi mitata, voihan tuo olla myös esim. ruusu. Uraatti pitäisi katsoa, jos se on korkea, niin kihti on todennäköinen. Jos uraatti ei ole koholla, niin tilanne jää avoimeksi.
On olemassa Buranaa parempia tulehduskipulääkkeitä, esim. etorikoksibi (reseptillä) ja naprokseeni (käsikaupassa).
Naprokseenia ei taida saada kuin 10 kpl pakkauksen ja senkin farmaseutin kautta. Jos sanoo käyttävänsä Buranaa, farmaseutti ei sitä todennäköisesti edes myy.
Vierailija kirjoitti:
Ei määrännyt mitään. Ei labroja, ei kuvia, ei ultraa.. Äiti pelästy, ettei olisi tulpasta kyse. Ei sekään mahdottomuus ole. Mua niin ärsyttää se työterveyslääkäri, jolla kävin. Minkähän apukoulun se oli käynyt.
Mä lähden tästä vielä äidin kanssa uudestaan lääkäriin. Sain ajan puolikasiksi. Otin lapulle ylös näitä vaihtoehtoja, joita täällä on heitelty. Tuo ruusukin miksei?
Täyttyyhän tässä se, että jos burana ei auta ja kipu lisääntyy, niin hakeudu takaisin lääkärin hoitoon. Kipu on aivan hullu, ei burana ole vielä purrut.
Kiitos kaikille. Paljon tuli ajateltavaa, mä keskityn nyt nostamaan koiven ylös ja jos jää auttais.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei määrännyt mitään. Ei labroja, ei kuvia, ei ultraa.. Äiti pelästy, ettei olisi tulpasta kyse. Ei sekään mahdottomuus ole. Mua niin ärsyttää se työterveyslääkäri, jolla kävin. Minkähän apukoulun se oli käynyt.
Mä lähden tästä vielä äidin kanssa uudestaan lääkäriin. Sain ajan puolikasiksi. Otin lapulle ylös näitä vaihtoehtoja, joita täällä on heitelty. Tuo ruusukin miksei?
Täyttyyhän tässä se, että jos burana ei auta ja kipu lisääntyy, niin hakeudu takaisin lääkärin ho
Ruusua se tuskin on. Se nostattaa kaikissa tapauksissa korkean kuumeen ja nostaa yleensä tulehdusarvot melkoisen ylös. Se vaatii antibioottitipan joko sairaalassa tai kotona kotisairaanhoidon tekemänä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se suostunut hoitamaan kihtiä, eikä selkeesti mitään muutakaan, kun buranalla pitäisi mennä.
Mä olen koko viikon syönyt kalaruokia itsenäisyyspäivästä saakka. Siihen nähden voisi vaikka ollakin kihtikohtaus. Ei se lääkäri edes suostunut verikokeita ottamaan, kun niin kovasti väitti, ettei näin nuorella ole kihtiä. Mitä tää sitten on?!
Kalan syöminen loppu tosiaan tähän, jos siitä kyse. Ei enää ikinä tämmöistä. Tää on hirveetä. Toki ruokavalio ei nyt taida olla se nopein tie kivuttomaan hetkeen.
ap
Ei herran jumala- nyt kunnon paasto 110% kaikista ruuista+juomista, jotka vaikuttavat kihtiin. Lue netistä, sinulla ap on se nenäsi alla ,kun tännekin kirjoittelet. Voit syödä ihan perusruokaa, tyyliin pottuja, kanaa ,juureksia , ei alkoholia, yms, yms tippaakaa ,alkuun vähintään viikon tauko. Ei lääkäri mitään voi ,jos tunget itseesi puriineja . Alkoholi erittäin paha , siideri olut tms. Älä vikise ,jos et itse halua hoitaa itseäsi.
Mitkään lääkkeet mitään auta,jos itse syöt ja juot päin peetä. Lienet kuitenkin lukutaitoinen. Netussä on loistavat ohjeet, mitä PITÄÄ VÄLTTÄÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ehdoton ruokavalio on ainut mikä auttaa pikkuhiljaa.
Älä unta nää, että se menis heti ohi. Ei se kihti tullut sinuun hetkessä. Elimistön täytyy puhdistua kaikista niistä ravintoaineista ,jotka sinulle kihdin aiheutti. Tiukka ruokavalion muutos. Ei ne lääkkeet auta. Ei astu jalalla ,ei pistä sukkaa jalkaan ja sitä rataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Enpä voinut arvata, että kalan syömisestäkin tämmöistä tulee. Katselin listaa, että siellä oli myös palkokasvit. Olutta en juo, enkä alkoholia käytä edes joka vuosi. Semivegenä
Näin on nyt asiat. Ole tosi tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ehdoton ruokavalio on ainut mikä auttaa pikkuhiljaa.
Selitäpä tuo vegaanille, joka saa kihdin pavuistaan. Taitaa olla lääkitys ainoa hoitomuoto, jos ei suostu vaihtamaan dieettiään.
Vierailija kirjoitti:
Syö paistettuja neulamuikkuja ja juo olutta painikkeeksi.
Tiedätkö, tuosta ohjeesta seuraa sulle että karma tulee ja puree ahteriin!
Oletpa ilkeä!
Burana pahentaa, kortisoni auttaa. Tehokkain, nopein ja tuskallisin helpotus on kortisonipiikki suoraan tulehtuneeseen niveleen. Hitaampi keino on 3-5 päivän tablettikuuri.
Juo paljon ja hommaa Adenuric-resepti. Myös munuaisarvot kannattaa tarkastuttaa.
Itse juon paljon vettä oireiden ilmaantuessa, siis todella runsaasti. Oireet menevät ohi nopeammin.
valekihtikin on yli 65 vuotiaiden sairaus.