Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon miehesi osallistuu?

Vierailija
14.09.2008 |

Siis lastenhoitoon ja kotitöihin? Meillä on välillä aikamoista vääntöä kun mies on sitä mieltä että kun hän käy töissä niin hänen täytyy myös saada rentoua kunnolla. Eli töistä tultua ottaa pikku päikkärit ja muutenkin viettää paljon aikaa kavereiden kanssa. Eikä siinä nyt mitään, tottakai molemmilla saa ja pitääkin olla oma elämä, mutta lapset ja koti on kuitenkin meidän yhteiset ja vain minä huolehdin ja otan vastuun niistä nyt äitiyslomalla. Pieni apu ja tai edes se pieni hetki omaa aikaa ei olisi pahitteeksi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä teen kyllä vähän enemmän, koska olen äippälomalla. Sen katson, että ruoka on valmis, kun mies tulee töistä kotia. Muista hommista en ota päivän mittaan stressiä :)

Vierailija
2/8 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä sitä lasta laitettiin alulle ja yhdessä lapsi hoidetaan. Samoin koti ja muut yhteiset asiat, koska ollaan tasa-arvoisia ihmisiä. Ja sen verran aikuisia kai, että osataan laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Eli ensin tulee koti, lapset ja parisuhde, sitten työ ja sitten kaverit ja harrastukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten menee aika tasan ja olen happy!

Vierailija
4/8 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä siis ollaan se perustettu ja yhdessä hoidetaan ja pidetään vuorotellen huolta siitä, että päästään myös välillä omiin menoihin, mutta vai välillä, sillä sehän nyt pitäisi olla aikuiselle ihmiselle itsestään selvä asia, että kun perheessä on pieni lapsi/lapsia, elämä on ihan toisenlaista kuin silloin joskus nuorempana ennen puolisoa ja lapsia.

Ihmisen pitäisi pystyä kehittymään henkisesti aikuiseksi eikä jämähtää siihen teini-iän omanapaisuuteen.

Vierailija
5/8 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä tarkoittaa sitä, että toinen vie ja toinen hakee lapsen hoidosta, toinen hoitaa aamutoimet ja toinen laittaa iltapäivällä ruokaa ja toinen tekee illalla kotitöitä ja toinen on lapsen kanssa. Nuo hoitoon viemiset ja hakemiset vaihtuvat viikoittain ja niiden myötä myös aamutoimista ja iltapäiväkokkauksista huolehtiminen, iltojen kotityöt ja lapsen kanssa oleminen taas ihan päivittäin riippuen fiiliksistä ja jaksamisesta.

Vierailija
6/8 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä mies tekee etätöitä kotona, ja päivänkin aikana puuhailee paljon lasten kanssa. Esim. hoidan omia menoja päivisin ja jätän lapset kotiin isänsä luokse. Tekee työt sitten myöhemmin illalla. Toki on päiviä, jolloin viettää suurimman osan päivästä työhuoneessaan ja on jonkin verran työmatkoilla.

Siivoilut ja ruuanlaitot hoidan pääsääntöisesti arkisin, viikonloppuina laitetaan ruokaa yhdessä. Mieluummin teenkin niin, että pyydän miestä lähtemään ulos lasten kanssa ja jään itse rauhassa siivoamaan tmv.

Yöheräämisetkin menee oikeastaan niin, että mies rauhoittelee esikoisen (jos herää) ja minä puolivuotiaan kuopuksen.

Vierailija
7/8 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastellut muutaman viime vuoden ajan paljon ja liikkumiseni on vaikeaa.

Mies tekee tällä hetkellä n.60% kaikista kotitöistä. Ilman häntä olisin tosi hukassa. Tekisin enemmän, jos suinkin pystyisin. Kolme vuotta sitten hän teki 95% kaiken... joten on työkykyni onneksi jo kohonnut!

Hyvä mies mulla on, täytyy sanoa!!

Vierailija
8/8 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä ollaan talo rakennettu ja lapset hommattu.

Vaikka olen kotona lasten kanssa osallistuu mies oikein kiitettävästi ja oma-aloitteisesti kodin- sekä lastenhoitoon.

Vapaa-aikaa molemmat saa kun sitä haluaa. Silloin toinen puuhaa lasten kanssa. Välillä on paljon töissä ja silloin 100% hommat mun vastuulla, vaan ku kotiutuu saan painaa ulko-oven kiinni ja mies ottaa kodin hoitoonsa.

Meillä ollaan myöskin me ja yhteiset lapset sekä koti, ei minä+minä ja sun lapset sekä koti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän