Sähkö on huomenna lähes ilmaista. Miten tämä on mahdollista, eikös sen pitänyt olla tavella kallista?
Kyllä nyt kismittäisi olla määris joka koko vuoden on maksellut yli 8 senttiä kwh siinä toivossa että talvella sitten vähän säästäisi.
Kommentit (35)
Jos joka päivä mielessä on vain sähkön hinta ja siitä pitää päivittäin aloittaa jauhaminen, on tehnyt väärän sähkösopimuksen. Eli mennyt halpaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näet huomisen hinnat? Tänään 11.12.2024 on erittäin edullista sähköä kuten eilenkin oli.
Eilinen oli eilen. Tänään on tänään. Huomiset hinnat tietää vasta iltapäivällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos joka päivä mielessä on vain sähkön hinta ja siitä pitää päivittäin aloittaa jauhaminen, on tehnyt väärän sähkösopimuksen. Eli mennyt halpaan.
Halpaan sopimukseen kannattaakin mennä. On tyhmää maksaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpaan sopimukseen kannattaakin mennä. On tyhmää maksaa liikaa.
Miksi sitten jankutat samaa päivittäin?
Joku väitti että pörssisähkön hintaan ei tule veroa. paskaa puhuit, maksat aina vähintään melkein 3c kun hinta on positiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Ihanan halpaa! Olisi hulluutta pitää kiinteähintaista sopimusta sähkölämmitteisessä okt:ssa. Kun pikkusen katsoo milloin antaa ilpin lämmittää ja ettei nyt ota pitkää suihkua korkean hinnan aikaan, tai lataa autoa niin säästää aivan huiman summan vuositasolla pörssisähköllä.
Talvella tietysti tulee hintapiikkejä, mutta järkevällä käytöllä eivät ne hetkauta kovinkaan paljon, missään nimessä en hintapiikkien pelossa ottaisi sikahintaista kiinteähintaista sopparia.
Kiinteä hintaisen sopimuksen kanssa voi myös säästää järkevällä sähkön kulutuksella. Toki sen voi tehdä silloin kun itsestä siltä tuntuu ja esim. työn puolesta on helppoa. Ei minkään ulkoa päin tulevan mukaan.
Ja se on mulle ihan sama maksaako joku muu sähköstään vähän vai paljon. Hinta on itselle kiinteä eikä siitä muiden tekemisillä, tai köyhien ulinalla, muuksi muutu.
Maksan sähkölaskun ja se siitä. Kuka saa iloa sähkönhinnan valvomisesta?
Kohta pari vuotta menty pörssisähköllä, nyt tuli sen verran houkutteleva black friday -tarjous kiinteästä että tartuin siihen. 12kk 8,55cnt. Tulee omakotitaloon jossa suora sähkölämmitys. Viimeisen 12kk:n todellinen keskihinta ollut 7,6cnt, vaikka kuinka olen yrittänyt järkevästi ajastettavat kulutuskohteet ajastaa öiseen aikaan (lähinnä auton lataus). Näin ollen tulisi vuositasolla ylimääräistä maksettaa n 200€ (vuosikulutus siinä 20.000kWh). Tämä on siis preemio siitä että olen turvassa markkinahäiriöiltä. Jotenkin ajattelen niiden todennäköisyyden tässä nyt kasvavan. Saa nähdä miten käy.
Sitä en ymmärrä miten jotkut pääsevät jonnekin 5cnt paikkeille toteutuneessa keskihinnassa. Se vaatinee varaavia järjestelmiä nyt ainakin, ja ilmeisesti muutenkin tarkkuutta saunomiseen ym
Voihan määris😂😂. Mulla on määräaikainen sähkösopimus mun 84 neliön rivariasunnossa, kun en jaksa kyttäillä milloin voin mitäkin tehdä. Marraskuun sähkölasku silti vain 23€, ehkä just ja just siitä selviän😅
Vierailija kirjoitti:
Voihan määris😂😂. Mulla on määräaikainen sähkösopimus mun 84 neliön rivariasunnossa, kun en jaksa kyttäillä milloin voin mitäkin tehdä. Marraskuun sähkölasku silti vain 23€, ehkä just ja just siitä selviän😅
No eihän tuollaisella kulutuksella olekaan pahemmin väliä minkä sähkösopparin ottaa. Keskustelu ei siis liity sinuun millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähän yksinkertainen? Tässä ei ole kyse sun rivitaloasunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähän yksinkertainen? Tässä ei ole kyse sun rivitaloasunnosta.
Näissä on kyse jostain autistisesta trollauksesta ja vttuilusta joten ihan hyvin voi tuokin kaveri osallistua "keskusteluun"
Varmaan sinun pitää laittaa kello aamuksi herättää että pääsee ekana arvosteleen toisten sähkösopimuksia🤣🤣kun joka päivä näitä...
Minulla on 3 sopimusta. Kaikki ilman perusmaksua ja vuodessa säästän pelkästään perusmaksuista 180€
Mökillä ja okt olen säästänyt 500€ 2 kesänä mökin osalta ja okt 10 kk osalta = 680€ puhdasta säästöä verottomasti.
Jos sähkö maksaisi 50 snt joka tunti kuukauden ajan niin talvikuukauden kulutukseni 1000 kwh `söisi`säästöjäni vain 500€. Lisäksi saisin alennettua kulutusta klapeilla joita on varastossa kk kulutusta vastaavasti ( 2 x varaava takka) Ruokaa voisin tehdä kaasulla. Mutta 18 kk aikana on ollut vain pari todella kallista vrk pösäläisillä.
Huomenna torstaina on halpaa, mutta perjantaina hinta taas pompsahtaa.
www.ilmatieteenlaitos.fi/aurinko-ja-tuulivoimaennuste
Tämä on nykyisin paras ennusteiden pohja. Kääntäen.