Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lentäjillä oikeus lakkoilla?

Vierailija
10.12.2024 |

Heräsin tuossa yhden kaukaisemman tutun kaverin kanssa, joka hyvin vihaisesti minulle moitti, että kun lentäjät menivät lakkoon, niin joku hänen toinen ystävänsä ei päässyt lomalle. Ihmettelin asiaa sen vuoksi, että hän on aina ollut hyvin tietoinen omista työoikeuksistaan ja palkastaan. Nykyään, kun hän on siirtynyt sinne työnantajapuolelle, niin toki vastustaa lakkoja. Radiossakin kuulin yksi päivä, että toivottavasti lennot lentää maantaina, että pääsevät lomalle. Eikö lentäjillä siis ole oikeutta lakkoilla ja vaatia parempaa? Onko monelle työoikeuksien puolustajalle tämä sellainen musta piste, koska siitä voi itse konkreettisesti kärsiä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakko-oikeus on kaikilla.

Vierailija
2/5 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin ettei ole,kun kuunteelee Vasemmiston ulinaa että lakot on kielletty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SDP taisi viedä sairaanhoitajilta sen.

Vierailija
4/5 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloi kun te-sopimukset on katkolla ovat työntekijät sopimuksettomassa tilassa ja lakko on laillinen. Kuinka niin?

Vierailija
5/5 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on nyt siis kyse työnantajan ja työntekijä välisestä sopimisesta. Tiedän että joku vassari luulee, että edelleen on kyse hallituksen toimista, niin vastaus on, että ei ole. Ihan työntekijäpuolen vaatimuksista työehtosopimuksen ehtojen suhteen ja lähinnä palkasta nyt kinastellaan 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi