Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainoa keino millä koulukiusaaminen saadaan loppumaan

Vierailija
10.12.2024 |

On muualle muuttaminen.

Ja niin että kerrotaan syyn muuttoon olevan jokin muu kuin lapsen kiusaaminen koulussa. (Koska sana voi kulkeutua uuteen kouluun ja kiusaaminen saattaa jatkua)

On todella turhauttavaa "kiva koulu" hankkeet ym opettajien puheen nollatoleranssista.

Kuitenkin käytännössä kun kerrot, että lastasi kiusataan, toteaa opettaja että

-no vaikeitahan nämä ovat kun pitäisi olla jotain näyttöä

-ei minä ole täällä luokassa kyllä mitään huomannut

Jos järjestetään koululla keskustelu jossa mukana lapset vanhempineen, saa oma lapsi lattean pyydetyn anteeksipyynnön ja vastapuolen vanhempien vähättelyn.

Jos menet käymään lapsen kanssa toisen lapsen kotona, saat vähättelyä ja syyttelyä.

Paras mitä kuulin, oli että eräs opettaja lupasi hoitaa asian ja piti tärkeänä että kiusaaminen loppuu.

Ainoa mitä teki, oli että otti yhteyttä kiusaajan kotiin ja kertoi kiusaajan vanhemmille, mitä koulussa oli tapahtunut ja toivoi että kotona keskusteltaisiin asiasta. Eli koulussa asiaa ei hoidettu mitään vaan sysättiin vastuu vanhemmille.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesarissa kerran eräs isä kertoi, että oli saanut lapsensa koulukiusaamisen loppumaan sillä, että oli käynyt pahimman kiusaajan kotona sanomassa, että mikäli kiusaaminen ei heti lopu, hän vetää perheen sellaiseen "viranomaismankeliin" etteivät ikinä palaa entiselleen. Kiusaaminen oli kuulemma heti loppunut. 

Oma isäni aikoinaan lopetti minun kiusaamisen olemalla välittävä aikuinen. Hän otti tavaksi pari kertaa viikossa muutaman muun isän kanssa järjestää yhteistä tekemistä, jalkapalloa, jne. Yksi pojista käy tapaamassa edelleen lähes kasikymppistä isääni. Tämä poika on myös itse nyt mukana Helsinki mission toiminnassa. 

Mun isä tuli viikon ajan koululle ja lupasi tulla jatkossakin jos homma ei muutu. Hän oli iso lihaksikas tatuoitu kaljupää. 

Vierailija
62/69 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ainoa millä voi lopettaa kiusaamisen on opetella puolustautumaan. Tämä sammuttaa tarpeen kiusaamiseen ja kiusaaja siirtyy etsimään jotain vielä oudompaa tai heikompaa kohdetta. Olin lapsena koulukiusattu ja kaikki mahdolliset puhuttelun ja puuttumiset kyllä kokeitiin ennen kuin opin vetämään turpaan ja voittamaan pään aukomistilanteissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on vaikea asia. Siihen puuttuminen on hankalaa, jos kiusaaminen ei ole mitenkään suoraa tai näkyvää. Koululla ei ole paljon keinoja saada kiusaamista loppumaan. Jotain tietenkin on. 

Vierailija
64/69 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä voi kiusaajalla olla kovat säryt pitkään, kun tulee vastaan yksin pimeällä kujalla. Tällä reseptillä loppuu kiusaaminen.

Vierailija
65/69 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se minusta on uskomatonta että jotkut vanhemmat valittaa että lasta kiusataan ja silti se lapsi joka päivä lähetetään sinne suden suuhun. Tottakai vastuu kiusaajalla ja hänen vanhemmilla mutta kyllä kiusattujenkin vanhemmat melkoisia velliperseitä. Eräskin äiti märisi hesarissa kuinka lasta kiusattu useamman vuoden ajan. Silti joka aamu se itkevä lapsi sinne kouluun lähetetään. 

Loppuis toi touhu, kun äiti ottaisi itseään niskasta ja kävisi tinttaamassa kiusaajia päin näköä.

Vierailija
66/69 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä voi kiusaajalla olla kovat säryt pitkään, kun tulee vastaan yksin pimeällä kujalla. Tällä reseptillä loppuu kiusaaminen.

Samaa mieltä. Minua kiusattiin ala-asteella. No, se loppui siihen kun lopulta hermostuin ja kiskaisin nyrkillä niin, että verta tuli. En kadu.

Jouduimme kumpikin rehtorin puhutteluun. Itseäni v*tutti se, että minunkin oli pakko mennä sinne, vaikka tämä kiusaaja aloitti. En ole ketään muuta koskaan lyönyt.

Jos omaa lastani kiusattaisiin, kävisin kiusaajan vanhempien juttusilla. Kodista se käytös lähtee.

Vierailija
67/69 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se minusta on uskomatonta että jotkut vanhemmat valittaa että lasta kiusataan ja silti se lapsi joka päivä lähetetään sinne suden suuhun. Tottakai vastuu kiusaajalla ja hänen vanhemmilla mutta kyllä kiusattujenkin vanhemmat melkoisia velliperseitä. Eräskin äiti märisi hesarissa kuinka lasta kiusattu useamman vuoden ajan. Silti joka aamu se itkevä lapsi sinne kouluun lähetetään. 

Mut ku tulee lasu . . . 

Vierailija
68/69 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ainoa millä voi lopettaa kiusaamisen on opetella puolustautumaan. Tämä sammuttaa tarpeen kiusaamiseen ja kiusaaja siirtyy etsimään jotain vielä oudompaa tai heikompaa kohdetta. Olin lapsena koulukiusattu ja kaikki mahdolliset puhuttelun ja puuttumiset kyllä kokeitiin ennen kuin opin vetämään turpaan ja voittamaan pään aukomistilanteissa. 

Suomen hätävarjelulakia pitäisi uudistaa niin, että se joka aloittaa hyökkäyksen on vastuussa ja hyökkäyksen kohde saa puolustautua kunnolla.

Vierailija
69/69 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen hätävarjelulakia pitäisi uudistaa niin, että se joka aloittaa hyökkäyksen on vastuussa ja hyökkäyksen kohde saa puolustautua kunnolla.

Kaikkihan on ihan syyttä vankilassa, puolustivat vain itseään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä