Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut voivat olla niin sairaalloisen mustasukkaisia ja etenkin miten puolisona kukaan suostuu sellaiseen?

Vierailija
09.12.2024 |

Olen seurannut tapausta jossa pariskunta tapasi toisensa ja meni nopeasti naimisiin. Nainen palvoi miestä ja miehen itsetuntoa se hiveli. Nainen oli myös sairaalloisen mustasukkainen ja heittäytyi uhriksi koko miehen lähipiirin suhteen, kaikki kiusaa häntä, hän ahdistuu eikä voi olla tekemisissä kenenkään kanssa. Miehen piti valita, joko lapsuudenperhe, suku ja ystävät tai vaimo? Mies oli jo koukussa, valitsi vaimon. Omiin vanhempiin, sisaruksiin, ystäviin, kaikkiin välit poikki. Miehen sometileillä vaimo melskasi, ei hyväksynyt naisten synttärionnitteluja (miehen piti ne poistaa) ja toitotti heidän rakkautta niin että kaverit kaikkosi sieltäkin, minä mukaanlukien. Mutta vaimo passasi ja antoi miehelle "kaiken", niin mies pysyi loukussa. 

25 vuotta myöhemmin vaimo kuoli äkillisesti ja mies romahti, elämä hajosi. Lapset olivat aikuisia eivätkä olleet koskaan tavanneet isänsä sukua. Surusta toivuttua mies varovasti otti yhteyttä vanhempiinsa. 

Ja järkytys oli iso, kun viimeksi nähnyt vanhempansa aktiivisina, iloisina työssä käyvinä keski-ikäisinä. Nyt isä makaa vanhainkodissa vaipoissa, kuihtuneena dementikkona. Äiti asuu palvelutalossa, pyörätuolissa, yksinäisenä ja masentuneena. Ja on nyt sitten todella kova paikka pojalle, kun hukkasi 25 vuotta. 

Tiedän että paljon on tilanne toisinpäin eli se on nainen, joka alistuu. Sama se. Pointti nyt kuitenkin on, miten kukaan voi alistua hylkäämään kaiken, ja kaikki läheisensä, alistavan puolison takia?

Ja ei, tämä ei ole trolli vaan valitettavasti täysin totta omassa lähipiirissä ja lisäksi monella muullakin.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein tärkeintä on rakkaus ja hyvä olla toisen kanssa <3 Jokainen tietää parisuhteessaan onko toisen kanssa hyvä olla. Toisen manipulointi ja kontrollointi on tietysti väärin. Lopulta kuitenkin oma tunne kertoo totuuden <3

Mikä tuo <3 on? Kuva pepusta..?

Vierailija
42/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuten ärsytti jonkin verran. Mun puoliso kannusti mua menemään terapiaan mustasukkaisuuden takia. 

Mähän rakastuneena poikana menin.  Kävin terapian ja ummistin täysin silmät kaikelta. 

2v myöhemmin en sit enää pystynyt ja ullatus ullatus vaimohan oli sarja pettäjä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainaus: "Mustasukkaisuus on aina sairasta, ja mustasukkaiset ihmiset säälittäviä surkimuksia. Ei kukaan ihminen ole kenenkään omaisuutta. "

Lue nyt ihan psykologiaa. mustasukkaisuus on normaalia tietyissä määrin. Sitä paitsi tuo ajattelu, ettei kukaan ole toisen omaisuutta, on vähän narsistista ajattelua. Se on narsistipettäjän vakio selitys pettämiselle.

Vähän epäilen, että sinä et pysty sitoutumaan toiseen ihmiseen.

Vierailija
44/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten ärsytti jonkin verran. Mun puoliso kannusti mua menemään terapiaan mustasukkaisuuden takia. 

Mähän rakastuneena poikana menin.  Kävin terapian ja ummistin täysin silmät kaikelta. 

Mulla on ihan sama kokemus.Narsistin käsiin olet joutunut. He väittävät puolisoitaan sairaaksi, mustasukkaiseksi, väkivaltaisiksi yms, kun yrität saada selvyyttä parisuhteen tapahtumiseen. He aina kehoittavat puolisoa hakeutumaan hoitoon ja hakemaan apua. Näin kävi minullekin ja vaimo oli sarjapettäjä. Minäkin rakastin ja siksi olin sokea. luotin, mutta samalla ilmassa oli outoa mustasukkaisuuden tunnetta. ja se oli ihan aiheesta.

Vaimoni käytöksessä oli noin sata pettämiseen viittaavaa käytösmuutosta, mutta pettämisten aikoihin en tiennyt mitä oli menossa, vaimo vaan oli outo.

Vierailija
45/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pienet mustasukkaisuuden tunteet on normaaleja. Sitten kun se epävarmuus syö koko suhdetta, kumppanin jokaista liikettä aletaan (perusteettomasti) vahtia ja vaaditaan välien katkomista jopa omiin vanhempiin, ei kyseessä ole enää pieni mustistelu."

Näissä aina ajatellaan että mustasukkaisuus on aiheetonta. Vahditaan perusteettomasti ja on niin väärin. Mutta entäs silloin, kun siihen on ihan syy? Usein tunnutaan unohtavan, että moni on mustasukkainen aivan syystä.

Vierailija
46/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
47/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla mustasukkaisuus katosi kun hyväksyin että naiset eivät voi himoilleen mitään

Vierailija
48/48 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalloinen mustasukkaisuus on henkistä väkivaltaa. Yleensä mustasukkainen polkee uhrinsa itsetunnon niin alas, että siitä on vaikea lähteä. Uhria pidetään koukussa olemalla vuoroin maailman ihanin, vuoroin maailman hirvein puoliso. Ensin olet parasta ikinä hän ei ansaitse sua, sitten olet ruma tyhmä h*ora. Jos koittaa erota, mustasukkainen uhkailee itsem*rhalla tai muulla miten vahingoittaa itseään, manipuloi jäämään luokseen. Ja samalla lupaa kuun taivaalta ja minä kyllä muutun rakas. 

Noin ne kaikki väkivaltaiset puolisot pitävät uhrinsa verkossa. Suhde on yhtä munankuorilla kävelyä, valtavaa onnea sekä valtavaa kärsimystä. Uhrin pitää jostain löytää itsekunnioitusta lähteä. 

Minäkin olin tuollaisessa suhteessa, jossa katkaisin suhteeni sukulaisiini ja läheisiini. Sekään ei tosin riittänyt, olisi pitänyt lopettaa työt ja kaupassakäynti, sielläkin kun voi tapahtua jotain epäilyttävää. Pääsin irti, k

Hienoa, kun kirjoitit tämän. Elän tällaisessa suhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän