Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Enskattaret viikonloppuna (la-su)****

24.02.2007 |

Tein illan quulle soseita pakkaseen, joten pääsin vasta nyt linjoille. Kohta täytyy kyllä painua jo pehkuihinkin. Pikku-ukko on nyt nukkunut jo muutamana yönä putkeen koko yön (siis syömättä), mutta se tarkoittaa sitten sitä, että aamuherätys on klo 7. Kroohpyyh....!

Kauheasti en muista mitä pitikään kommentoida, mutta joku oli pohtinut, että pitäiskö 3kk-ikäisen jo pyöriä kellonviisarina. Mä kyllä luulen, että nyt on neuvolantäti erehtynyt, koska en tiedä ketään, jonka vauva olisi noin aikaisin alkanut kääntyä kellonviisarina! Meidän quukin on pyörinyt vasta pari viikkoa, eli n.6kk-ikäisenä oppi sen, eikä vieläkään ole oppinut käyttämään sitä taitoa kovin luovasti hyväkseen. Samoin kuin kierähtely, noi taidot on kyllä jo opittu, mutta silti quu vaan usein hihkuu paikallaan ja yrittää kauhean murinan saattelemana ryömiä eteenpäin. Tänäänkin se oli jo ihan konttausasennossa jalkojen osalta useaan otteeseen, mutta hitsi vieköön kun ei ne kädet vielä tule mukaan, vaikka jalat olis jo kovasti menossa eteenpäin. :)

MiaMikin Ida oli oppinut kääntymään, onnittelut vaan tytölle - ja ylpeälle äidille tietty kans! :)

Hauska enneuni Lisalla! Nyt vaan odotellaan ekaa plussauutista tähän pinoon. bdbdbdbdbdbdbdbdbdbd

Mä taisin kirjoittaakin niistä kuvitelluista ovistuntemuksista viime viikonloppuna. Ehkä tunsin vaan jotain muuta hormonihyrräystä, nimittäin kävin ihan perustarkastuksessa gynellä tiistaina, ja sain makeat naurut! Tosi hyvin taas bongattu toi mun " ovis" . Ultran perusteella siellä oli vielä odottelemassa yksi mahdollisesti irtoava munis. Kp oli silloin 25, eli mahtavan pitkiä kiertoja mulla taas on... Tonne l-puolelle jo purisinkin vähän, että tuntuu aika kurjalta, jos tää on taas tällasta, että mahdollisuudet luomuplussaan on näin olemattomat, kun en varmaan näillä megakierroilla juuri koskaan edes ovuloi. No, se siitä. Ei me siis ihan aktiivisesti yritetä ja kuumeilla, mutta olis kiva, jos olis kuitenkin mahdollisuuksia ylläriin! :)

AA:lle kiitos helmihammasselityksestä. Voihan ne Ainolla ollakin oikeita hampaita. Pikku-quulla on jo monta kuukautta pullottanut ikenet sekä ylhäällä että alhaalla, mutta yhtään hammasta ei ole vielä puhjennut ihan näkyviin.

Voi ei Aurora! Miten te pärjäätte, kun teillä isi menee töihin? Et kai sä vielä voi jäädä Oliverin kanssa kahdestaan ens viikolla? Toivottavasti saat apua ja käsi paranee pian!

Sippuliinille ja Aavalle myös parane pian -terveisiä! Jouduitteko uudelleen lääkäriin?

Queenille kovasti tsemppiä tytön kanssa valvomiseen! Urheasti sä jaksat tännekin kirjoitella, vaikka väsy painaa! Saisitteko Liian vaikka jonnekin hoitoon yöksi, että saisit kerrankin nukkua kunnolla? Meillä quu on ollut jo yökylässäkin mummilla ja ukilla eikä se ole ollut moksiskaan.

Larskullekin voimia puuhastella Eemelin kanssa! Aattele, että oot niin ihana pojan mielestä, että se haluaa seurustella sun kanssa koko ajan. :)

Kandille voisin vastata tohon sun vikaan kysymykseen vielä meidän kokemuksen perusteella (muut onkin jo vastannut aika kattavasti noihin muihin). Eli mekin alettiin juuri 2kk kohdalla tekemään selkeämpää rytmiä iltaan: jo klo 19 valoja himmeämmälle, telkkarista äänet hiljemmalle, iltapesut+yöpuku päälle, rauhallista yhdessäoloa... Ja sitten tietysti masu täyteen maitoa ja nukkumaan. Aikasemmin quu oli nukkunut klo 19-20 vielä jotkut ihme iltatorkut, mutta herännyt sitten vielä pariksi tunniksi seurustelemaan ennen pidempiä yöunia. Sitten vaan päätin, että mäkin haluan vähän omaa aikaa edes iltaisin, ja että pojan yö tulee klo 20, oli miten oli. Kun klo 19 alettiin jo rauhottumaan, niin vaikka nukahtaminen meni usein huudoksi vielä siinä vaiheessa, quu oli kuitenkin nukahtanut klo 21 mennessä, kun alkoi telkkarista parhaat sarjat yms. :) Ymmärrän kyllä, että ei tää näin yksinkertaisesti mee kaikkien kohdalla, koska jokainen vauva on erilainen, mutta kerroin ihan vaan siksi, että halusin sanoa että kannattaa ainakin kokeilla!

Napero ja siru, mullakin oli päänsärky ja migreeni poissa koko raskausajan, mutta nyt se on taas riesana monta kertaa viikossa! Pitäis vaan tulla äkkiä uudelleen raskaaks, niin häviäis tääki vaiva, vai mitä napero ;)

Kiitos taas jennille D:n mitoista! Taitaa D olla vähän isompi poika kuitenkin kuin quu. Jännä, miten noi geenit ilmeisesti vaikuttaa, kun D:lle tulee hienosti painoa ja pituutta, vaikka se ei aina haluais kauheesti syödäkään, ja pikku-quulle taas ruoka maistuu mun mielestä aika hyvin, ja silti se saa hädin tuskin 500g lisää painoa kuussa! No, mutta syö mitä syö, molemmat kasvaa tasaisesti, joten kaikki hyvin. :)

Ihan uteliaisuudesta kuitenkin kysyisin, että miten paljon teidän muiden vauvat syö/on syönyt kerralla kiinteitä tämän ikäisenä (6,5kk)? Kuvittelen ainakin, että poika syö ihan isoja määriä, mutta miltä tää kuulostaa:

* aamupalaksi 1dl puuroa+hedelmäsosetta

* lounaaksi itsetehtyä liha/kalasosetta Nanilla löystettynä (n. 2dl)

* välipalaksi purkillinen hedelmä/marjasosetta

* iltapuuro 1dl+purkillinen hedelmä/marjasosetta

Mun mielestä noi kerta-annokset on ollut jo niin isoja, että en usko, että quu jaksaisi enempää, paitsi ehkä tota hedelmäsosetta välipalaks. Ja päälle annan siis aina maitoa, jos poika haluaa. Epäröin sen välillä, että pitäiskö annoskokoa jo lisätä vai ei, kun tuntuu, että jos lisään kiinteitä, quu ei ehkä saa/jaksa syödä tarpeeksi maitoa (yleensäkin nestettä).

Niin ja Queen oli kysellyt quun vihannesvalikoimasta. Meillä on ollut ruokalistalla näitä kaikkia: peruna, porkkana, bataatti, kukkakaali, parsakaali, maissi, kesäkurpitsa. Äsken juuri tein uusia pikkupurkkeja pakkaseen ;) ja niissä onkin uusina makuina vähän omenaa, basilikaa, sipulia ja tilliä. Ananasta ajattelin laittaa seuraavaksi broilerisoseeseen vähän makeutta tuomaan, ja sitten suunnittelin tekeväni jotain spaghetti bolognesen tapaista eli pastaa tomaattikastikkeessa. Kai tomaattiakin saa vauvalle antaa? Viljoista quu on syönyt kauraa ja ohraa, niin ja lisäksi myös riisiä. Vehnä tulee sitten seuraavaksi, kun maistetaan tota pastaa.

Ei mutta nyt tää juttu vaan venyy. Olis pitäny vaan tehdä burdet ja painaa kerrankin sitä DEL-nappulaa... ;)

-Q- ja -q- 6,5kk

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheesti on tullut taas juttua :) Ei meinaa perässä pysyä, vaikka käynkin monta kertaa päivässä lukemassa...

Quiero oli ihanasti kirjoittanut, että Larskun Eemeli vain tykkää niin paljon äitinsä seurasta ettei malta olla ilman :)

Unohdin jo edellisessä pinossa sanoa Möröttimen pikkuherralle pikaista paranemista. Hienoissa mitoissa poika on :)

Kandilla ja Hanilla oli hirmuisasti kysymyksiä. Muistankohan niistä puoliakaan? Ööö:

-Kylvettämisestä, meillä kylvetään/suihkutellaan 2-3 kertaa viikossa. Alusta asti ollaan mahallaan kylvetetty ja me pidetään kättä siinä Iitun kaulan alla silleen, etti naama mene uppeluksiin. Vaikea sitä on selittää ;)

-Ulkona nukuttamisesta useaan kertaan päivässä. Ida on nyt parisen viikkoa nukkunut kahdet päikkärit ulkona, koska meidän neiti joka ennen nukahti itsekseen sänkyyn, ei enää suostu niin päikkäreille mennessä tekemään. Eli joko mennään vielä puolen tunnin lenkki iltasella tai sitten tainnutan neidin tissillä mun kainaloon sohvalla :)

-Rytmistä. Ida meni ekat 3kk nukkumaan klo 22-23. Vaikka mitenkä tehtiin iltatoimia samaan aikaan, niin aikaisemmin ei neitiä voinut laittaa nukkumaan, koska hän heräsi tunnin päästä kiekumaan hyväntuulisena ja unesta ei enää tietoaakaan :) Mutta nyt 1,5kk Ida on mennyt klo 21 nukkumaan, eikä enää herää esim. tankkaamaan maitoa, mitä teki ennen. Oikeastaan juuri siinä vaiheessa, kun Ida lopetti iltatankkauksetkin, niin yöunille meno aikaistui... Mutta tänä päivänäkin pitää vähän miettiä vikojen päikkäreiden aikaa, jotta tosiaan yöunille meno olisi klo 21. Eli vikat päikkärit pitää kestää vähän yli klo 18 asti, muuten neiti kiukkuaa vikat tunnit. Esim eilen neiti heräsi päikkäreiltä klo 17.20, niin meidän oli lähdettävä vielä pienelle kävelylle ja Iitu nukkui vielä vajaa puoli tuntia klo 17.45-18.15!

- Saunomisesta ja seksistä. Mulla jälkivuoto kesti 5 viikkoa ja olikohan Ida vähän päälle viikon kun olin saunassa ja sekstailtiin 4 viikkoa synnytyksestä ilman minkäänlaista kumiukkoa :D

Quiero, millaisiin kippoihin laitat sapuskaa pakastimeen? Pitäisi kohta alkaa osteleen semmoisia, mutta mistä niitä pikkuisempia rasioita oikein saa? :)

Ida kiittää kääntymisen onnitteluista. (P taisi sen opettaa ;)) Huvittavaa on se, että neiti ei eilenkään yrittänyt edes kääntyä muuta kuin silloin, kun minä makasin hänen kanssaan lattialla kiinnostava lelu kädessä :)

Kohta laitan Iitun ulos nukkumaan ja lähden yksin virikematkalle ruokakauppaan. Ihanaa kun miehellä on 10 päivää vapaata :D

Vierailija
2/20 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

quiero, jostain pinosta luin että kun tekee spagetti bolognesea, niin siihen voisi laittaa suolatonta tomaattimurskaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon oli taas kaikkee kaikilla,mutta jotenki en nyt osaa oikeen kommentoida mitään... Jatkuu siis tuo eilinen idiootti-kommentaattori olo. :)

Q:lle sen verran on pakko sanoo, että mähän jouduin kans syömään clomeja (+ piikittää kerran) ennen ku Heidi sai alkunsa. Mulla oli kans pitkät, epäsäännölliset kierrot + pco-tyyppiset munasarjat. Nyt vähän jännittää, että mites jatkossa sitten...ni ei olla sit käytetty mitään ehkäsyä. Saa nähä koska menkatkin alkaa vai alkaako ollenkaan... :)

Eipä muuta... Rauhallista viikonloppua kaikille.

Burde ja Heidi 5kk

PS. Millaset yökkärit teijän vauvoilla on ja kuin ne pysyy päällä? Meidän Häydillä on ihan tavallisia vetskarillisia potkupukuja ja oon laittanu sit vielä sukat jalkaan, mutta silti se onnistuu vetämään ittensä yöllä miljoona kertaa semmoseen pakettiin, että hoh hoh! Toissa yönäki jouduin 2 kertaa (+ aamulla) laittamaan sen jalat oikeisiin paikkoihin.. Yleensä sillä on joko molemmat jalat samassa puntissa tai molemmat jalat kippurassa siinä keskellä... :D

Vierailija
4/20 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan lähdössä tässä jonkun ajan päästä mun isän 60-vee kahvituksille, ja pitäisi vielä käydä suihkussa ja syödäkin jotain..

Oon meinannut parina päivänä jo kirjoittaa jotain, mutta aina se on keskeytynyt, kun Aleksi on nukkunut nyt niin lyhyitä päikkäreitä. No jospa huomenna pääsisi jo uloskin.

Suuret kiitokset Auroralle ja Karssulille maidottomista suklaa- ym. herkkuvinkeistä! Eilen hainkin After Eight -suklaata ja parit keksipaketit. Kyllä oli hyvää!!

Idalle onnittelut kääntymisestä :)

Q, kovasti pidän peukkuja että saisitte vielä luomuplussan!

Auroralle jaksuja kipujen kanssa, toivotaan että pian helpottaa.

Nyt sinne suihkuun...

Viipero & Aleksi 3½kk

Vierailija
5/20 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aina näitä pikahyökkäyksiä palstalle kun en ehdi pitkään turista, mutta onnistuuhan se näinkin:)

Quu kyseli noista ruokamääristä, meillä Liia syö näin:

Aamulla vajaa dl kaurapuuroa ja 1/2prk marja/hedelmäsosetta+tissiä

Lounaalla n.1/2dl kasvissosetta maidolla notkistettuna+tissiä

Välipalaksi purkki hedelmäsosetta+tissiä

Päivälliseksi n.1/2dl kasvissosetta maidolla notkistettuna, pari lusikallista luumua+tissiä

Iltapalaksi n.dl kaurapuuroa ja 1/2prk sosetta

Yleensä Liia syö tissiä vielä kerran joka ruuan välissä ja tietenkin koko yön;) Joinain päivinä toinen kasvissose jää pois.

ja tuohon sun ehdottamaan Liian yöksi hoitoon viemiseen, meillä kun on se joka iltainen ja öinen tissittely jota ilman tuo meidän uneton ei tosiaankaan nukahda, se estää sen yökylään viennin ja vapauttaa valitettavasti myös isin yöllisistä hommista.

Mä pakastan tytön ruuan isoissa jääpala rasioissa ja kopsautan ne siitä isoon rasiaan.

MiaMik: No jos ei pullia niin tee vaikka lettuja niistä omista maidoista;)

Noista rahajutuista oli puhetta, äippäloman jälkeen kotiin jäävän rahatilanne ei kyllä oo huima:/ Mäkin aion tosiaan kotiin jäädä ja hiukka huolestuttaa..no meillä kyllä on semmonen takaportti että voidaan myydä meidän auto ja laittaa ne rahat elämiseen ja lainanmaksuun, saadaan miehen isän firman mainosauto jos halutaan. Eihän se niin järin hieno ole mutta jostain pitää tinkiä..

Ainiin, meillä ne laulut on päivänsäde&menninkäinen ja hailaulu, päivänsäde oli ennen mun lemppari mutta nyt alkaa jo kyllästyttämään;)

Mies maalaa tytön huonetta ja sitten pitäis lähteä kauppaan!

Mukavaa vkloppua kaikille!!

Queen

Vierailija
6/20 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällä kertaa onnistuisin. Kirjoitin pari päivää sitten jo pitkän jutun mutta onnistuin sitten hukkaamaan sen.

Iisa oli ainakin kaipaillut. Nytkö te sitten jo muutatte. Toivottavasti joskus kerittäisiin näkemään meidän nyyttien kanssa. Olisi kiva päästä ihastelemaan teidän Elliä.

Joo, meidän poju syntyi 6.2 klo 16.54. Pituus 51 cm, paino 3500 g.

Synnytys kesti 14 h 10 min. Vietimme niistä vain kuusi tuntia synnytys salissa. 8 tuntia jaksoin kotona kärvistellä kipujeni kanssa, mitkä olivat mielestäni ihan kauheita. En halunnut vain lähteä sairaalaan ennen kuin oli ihan pakko. Synnytys vastaanottoon tullessani olinkin jo 4 cm auki ja sain onneksi aika pian saliin päästyäni epiduraalin. Ponnistus vaihe kesti 14 min ja oli aika helppo ja kivuton. Synnytyksestä jäi onneksi hyvä mieli.

Pojan nimeksi tulee Milo Markus

Milo joutui vuorokauden ikäisenä lastenosastolle infektion vuoksi. 5 päivän antibiootti kuuri tehosi onneksi heti. Se oli rankka 5 päivää olla erossa omasta pienestä kullasta. Kävin siellä monta kertaa päivässä imettämässä pojua ja aina tuli itku kun piti lähteä kotiin.

Nyt onneksi saan olla terveen pojan kanssa kotona. Tulehdukselle ei löydetty syytä, mikä lääkärin mukaan on ihan normaalia.

Koti elämä lähti ensin ihan mukavasti käyntiin. Milo söi ja nukkui hienosti, mutta nyt on ollut koliikki itkua jo monta päivää. Aloitin muutama päivä sitten vauvahieronnan mistä on tuntunut olevan aika paljon apua. Tilasin myös ens maanantaille ajan vyöhyketerapiaan.

Aika rankaa tuo koliikki itku kun tuntuu että poikaa on pakko pitää koko ajan sylissä ja kanniskella ympäri kämppää kun mikään ei tahdo auttaa. Eli jos jollakin on hyviä neuvoja koliikin suhteen, niin kertokaa ihmeessä.

Nyt täytyy alkaa tekemään jotain koti juttuja kun poika ihme ja kumma nukkuu..

Hyvää päivän jatkoa kaikille enska äideille.

Hermione ja Milo 2 viikkoa ja 5 päivää

Vierailija
7/20 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt on tytöllä nimi, Martta Eveliina. Kutsumanimi on Eveliina eli siis Eve. :)

Juhlat meni hyvin, mitä nyt aamulla oli " pieni" kiire ja mulla on kuumetta 37,2.

Nyt en ehdi muuta..

bejpi ja nukkuva Eve

Vierailija
8/20 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä taas ¿iskee¿! Eetu ja mies nukkuu, ja koirat kanssa, jotenka mulla on ihan vapaata aikaa, toistaiseksi...

Musta on ¿mukava¿ huomata että täällä palstalla on monia muitakin, joilla on ollut vaikeuksia tulla raskaaksi, minä mukaanlukien. Mulla ei oo montaa kaveria keiden kanssa viittin ees puhua asiasta (bestiksenikin sano mulle, että sit kun täyttää kolkyt voi alkaa tehä lapsia, ja yks toinen sano ¿meidän lapsluku on täs, kaks lasta, et sit katotaan jos vahinko käy, ja yks tokas ¿nyt kun on kaikki ok voi alkaa uutta raskautta tekemään¿) Ja meikä siinä vaiheessa poru kurkussa, että ¿ettekö te tajua kuinka onnellisii te ootte kun käy noin helpolla!!!¿ Niin ja yks kamu kerto just (heil 1½vee tyttö ja toinen syntyy näinä hetkinä) että kesti niiiiiin kauan tulla raskaaksi, eka 3.kierrosta ja tää toinen 2. NIINPÄ!!! Sanoin hälle, että niin meillä kesti tulla raskaaksi 3VUOTTA!!!

Yökkäreistä, meillä Eetulla pidetään joko body+potkarit taikka sitten collaripukua taikka yökkärii. Riippuu vähän tuosta pakkasesta ulkona, meille kun se kylmyys tulee tänne sisälle...

Mä tein kanssa soseita noihin jääpalarasioihin ja siitä sitten kippasin ne pusseihin. Sit kun annokset vähän suureni niin käytin minigrip:n minipusseja, niitä taitaa vieläkin olla tuolla pakkasessakin... Nyt en oo enää vähään aikaan tarvinnut kun Eetu syö jo samaa kuin me.

Juu, eipä tää hoitotuella eläminen kovin kivaa oo!!! Mutta kyllä mä sen verran oon valmis tinkimään elämisestä, että saan olla vielä kotona Eetun kanssa. Ja samaa hommaahan tää on mitä mä ¿joutuisin¿ töissäkin tekeen... Ja tällä hetkellä nautin joka päivästä täysillä! kun eihän tätä tiedä jos ei vaikka meille enää lapsia saada...

Muuten tässä yks päivä kävin yhellä kaverilla, ja hän kyseli ollaanko käyty Hämeenlinnan uudella kirppiksellä. Sinne kun avattiin viikko sitten suurkirppis. No, ei kyllä oltu käyty, ja sit kun tulin kotiin ja luin lehtee, sattu siellä oleen juttua tästä kirppiksestä. Ja kuvassa oli meidän kummipojan isä! Ja sanottiin vielä että tämä on toinen kirppiksen omistajista, hmmm!!! Pikkuisenko ollaan pihalla mitä kummipojan perheelle kuuluu!!! Tänään sitten käytiin siellä, ja paljonhan siellä oli tavaraa, mutta ei ollut intoa lähtee tonkimaan mitään... Ehkä mä käyn yksin siellä, saa rauhassa kattella tavaroita ;=)

Jaahas, nyt tais miehet herätä, joten moikka!

Niin ja Bejbin tyttö oli saanut ihanaisen nimen! Onnea!

napero ja Eetu 1v

Vierailija
9/20 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain vihdoin nemon nukkumaan ja tulin pikapikaa kertomaan kuulumisia.

eilen oli siis neuvola. nyt ikää siis 3,5kk ja mitat 6250g ja 61cm ja pipo 40,7cm.

rokotus annettiin ja se vähän aikaa harmitti,mut ei tullu ihan kauhee huuto, eikä oo onneks muutenkaan näkyny mitään oireita. nemo kun itkee, niin se huutaa ja kovaa, ei kitise oikeestaan ollenkaan, vaan huutaa suoraa huutoo. sen rokotuksen jälkeen itkeskeli vähän sillee valitellen, ei onneks huutanu.

tänää käytii taas vauvauinnissa. oli ihanaa polskutella ja meni taas tosi kivasti. :)

neuvolas sano eilen,et meiän pitäs vaihtaa nyt jotenki nemon rytmii,ku se on niin huono. herää päikkäreiltä silloin,kun pitäs käyä jo yöunille, eli klo.20-21.. mut kun se nukkuu niin hyvin, ni jotenki tyhmält tuntuis et pitäs väkisin alkaa rytmiä muuttamaan. eiköhän se itestään siitä muutu täs jossain vaiheessa.. ?? yöunille meillä käydään siis puolen yön maissa, yöt on nukuttu läpi ilman yösyöttöjä. tosin nyt parina yönä oon syöttäny pitkästä aikaa..

oon yrittäny aikaistaa päikkäreitä,mut siit ei tuu mitään. tänäänki ne vaan myöhäisty. ja äsken vast sain nukkumaan, tosin tänää oli vauvauinti ja nemo nukku matkat, eli melkein puol tuntii x2.

se neuvolatäti sano,että pitäs herättää viimeistää 17.30.. just joo, varmaan herätän jos on nukkunu vast 20min. yleensä käy unille 15-16. vaikka kuinka yritän aikasemmin, ni siit tulee vaan kauhee huuto. saattais onnistuu jos lähtis kävelee,mut nyt ei pääse, ku on liian kylmä..

huoh. en tiiä..

sori kauhee omanapainen selostus..

mitäköhän mun piti muuta kirjottaa...?

Auroralla ainakin oli käsi kipee, toivottavast paranee ja pian!

joo. en jaksakkaa enempää kirjottaa,anteeks. oon ihan laiskamato.

hauskaa viikonloppua kaikille:)

lara ja nemsku 3,5kk

Vierailija
10/20 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-quu vetelee tuolla jotain ihme megapäikkäreitä jo kolmatta tuntia vauvauinnin jälkeen, joten jospa kommentoisin jotain...

Onnea bejpin tytölle uudesta kivasta nimestä! Oliko toi Martta joku suvun nimi, jonka halusitte ekaksi nimeksi? Kysyn vaan, kun mullakin on käytössä nimi, joka on oikeesti mun toinen nimi. Parane pian bejpi!

Hermionelle onnittelut tuoreesta poikavauvasta! Teilläkin oli rankka alku, mutta onneksi poika on nyt terve. Voimia noihin itkuihin! Meilläkin oli aikamoista huutoa aluksi, kun oli masuvaivoja, mutta kyllä ne siitä vähitellen asettuu.

Voi Queen, on toi kyllä varmasti rankkaa! Hatunnosto sulle, kun jaksat olla niin kärsivällinen ja huolehtiva äiti! Oliko se niin, että Liia ei pulloa huoli ollenkaan? Ai sä oot jo tarjonnut päivällistäkin tytölle? Mäkin sitä mietin, mutta ajattelin, että josko odotettais vielä parisen viikkoa ja sitten otettais päivälliseks kasvissose. Kahta lihasosetta en ehkä sittenkään vielä anna... Jotkut kyllä kai antaa lounaaks possua/nautaa tms. ja sitten päivälliseks jotain kevyempää lihaa eli vaikka broileria/kalaa. Sitä vois kokeilla sit joskus viimeistään 8kk huitteilla.

Niin, ja meilläkin isi on päässyt yöheräämisistä kuin koira veräjästä. Eipä sen oo tarvinnut heräillä yöllä muuta kuin sen pari viikkoa, kun en murtuman takia voinut yksin nostella quuta. Nukkuuko Liian muuten rauhallisesti? Meillä on taas viimeaikoina ollut kovasti ryömimisharjoituksia sängyssä. Ensin poika itse kääntyy masulleen nukkumaan, mutta sitten kun havahtuu siitä, alkaa heti ryömiä ja murista. Monta kertaa yössä täytyy käydä pelastamassa se pinteestä, eli kun käännän quun takas selälleen, voidaan molemmat taas rauhassa jatkaa unia. Hassua!

Mä oon nyt päättänyt varmaankin lopullisesti, että jään kotiin tekemään töitä, kun vanhempainvapaa loppuu toukokuussa. Kesän oon vielä ihan kotiäitinä pelkällä kotihoidontuella, mutta sitten syyskuun alusta lähtien teen osa-aikasesti töitä kotona. Vähän pelottaa myös toi taloudellinen puoli, mutta eiköhän nää asiat tästä suttaannu jollain tavalla...

Joo, napero ja burde ja muut, meitä on tosiaan yllättävän monta täällä enskoissa, joilla on kestänyt kauan tulla raskaaksi. Saas nähdä, miten tää toinen kierros kullakin meistä menee. Toivotaan parasta! :)

Onpas Heidi oikea potkuttelija! Kyllä quulla vaan yöppärit pysyy päällä eikä se ole aamulla kovin solmussa. Meillä siis ihan niitä tavallisia vetskarillisia kokohaalareita tai vastaavia.

OK, kiitti MiaMik, täytyypä vähän tarkastella, onko tomaattimurskassa mitään lisäaineita. Luulis nyt, että se on ihan ok vauvalle. Mä ostin Tiimarista sellasia 2,1 dl leivosvuokia. Niitä oli 6kpl pötköissä ja erivärisiä: pinkkejä, sinisiä, keltasia, vihreitä, oransseja. Ne on ollu just passelin kokoisia, kun ei laita purkkia ihan täyteen ettei se halkea pakkasessa.

-Q- ja -q- 6,5kk

Vierailija
11/20 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupa-juu: Emmi nukhati eilen illalla ysiltä, söi kahdeltatoista ja puol neljältä ja heräs kuudelta. (Alku oli siis loistava, mutta aamulla äippää vähän korpes) Jaksoi sitten leikkiä, syödä ja kakkia kahteen kertaan ja nukahti kahdeksalta. Ja nyt sitten iltapäivällä nukkui neljä tuntia pihalla. Että niin ne rytmit vaihtuu ihan itsestään.

Joten tosiaan, Lara, jos teitä ei Nemon rytmi häiritse, niin ihan turhaa lähteä kääntämään. Näin sanois ainakin mun maalaisjärki. Teilllä nuo uinnit sujuu myös hyvin. Mä odotan kovasti meidän uintien alkua.

Juu, sitten menkoista oli ollut puhetta tuossa taannoin. Ja niinhän se kävi, että tätsä hyökkäs tänne kans ihan puun takaa tänä aamuna, siis 4kk ja yhden päivän synnytyksen jälkeen. Imetän edelleen, mutten täysin. Mun kohdalla on kans tuo, että oishan nuo voineet hiukan kauemminkin viipyä. Onni kuitenkin, että ainakin ekan päivän osalta ollaan ihan normaalissa aika niukassa vuodossa eikä juuri ole kipujakaan. Saapi nähdä, mitä huominen tuo sitten tullesssaan...

Emmi sai tänään aamupäivällä ekat soseet. Eli kokeilin ite ensin tehdä pottusosetta, mutta siitä en tällä kertaa saanut niin sileää, että päätettiin kokeilla ihan kaupan peruna-porkkanasoseella, mitä oli kaapissa. Notkistin sitä nanilla. Ja hyvin maistui. Emmihän on jo maitellut pe-po velliä, joten maku oli tuttu, vain hiukan sakeampaa oli tämä. Vielä ei ainakaan ole neiti puklaillut, paukutellut tai kiemurrellut normaalia enempää, joten aika lupaavalta näyttää. =) Kiva on muuten lueskella teidän vähän isompien vaavien äitien ruokalistoja, saa niistä itsekin vähän vinkkiä tlevan varalle.

Ikävää, että Q:n tuntemukset ei pitäneetkään paikkaansa. Toivotaan kuitenkin, että sun kierrot tasoittuu ja se luomuplussakin aikanaan teidät yllättää!

MiaMik ja Iitu saa pitää isin noin pitkään kotona. Ihanaa!

Burde kyseli yövaatteista. Emmillä on aina yöllä yökkärihaalari päällä. Meillä on sellaisia, missä on sukkaosa mukana ja sitten niitä, missä ei oo - mlempia neppareilla ja vetoketjuilla. Sukkia käytetään myös molempien mallien kanssa, sillä Emmillä on tuota taipumusta, että venkoaa itsensä punteista ylös. Aloitti sen jo sairaalassa. Mutta meillä on kyllä sukat auttaneet asiaa. Joissain yökkreissä vaan se jalkaterän mitta on kovin lyhyt - tai sitten Emmillä on iso jalka. ;o)

Kiva muuten kuulla, mitä muissakin kodeissa lauletaan. Meillä vedellään Metrolla mummolaan (Emmin suosikki), Piippolan vaaria, ja mitä milloinkin levyltä tai radiosta tulee. Iltaisin ohjelmistossa on Ihme ja kumma, tuu-tuu-tupakkirulla, päivänsäde ja menninkäinen, sininen uni (itse sovitettuna, kun en muista sanoja kokonaan) ja sitten Nukkumatti, nukkumatti lasten (eli se Pikkukakkosen iltasatulaulu) ai niin ja tietysti Nalle Luppakorvan laulut. Onpas noita muuten monta, vaikka en kummoinenkaan laulaja ole. ;o)

Hermionelle ja perheelle onnea ja tervetuloa tälle puolelle! Rankka on teilläkin ollut alku, mutta varmasti parempaan päin koko ajan olette menossa. Meillä oli kanssa noita masuvaivoja ja uskon, että meillä vyöhyketerapia auttoi kovasti. Disflatyl ja relatipat meillä on edelleen " ruokavaliossa" . Käsivarren päällä tai olkapäällä masullaan kantaminen auttaa illmaa tulemaan ulos. Omia syömisiä kaiketi olis myös hyvä tarkkailla: ei kovia mausteita, raakaa sipulia jne. Mä oon yrittänyt juoda aika vähän kahvia ja maidon oon vaihtanut laktoosittomaan maitojuomaan. Mutta kaikein eniten kai on auttanut aika. Meillä huudot ja kivut helpotti radikaalisti perin kuukauden iässä. Mutta alun sylimaratooneista on jäänyt tytölle kyllä aika tiukkaan tuo ettei illalla nukahda muualle kuin syliin ja mutenkin vaatii paljon sylittelyä ja varsinkin kävelyä ja " hiiaamista" , kun hän on sylissä. Voimia teille! Ja toivotaan, että Milon (kiva nimi muuten!) vaivat helpottuu!

Martta Eveliinalle onnea kauniista nimestä! Mä saatan käydä kurkkaamassa teitä maanantaina siellä neuvolalla...

Nyt taidan lähteä lämmittämään saunaa. Huomenna päästään mummulaan lettukesteille. Nam!

-Amy ja Emmi 4kk ja 1 pvä-

Vierailija
12/20 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli onnea pienestä pojasta! :) kivan nimen ootte valinnu pojalle. toivottavasti auttaa se vyöhyketerapia siihen koliikkiin. mun ystävän vauvalla oli kans koliikki ja kahen vyöhyketerapiakerran jälkeen se helpotti. toivottavast siit on apua teillekkin. :)

Martta Eveliinaa piti tulla myös onnittelemaan nätistä nimestä. :)

juu.nyt taas menen.mooiiii. american idol alkaa. jei :)

Vierailija
13/20 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli pakko alkaa kirjoittamaan tänne, ja jakaa vähän asioitani. Olen nyt taas ehkä pari viikkoa ehtinyt lukea teidän kuulumisia, mutta en ole mikään sanaseppo, joten omat kirjoittelut jo odotusaikana tapahtui harvakseltaan. Meille siis syntyi poika tasan 27.1 eli 4 viikkoa tuli tänään täyteen. Ylä- ja alamäkeä on ollut tämä äitiyden alku, mutta eiköhän tämä tästä tasaannu, ainakin toivon niin.

Yksi asia mikä on alkanut askarruttamaan, että miten niitä neuvolakäyntejä näin alussa oikein on? Kun musta tuntuu, että kaikilla on niin useasti neuvoloita ja meillä ensimmäinen neuvola on 6.3 eli poika on silloin reilu 5 viikkoa. Kyllä meillä kävi neuvolatäti viikko siitä, kun tultiin kotia, mutta tuntuu, että tuohon ekaan neuvolaan on ikuisuus. Musta, kun tuntuu, että olisin tarvinnut ja tarvitsen enemmän tukea tähän vanhemmuuden alkuun kuin varmaan normaalisti. Tätä tunnetta varmaan lisää se, että äitiysneuvolan puolelta luvattiin, että lastenneuvolan puolelta tultaisiin vielä käymään, mutta ei ole ketään kuulunut. Plus myös perhetyöntekijän piti soittaa ja soittikin, mutta olin juuri vessassa silloin  enkä kuullut puhelinta. Hän jätti viestin, että soittaisi samana päivänä uudestaan, mutta nyt on viikko kulunut eikä ole mitään kuulunut. Mulla taas ei riitä kanttia soittaa ja kerjätä apua, kerjäykseltä se musta tuntuis¿.

Tuntuu, että kauheasti olis negatiivisia ajatuksia imetyksestä, tästä hirveän isosta vastuusta, mikä lapsesta tietenkin on, musta tuntuu, että elämästä ennen vauvaa ei ole mitään jäljellä, ihan kaikki on muuttunut. Nyt tässä elämässä ei ole mitään rytmiä ja jonkinlaista rytmiä ja jotain ennalta avattavuutta kaipaisin, kun ei tuntuu ettei koskaan tiedä miten seuraava yö tai päivä menee. Tai kyllä meillä on vauva tähän asti joka yö nukkunut hyvin, noin 3 kertaa herää syömään, mutta mä en luota siihen, että seuraavakin yö menis samalla tavalla.

Onko kaikille muille tämä äitiys ollut helppoa? Minkä ikäinen vauva on ollut, kun olette lähteneet esim kaupungille, vierailulle tai elokuviin vauvan kanssa? Kuinka paljon olette näin alussa liikkuneet ilman vauvaa?

Tällaisia ajatuksia minulla, joka olen halunnut vauvaa jo 15-vuotiaasta (nyt kohta 25), joka olen mielestäni järkevä ja harkitseva ja kaikin puolin normaali ihminen, en ole koskaan ollut mikään huuhentaali, enkä kaipaa mitään menoa ja meininkiä, mutta rytmiä ja ihmisiä kaipaan tähän elämään.

Poika on siis valtavan ihana, valvoo aamupäivisin ja valittaa silloin mahanpurujaan, ja muuten nukkuu, eikä kyllä sillä tavalla rasita äitiänsä. On alkanut hymyilemään aina vaan leveämmin ja joku pieni äänne on alkanut syntymään, aivan kun alkaisi olla jo asiaa, siis aivan ihanaa, mutta äiti luultavasti vaatii itseltään ihan liikaa.

No niin taas on parempi olo, kun sai vähän purkautua, hyvä että tällaisia palstoja on olemassa. Nyt voin jatkaa lauantai-illan viettoa, mukavaa iltaa muillekin!!

Anteeksi omanapainen viesti.

T: Elovena ja poika 4vk

Vierailija
14/20 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elovena, voi kun saisit pian juteltua noista jutuista neuvolassa! Mutta tässä nyt vähän mun mietteitä tosta sun tilanteesta.

Lähde ihmeessä vauvan kanssa ulos, kyllä neliviikkoista voi oikein hyvin viedä ihmisten ilmoille jos vaan suinkaan säät sallii. Ja jos sulla on kantoliina, vie vauvaa vaikka sellaisessa kaupoilla. Saat kädet vapaaksi, eikä tarvitse koko ajan kärrytellä eikä tuntea olevansa tukkeena ahtailla kaupan käytävillä.

Eikä kannata murehtia niistä öiden sujumisista. Ne menee miten menee, ja ajan myötä kyllä helpottaa. Mullakin oli yhdessä vaiheessa sellainen jakso, että oikein aina illalla ahdisti kun mietin että taas on edessä vähäuninen yö Noelin itkuja kuunnellen ja tissiä suuhun tunkien. No, se vaihe kesti ehkä kuutisen viikkoa, ja nyt yöt ovat jo ihanaa aikaa. Saan nukkua hyvää ja levollista unta ihanan tuhisevan pikkupojan vieressä.

Ja rytmiä kaipaa varmaan yksi jos toinenkin. Mutta aika auttaa siihenkin! Itse huomasin vaan vähän aikaa sitten, että Noelhan nukahtaa joka yö klo 00-01 väliin. Ja nyt 9-viikkoisena rytmiä on jo päiväunissakin, ja yleensäkin koko päivässä. Tiedän noin suunnilleen miten päivä tulee menemään. Voi se teilläkin mennä niin, että reilun kuukauden ikäisenä vauva klaaraakin itselleen mukavan rytmin ja alkaa pitäytyä siinä. Voi olla että rytmi ei noudata kellonaikoja, mutta ainakin tiedät että " syönnin jälkeen se on pari tuntia hereillä ja sitten nukkuu pitkät päivikset" jne.

Jaahas, Noel heräsi alkuillan nokosilta joten mun on mentävä. Meillä on taas iltatissimaratonit käynnissä, ne taisi jäädä päälle siitä 6vk ikään osuneesta tiheän imun kaudesta... Siitä asti on maito maistunut iltaisin 1-1.5h välein... No, sitä vartenhan mä täällä olen.

Jatkan siis myöhemmin.

Kandi & Noel 2kk

Vierailija
15/20 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti tuosta vauvan kanssa ulkoilemisesta puhua, että jos et pääse ilman vauvaa ulos (mikä oli sun alkuperäinen kysymyksesi), niin ota vauva kantoliinaan mukaan. Mutta siis, ilman vauvaa: heti voit mennä kun se on henkisesti ja fyysisesti hyvän tuntuista. Jos tiedät että vauva nukkuu 3h putkeen, jätä ihmeessä mies koti-isäksi ja lähde vähän tuulettumaan vaikka kaupoille. Mä en ole vieläkään käynyt missään ilman vauvaa, mutta haluaisin kyllä mennä. Viikon päästä perjantaina olisi kaveriporukan hohtokeilaus, ehkä yritän päästä sinne. Tekisi aika terää, jos saisi yhden pienen siiderin ja pari tuntia " laatuaikaa" kavereiden kanssa! :)

Vierailija
16/20 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti laittaa vielä tällainen kuva näytille, mutta unohtui. Tämä on tältä päivältä, oli niin hassu ilme että pitää jakaa se teidän kanssanne :)

http://i89.photobucket.com/albums/k211/emmakko/pyllypyykki_2.jpg

Vierailija
17/20 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELOVENA: Tuosta ulkoilusta vauvan kanssa ja ilman vauvaa. Minä kävin jo suuripiirtein ensimmäisen kotonaoloviikon aikana yksin asioilla, kun mummu oli vahtimassa vauvaa. Tuntui kyllä pahalta jättää vauva kotiin, mutta loppujen lopuksi poika oli nukkunut koko sen ajan kun äiti oli ollut liikenteessä (n. tunnin). Muutaman kerran poika on ollut äidin ja isin mukana kaupassa ja muutaman kerran ollaan tehty niin, että äiti on juossut kaupassa ja isi ja vauva on oottaneet autossa. Myös vaunulenkin yhteyteen ollaan joku kauppareissu saatu (taas äiti on juossut kauppaan ja isi ja vauva on kiertäneet korttelia ympäri sillä välin).

Jos säät suinkin vaan sallii, niin ei muuta kuin liikenteeseen! Vauva kulkee näppärästi mukana vaunuissa (jos vaan viihtyy niissä) tai vaikka kantoliinassa tai rintarepussa. Minä oon sellainen tyyppi, etten kauaa viihdy paikallani, vaan aina pitäisi olla jotain tekemistä tai pitäisi olla menossa jossain. Tosin mulle menemiseksi riittää ihan ruokaostoksilla käyminen, lenkillä (lyhyt tai pitkä, aivan sama) käyminen tms. mutta pääasia, että on saanut tehdä jotain kodin ulkopuolella. On siis välillä tuntunut, että pää hajoaa, kun ei ole välillä edes ulos päässyt, kun on ollut pakkaset eikä pientä ole voinut viedä ulos.

Musta myös tuntuu välillä että nuo rytmit tai niiden puuttuminen on rassaavaa, mutta pitää vain opetella " elämään hetkessä" (ei siis pidä suunnitella päiviä etukäteen liikaa, kun ne ei välttämättä mene yhtään sen mukaan mitä on ajatellut, ei ainakaan kannata kellonaikoja tuijotella). Uskon, että kyllä ne rytmit aikanaan muotoutuu, pitää olla ottamatta paineita. :)

Han ja Rumpali 3vko

Vierailija
18/20 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla elovenalle erityisesti kommentoimaan:

Mä pelkäsin ennen tytön syntymää, etten tuntis oloani äidiksi tai muuten tarttisin apua, joten otin paljon selvää näistä apuasioista. Eli nyt vaan puhelin heti maanantaina käteen ja soitat neuvolaan. Ne on sitä varten, että auttavat just tuollaisissa tilanteissa. Jos kynnys tuntuu liian suurelta, aattele, että teet palveluksen nimenomaan pojallesi, kun pyydät apua silloin kun tunnet itsesi epävarmaksi. Missään nimessä se ei ole kerjäystä!! Eli soitat vaikka alkuun äitiysneuvolaan tutulle ihmiselle ja kerrot, että kaipaisit vähän opastusta tai jutteluapua. Hän varmaan voi pistää vauhtia lastenneuvolaan, koska sinnehän teidän pitäis tässä vaiheessa jo mennä. Meillä kävi täti kotona ekan viikon aikana ja sit eka aika n. 2vk ikäisenä. Siinä välissä kävin vielä itse kerran verenpaineen mittauksessa ja silloinkin kyselivät kovasti, miten sujuu. Mun kohdalla olivat varmaan koko raskauden ja sit synnytyksen jälkeen erityisen tarkkana mun vointini suhteen, koska mulla on masennuslääkitys ja lapsettomuustausta ja olin välillä tosi epävarma odotusaikana siitä, miten pärjään vauvan kanssa.

No, kaikki on meillä kuitenkin sujunut mukavasti, mutta osittain varmasti sen takia, että oon uskaltanut sanoa neuvolassa, jos oon epävarma jostain ja oon soittanut ja kysynyt ihan yksinkertaisiakin asioita, jos ne on jääneet mieltä vaivaamaan. Ainakin täällä kaupungilla on vielä perhetyöntekijät, jotka voivat tulla kotiin auttamaan, jos äiti on väsynyt tai muuten kokee, että kaipaa tukea. Ne ihmiset on palkattu ihan sitä varten töihin, että heitä pyydetään apuun! Mua itseäni odotusaikana ja nytkin on helpottanut tieto siitä, että aina voi soittaa sinne, jos tuntuu ettei pärjää tai jaksa.

Sit tuosta ulos lähtemisestä - tyttö oli vissiin vajaan pari viikkoa, kun menin tuonne verenpaineen mittaukseen yksinäni ja mies hoiti. Kävin vielä kaupungilla ostoksilla. Siitä eteenpäin olen käynyt väh. 1-3 kertaa viikossa yksinäni hetken jossain, salilla/jumpassa, kaverin kanssa syömässä jne. Tytön kanssa käydään käytännössä joka päivä jossain, kun tässä keskustassa asutaan.

Mitään ennustettavuuttahan elämässä ei oikein ole, vielä vähemmän näin vauvan kanssa. Mutta koeta pikemminkin nauttia niistä hyvistä hetkistä kuin pelätä, että kohta vauva ei kuitenkaan enää nuku. Sit jos ei nuku, niin siitäkin selviät! Missään tapauksessa älä käperry kotiin kahdestaan vauvan kanssa, jos et pääse nettituttavien kanssa treffeille (joita kyllä suosittelen!!) niin monissa kaupungeissa on äideille ja vauvoille jotain ohjelmaa. Ja me on tosiaan koitettu ottaa vauva mukaan omiin menoihin, ollaan oltu kavereilla ja ravintolassa syömässä tai viettämässä iltaa jne. Ja kahdestaan on käyty leffassa ja teatterissa, kun hoitajiakin on tytölle löytynyt, mikä ei tietty aina ole päivänselvää.

Tuota rytmiä voit luoda vaikka sillä, että joka päivä lähdet käymään kaupassa tietyssä vaiheessa päivää - ostat sieltä sitten vaikka purkkaa... pääasia, et lähdet ulos, jos se on se, mitä elämääsi kaipaat. Mulle sosiaalinen elämä on kans tärkeetä ja onneks meidän tyttö on siinäkin mielessä ihana tapaus, että ei saa raivareita hirveesti. Ekalla kerralla leffassa esim. sai, mutta siitäkin selvittiin. :)

Hyvää on se, että purat mieltäsi tänne, mutta kyllä minusta voit ihan hyvin soittaa neuvolaan ja kysyä, milloin pääsisit käymään. Onhan tuo kuukausi jo tosi pitkä aika ilman mitään tukea!

Jaahas, tuli kommentoitua oikein olan takaa, mutta toivottavasti tästä on sulle jotain apua!

Muille vilkutukset, täytyy hipsiä petiin, kun neiti nukahti jo kasilta, ei suostunut nukkumaan ku kahdet päikkärit... Saa nähdä, mihin aikaan pomppaa aamulla kukkumaan! Viime yönä jäi mulla ja miehellä unet vähän vähiin, ku kukuttiin ylhäällä pitkästi tän päivän puolelle ja typy halus nousta " jo" kasilta.

-Osse ja typsy 3,5kk

Vierailija
19/20 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ZZZZ.... Millä ton pikkuihmisen sais ymmärtämään, että seiskan jälkeenkin voi vielä nukkua... Aamurytmi on nyt muutenkin jotenkin kääntymässä, kun enää ei mennä pitkille aamupäiväunillekaan... Ton heräämisen kesti, kun " ennen vanhaan" tiesi, että puolentoista-parin tunnin päästä pääsee itsekin vielä vähäks aikaa torkkumaan, kun neiti nukahti uudestaan. Nyt vaan ei enää toimi, tänäänkin Aino itseasiassa nukahti uudelleen jumppamatolle aamukahdeksan jälkeen, mutta heräs kun meinasin siirtää sen muualle nukkumaan :/

Meillä on taas viimiset pari-kolme päivää kaikki syömiset olleet hirveetä huutoa ja taistelua. Rasittavaa, mut mä en osaa olla stressaamatta noista syömisistä vieläkään, enkä uskalla vieläkään luottaa, että Aino söis silti tarpeeks, vaikke sille ei tuputettais ruokaa kolmen tunnin välein pitkin päivää... Vaikka hyvinhän tuo tyttö on kasvanut ainakin tällä " tyrkytys-meiningillä" ;) Ainohan oli syntyessään vain alle 2 kg, mutta nyt 4 kk iässä suunnilleen 5,5, kg! Ollaanhan me päästy painossa jo neuvolan käyrillekin, toisin miinus 20 % :D

Elovenalle piti muuten noista neuvolakäynneistä kertoa, että tosiaan vaikka onkin olemassa jotain " ohjeellisia" määrityksiä koska mennään/ tms, niin kyllä sinne useemminkin pääsee, jos on tarvetta tai itse vaan haluaa. Me käytiin alkuun reilu kuukausi kerran viikossa lastenneuvolassa, ihan ekalla " kotiviikolla" jopa kahdestikin. Sit ollaan käyty hiukan harvemmin, ensin kahden ja sittemmin kolmen viikon välein. Nyt on sitten siirrytty ehkä lähemmäs sitä normaalia kerran kuussa rytmiä :) Meillä tosin yksi syy tihennettyihin käynteihin oli vauvan pieni syntymäpaino, mutta olin kyllä ihan tyytyväinen tiheisiin käynteihin alussa, niin aino pystyi kysymään kaikkia juttuja neuvolasta. Mutta kyllä myös yks tuttu, jonka vauva oli ihan " normaali" kävi alussa tiheemmin neuvolassa ihan vaan omasta halustaan, eli kyllä täälläpäin ainakin joustetaan toivomuksien mukaan. Joten kyllä varmaan muuallakin!

Mä kävin kaupungilla yksikseen, ilman vauvaa jo varmaan kotiintulo viikolla, mut silloin se olikin helppoa, kun tiesi että syömisen jälkeen tyttö nukkuu, kunnes taas herätettiin syömään ;)

No niin, vähän pitkäks venähti tön viestin kirjotus ;) Mä alotin joskus kahdeksan jälkeen, ja nyt kello on jo melkeen 11. Ja Aino on valvonut vaan koko aamun, useampaan otteeseen koitin laittaa tyttöä nukkumaan, mut ei niin ei. Kai se joskus nukkuu... Vähän kyllä ollut työn ja tuskan takana viimeaikoina, että unta kertyis se 15 tuntia... No, toivottavasti se tästä taas tasaantuis ja löytyis se " oma hyvä rytmi" .

Onnea nimensä saaneille! Bejpin tyttökin sai kivan perinteisen nimen, ja kutsumanimi on muuten mullakin 2. nimi :) Jossain tilanteissa sitä saa selitellä, mm. kerran äitipolilla en meinannu tunnistaa omaa nimeäni kun kutsuttiin etunimellä :DD

Mä vissiin kaljuunnun kohta kokonaan, kun edelleen multa lähtee aivan sairaasti hiuksia :/ Täällä sais imuroidakijn varmaan joka päivä, kun lattiat on täynnä hiuksia ja ne nähtävästi " synnyttää" villakoiria ennätysvauhdilla :)

Ai niin, en ookaan muistanut MiaMikin Iitua kääntyilystä onnitella ;) Hauskaa, miten toiset hoksaa homman kertaheitolla, ja toiset taas harjoittelee ensin, kuten meidän neiti, joka kääntyy mahalleen vaan kerran viikossa ;) Kolme kertaa Aino on onnistunut kääntymään, mutta tosiaan kovasta yrityksestä huolimatta vaan kerran illassa ja reilu viikko on joka kerta ollut väliä ;) No, jospa se tästä sit kohta lähtee...

Aino syö just iskän kanssa bataattia ja nyt keksi pärkäyttää bataatit iskän naamalle :DD

Jahas, nyt iskän kyvyt loppui, äitiä tarvitaan ;)

Ope ja Aino

Vierailija
20/20 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan molemmat ihan pyörryksissä reissusta. D siitä, että jatkuvasti oli ihmisiä joille esittää kaikki temput (kävi vähän turhan rankaksi) ja mä siitä, että D nukkui tosi levottomasti mummilassa.

Tänään olttin taas uimassa. D sukelsi ekaa kertaa ilman kannua. Hienosti meni ja kovasti tuli ohjaajalta kehuja, kun D heti hoksas et mitä tehdään. D on oppinut taas uuden jutun, taputtamisen. Meillä saakin nyt äiti ja daddy aplodeja jatkuvasti :D.

Ei millään pahalla, mutta kuulostaa aika hassulle noi teidän rahajutut.. Meillä eletään minimi äp-rahalla ja opintotuella. No ihan hyvin pärjätään enkä siis valita, mutta kuulostaa vaan noi teidän pienet summat ihan hurjan isoille ;).

Han: Meillä kylvetään ti ja to ja su uidaan. Alkuun kylvettiin 1 krt/viikko ja sit 2. nyt uimisesta on tullut tavallaan 3. kerta. Sänkypuuhia meillä rajotti aika reilusti eppari.. Ei ois tullut mieleenkään ihan heti testailla :S. Mutta mä oon siinä käsityksessä, et kondomin kanssa voi huolellista hygieniaa noudattaen jälkivuodonkin aikana puuhastella.

Napero: Mä olen akns yhtäkkiä huomannut, että toi meidän kirppu onkin itseasias aika iso mölli jo ;). Ihan älyttömiä idioottimaisuuksia sun kaverit päästelee!! Huh huh!

Q: Toivottavasti meillä mentäis nukkumisenkin kanssa teidän tavalla pian. Oon kyllä kateellinen ;)! Meillä syödään 2-3 kertaa ja silti herätään klo 6 kakalle :O ja jos ei jostain ihmeen syystä aamulla kakata niin viim klo 7 on herätys. Toivottavasti sun kierroille tapahtuis joku ihme ja ne normalisoituis!!

Q ja Queen: Mä en edes viitti keroa mitä meillä syödään, kun siinä ei hirveesti kertomista ole. Maitoa, maitoa, maitoa vaan.. Ja sitä sit meneekin (ja pissaa tulee sen mukasesti, kertis riittää ehkä 2 h :O!).. Mä en ole hirveesti edes mitään " kikkailuja" tohon D' n ruokalistaan viitsinyt tehdä, kun ei ne mee alas kuitenkaan. Periaatteessa noita 4 kk soseita (teen ite, mut siis ihan peruskasviskamaa) ja niihin lihoja lisäks.

MiaMik: Mä vastaan, vaikka Q' lta kysyitkin :D.. Mä pakastan soseet ihan kaupan sosepurkkeihin. Lihat teen erikseen ja pakastan jääpalakuutiona ja siitä sti jonnekin rasiaan. Meillä ei hirveen isoja annoksi kannata yhteen purkkiin laittaa..

burde: Meillä on sellaset unihaalarit, missä on sukkaosat. Peiton sijasta D nukkuu unipussissa (eli sukaton haalarikin kävis).

Aika hurjaa oikeesti, et miten monilla on olut erilaisia ongelmia raskautumisessa :S. Ei sitä osaa edes kuvitella, et millasta se on tai mitlä tuntuu :(. Tosi paljon voimia teille, etenkin jos kuumeilette seuraavaa..

Hermionelle hurjasti onnea ja tsemppiä vauvaelämään! Mun entinen hevonen oli Milo :) eli ihanan nimen olette valinneet tulee ihan nostalgiset fiilikset (ja itse asias meinasin alkaa itkeen.. mikä ihme muhun on mennyt..).

Martta Eveliinalle onnea omasta nimestä! Mamalle paranemisia (vai stressasitko vaan?)!

Lara: Mun mielestä ei teidän tarvii tehdä mitään Nemon rytmille, jos se sopii teidän rytmiin. Eihän se terkka teillä asu, joten anna sen mielipiteen olla omassa arvossaan. Ehkä sitten joskus, jos Nemo menee hoitoon tms. on erilainen rytmi hyvä..

Voi Elovena! Sä kirjotat just samoja asioita, mitä ite kävin läpi loppukesästä (D syntyi kesäkuun lopussa). Mä tosin kaivelin aika pohjamutia, jota en toivo kenenkään kokevan.. Nyt on pakko lopettaa mut laita mulle sähköpostia jos tuntuu pahalle, TARKOTAN TÄTÄ IHAN OIKEESTI!!! jenni_117@hotmail.com

Jenni (palaan huomenna, nyt on pakko mennä..)