Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Astmaatikot, kestääkö teillä hengitystie-infektiot todella kauan?

Vierailija
09.12.2024 |

Itselläni on astmaattisuutta ja olen huomannut, että nuo kaiken maailman hengitystie-infektiot kestää minulla todella kauan moniin muihin henkilöihin verrattuna. Usein töistä joku on pari päivää pois räkätaudin ja kurkkukivun takia, mutta itselläni menee koko viikko. Senkin jälkeen sitä tuntee menevänsä ainakin jollain tasolla toipilaana töihin. Nytkin sairastan neljättä päivää ja olo on suht karsea. Onko se tuo astma, vai kenties vain paskat geenit? Mitenkään keskivertoa useammin en noin yleisesti ottaen ole sairaana, mutta kun tulee, niin sitten myös kestää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä yskät kestää monta viikkoa, joskus monta kuukautta.

Vierailija
2/8 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitystieinfektiot vielä menettelee, mutta lukioiässä sairastamani A-influenssa vei minut melkein hautaan asti. Ei ollut lähtö kovin kaukana tehohoidossa. Olen 100% varma, että menehtyisin samaan tautiin ilman rokotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengitystieinfektiot vielä menettelee, mutta lukioiässä sairastamani A-influenssa vei minut melkein hautaan asti. Ei ollut lähtö kovin kaukana tehohoidossa. Olen 100% varma, että menehtyisin samaan tautiin ilman rokotusta.

Mulla oli sama koronan suhteen. Varmaan henki olisi lähtenyt, jos en olisi ollut rokotettu.

Vierailija
4/8 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt on toista viikkoa menossa.

Kerran sain jälkitaudin ja se se vasta jauheeta oli, viikko sairaaassa!

Ihan vaan kotikonstein hoidan, höyryhengitystä, kuumaa juotavaa ja niistämistä, yskää hoidan "koputtelulla" eli siis sormenpäillä naputtelen rintakehää, se auttaa. Kannattaa myös venytellä, ei satu niin kovaa kylkiin! Se klassinen vasemmalle, oikealle jne kumartelu

Vierailija
5/8 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssat lyhenivät ja harvinaistuivat sen jälkeen, kun sain astmalääkityksen. Jos keuhkot on valmiiksi huonossa kunnossa, niin kaikki tarttuu ja paraneminen kestää.

Vierailija
6/8 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo kohta 2 viikkoa koronassa ja oireet eivät millään meinaa väistyä. Saikkua on pakko hakea. En ole edes astmaattinen. 

Ikinä en ole tavallisista flunssistakaan selvinnyt parissa päivässä.

Vierailija
7/8 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo koputtelemalla yskän hoitaminen on, mistä olet oppinut ja onko siihen tarkemmat ohjeet? Olisi auttanut minua hinkuyskässä varmaan. Koko vuosi on mennyt aika päreiksi, kun oli pitkä räkätauti, sitten hinkuyskä ja muutaman terveen viikon jälkeen nyt joku aika perus nuhakuume kai.

Täytynee mennä lääkäriin, astma on todettu nuorena mutta maalla asuessa se lieveni ja lääkkeet vanhenee kaappiin.

Vierailija
8/8 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käytännössä koskaan sairaana.

Astma ja kortisonilääkitys suihkeena aamuin illoin, enää nykyään en juuri tarvitse avaavaakaan ellei tule jotain allergeenejä tai kovaa rasitusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä