Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aloittanut kirjoittamaan kirjaa. Mistä voisin hakea apurahaa?

Vierailija
09.12.2024 |

Olen jo aika pitkällä. Kirjoitan jokapäivä ja hion.

Tässä pieni näyte tekstistä:

"... Markus ja Sami, turvakeskuksen yövartijat, seisoivat valvontahuoneessa juoden kahvia, kun Markus äkkiä jäykistyi ruudun ääressä.

"Hei, Sami, näitkö tuon?" Markus sanoi osoittaen näytöllä näkyvää epäselvää hahmoa, joka kulki hylätyn siiven käytävällä.

"Varmaan joku huoltojäbä, ei syytä huoleen", Sami vastasi, mutta ääni petti hieman.

Hän päätti soittaa Jannelle, joka työskenteli IT-puolella ja oli tunnettu siitä, että osasi järkeillä oudoimmatkin tilanteet. Janne saapui paikalle nopeasti ja tiirasi näyttöä. Hän oli skeptinen, mutta kun hahmo ilmestyi uudestaan - nyt aivan kameran eteen - kaikki kolme jähmettyivät. Sami huomasi Markuksen housujen pullottavan edessä ja jonkun jäykän sykkivän myös siellä kasvaen. Molempien kasvot punastuivat.

"Se näyttää ihan toimitusjohtaja Harjunojalta", Janne sanoi epäuskoisena.

"Se on mahdotonta", Markus kuiskasi. "Harjunoja kuoli viime vuonna."

Samassa valot sammuivat ja vain kylttien vihreä fosfori valaisi huonetta, mutta Markus, joka oli käynyt yksityisetsiväkoulutuksen, otti taskulampun ja päätti lähteä tutkimaan. "Tämä ei jää tähän."

..."

Mitä ootte mieltä?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useampia tahoja on. Onnistumisen mahdollisuuksia on todellisesti olemassa. Kerrotko ikäsi?

Yksikään itseään kunnioittava säätiö tai rahasto ei myönnä apurahoja tuollaisen kuran kirjoittamiseen.

Vierailija
22/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelasta on paras aloittaa. Rahoitus varmaa.

Ei saa Kelasta sellaisia rahoja.

Mulla on Kela Gold.

Mulla myös :

kela gold - YouTube

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teksti on käytännössä kielivirheetön, mikä viittaisi siihen, että sen on kirjoittanut kieli poskessa joku, joka oikeasti osaa kirjoittaa. Sisältö viittaisi puolestaan siihen, että kirjoittaja hallitsee kliseet, koska osaa käyttää niitä humoristisesti. Siinäkin näkyy kirjoittajan taito: vain hyvä kirjoittaja osaa tehdä kuraa eli tietoisesti huonoa tällä tavalla. Itse näen tässä mainion alun tarinalle, joka päättyy valtaviin orgioihin, joissa paikalla on vain miehiä. Paranormaaliin erotiikkaan viittaisi se, että paikalla saattaa olla niitäkin, jotka eivät enää ole elävinä tässä maailmassa.

Vierailija
24/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko noin kateellisia

💩

Vierailija
25/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teksti on käytännössä kielivirheetön, mikä viittaisi siihen, että sen on kirjoittanut kieli poskessa joku, joka oikeasti osaa kirjoittaa. Sisältö viittaisi puolestaan siihen, että kirjoittaja hallitsee kliseet, koska osaa käyttää niitä humoristisesti. Siinäkin näkyy kirjoittajan taito: vain hyvä kirjoittaja osaa tehdä kuraa eli tietoisesti huonoa tällä tavalla. Itse näen tässä mainion alun tarinalle, joka päättyy valtaviin orgioihin, joissa paikalla on vain miehiä. Paranormaaliin erotiikkaan viittaisi se, että paikalla saattaa olla niitäkin, jotka eivät enää ole elävinä tässä maailmassa.

Näin juuri. Tuli ihana myötähäpeä enkä oikein voinut jättää lukemattakaan. Taatusti lukisin enemmän jos olisi tarjolla.  Tämä ei kuitenkaan tarkoita (todellakaan) sitä, että teksti on hyvää. 

Vierailija
26/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Janne oli IT- puolen kaveri, ei hän tule tiiraamaan yöllä mitään näyttöä paikanpäälle. Vaan nettiyhteydellä näkee sen minkä yövartijatkin.

Kirjoittaminen on vaikea laji. Sori.

Vierailija
28/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jätä päivätyötä...

Vierailija
29/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kiitos lisää tällästä. Muutkin kirjottamista harrastavat, laittakaa tarinoita. 

Vierailija
30/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelasta on paras aloittaa. Rahoitus varmaa.

Kelasta ei saa rahaa kun katsovat että olet töissä jos teet kirjaa.

Vierailija
31/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen antaa apurahaa? Muiden sukulainen ei taida sponssata.

Vierailija
32/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin usein "jäykistyn" ruudun edessä.

Vierailija
33/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin perustaa teatterin, mistä saan siihen rahaa? 

Mä haaveilen tekeväni elokuvan... rahaa tarttis joku muutama milli...

Vierailija
34/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useampia tahoja on. Onnistumisen mahdollisuuksia on todellisesti olemassa. Kerrotko ikäsi?

Yksikään itseään kunnioittava säätiö tai rahasto ei myönnä apurahoja tuollaisen kuran kirjoittamiseen.

Kone jää siis ainoaksi mahdollisuudeksi.

Vierailija
35/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin perustaa teatterin, mistä saan siihen rahaa? 

Mä haaveilen tekeväni elokuvan... rahaa tarttis joku muutama milli...

Kysy ttemoselta.

Vierailija
36/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneen säätiöltä. Muista vaan heittää jotain pseudo-viherwokemmistolaista diipadaapaa hakemukseen tyyliin ilmastonmuutos politikoinnin heijastumia suomalaisen luonnon kiertokulun vaihesiirron redundanttisessa konjuktiossa - tutkielma työelämän henkilöhahmojen suhtautumisesta feministiseen yhteiskuntaan heijastaen energiajuomien kulutuksen lisääntymisen vaikutusta äärioikeistolaisuuteen ja ilmastonmuutospolitiikkaan bahamalla.

(bahama tarvitaan jotta voit suorittaa parin kuukauden tutkimus-ekskursion paikan päälle apurahallasi)

Vierailija
37/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orgiat jossa on paikalla vain miehiä? Nykypäivänä niin täysin odotettu juonenkäänne että tuo on lähinnä tylsää. 

Vierailija
38/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, minusta tuo vaikutti tekoälyn tuotteelta. Ei erityisen huopaisaa, vain geneerisen mitäänsanomatonta.

Vierailija
39/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kökköä tekstiä. Ei munaa eikä henkeä.

Vierailija
40/50 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tämänkin aloituksen perimmäinen tarkoitus on?

Kaiken maailman pölvästejä se leipä elättää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi