Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua... olen loukussa. En tiedä mitä teen

Vierailija
09.12.2024 |

Haluaisin kovasti vaihtaa alaa (olen nyt matalapalkkaisessa osa-aikatyössä) mutta fyysiset esteet estävät minua jatkamaan. Samoin henkisesti olen tuntenut itseni heikoksi eikä energia enää riitä. Olen masentunut. Pelkään ihan hirveästi sitä ettei minusta ole enää oikein mihinkään. Ahdistaa eniten se etten ole edelleenkään löytänyt minulle sopivaa alaa, olen monitoiminen ihminen ja tehnyt kaikenlaisia määräaikaisia hanttihommia. 

Ammatillisen peruskoulun suoritin 19 vuotta sitten mutta on tietenkin auttamattomasti vanhentunut. Lukiota en ole käynyt. 

Mitä tässä tilanteessa voi tehdä... en halua nyt mitään piruiluja keneltäkään. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asioista pidät. Mitä asioita et siedä tai siedät. Mikä on sun juttu. Loma voi olla tarpeen.

Vierailija
2/8 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikouluun siellä on aikuisopiskelu erikseen, nykyään pitää olla tutkinnot ajan tasalla, muuten ei ainakaan pidempi aikaista työtä saa, ei pääse edes siivoamaan ilman tutkintoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo tuo että saa osa-aikatyön on hienoa. Suomessa otetaan asumistuki pois vähästäkin työstä. Mutta jos pärjää tuloilla ja jää vielä vapaa-aikaa, sitten pitää keksiä jotain muuta. Keksi joku asia. Suunnittele matkaa? Lataa vaikka duolingo. 

Paikkakunnasta riippuen, iltalukiossa aikuiset voi tenttiä kursseja. Lukio voi olla ikuisuusprojekti, joillakin on mennyt kymmenen vuotta. Vai olisiko työvoimatoimistossa joku henkilö jonka kanssa voi jutella. Pääasia ettei masennu. Jaksa liikkua, pitää perusasiat kunnossa. Lue ja muista että elämä on lahja. Jokaisella oma.

Vierailija
4/8 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat vaihtaa alaa, mutta koet, ettei se kuitenkaan onnistu fyysisistä ja henkisistä syistä.

Mitäpä tuohon kukaan ulkopuolinen voisi neuvoa?

Vierailija
5/8 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriltä lausunto että et voi tehdä nykyistä työtäsi ja tarvitset uuden koulutuksen. Työkkäriin hakemus että saisit uudelleenkouluttautua työttömyysetuudella. Siitä se lähtee. 

Vierailija
6/8 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat vaihtaa alaa, mutta koet, ettei se kuitenkaan onnistu fyysisistä ja henkisistä syistä.

Mitäpä tuohon kukaan ulkopuolinen voisi neuvoa?

No niin mutta silti on tehtävä töitä toimeentulon takia. Siihenhän kaikki ihmiset pakotetaan vaikka kykyjä ei kaikilla ole. 

Vierailija
7/8 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan rauhallisesti, ollaan selvitty tähän päivään ja tästä mennään etiäpäin!

Ei tarvitse pelätä, mennään päivä kerrallaan, jokaisesta on johonkin.

Paikka järjestyy, meille kaikille.

Ei työlle tarvitse terveyttä antaa!Eikä sairaana tarvitse työskennellä.

Vierailija
8/8 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon!