Miksi teille tuli aikoinaan avioero? Johtuiko rahasta?
Kommentit (25)
Siitä aikaa 30 vuotta. Vaimo jätti, löysi rikkaamman miehen.
Johtui osaamisen puutteesta. Siitä sitten ilmapiiri muuttui arvostelevaksi, ja toisen kunnioittaminen muuttui toisen halveksunnaksi.
Koulussa ei ole sitä oppiainetta, nimeltään "Miten elää toisen ihmisen kanssa". Häveliäästi kyllä opetetaan, miten lapsia "tulee" ja miten huippukokki valmistaa ruskean peruskastikkeen. Mutta noi taidot ei ihan riitä elämään.
Mä dokasin ja muija pihtasi. Heitti mut ulos. Ihan oikein teki. Joskin vissiin ite harmitellut sitä jälkeenpin.
Vierailija kirjoitti:
Mä dokasin ja muija pihtasi. Heitti mut ulos. Ihan oikein teki. Joskin vissiin ite harmitellut sitä jälkeenpin.
Niin dokasit ja panit kaikkea mikä liikkui, sitte heitin pihalle. En kadu!
Mies ei osannut puhua mistään ns. tärkeistä asioista, joten suhde hyytyi kaveritasolle. Olisi varmasti saatu selvitettyä, jos olisi pystytty puhumaan, mutta kun ei niin ei. Hänellä loppui siis tunteet.
Loppujen lopuksi parempi näin.
Ukko petti, oli tinderiä sun muuta. Lähetteli rakkausviestejä toiselle naiselle, esiinty sinkkuna. Tietty sai mahdollisuuden, kuhan vaan lopettaa tapailut ja yhteydenpidon. Pari kuukautta meni niin tajusin ettei ollu mitään lopettanut. Etsi jännitystä kuulemma.
Siinä meni 33 vuotta rännistä.
Lopuksi yhteinen omaisuus ei paina mitään. Kynnysmattokin lopuksi terästyy ja laittaa lopun hölmöilylle.
Ero johtui miehen ryyppäämisestä, rahan kanssa sillä ei ollut mitään tekemistä. Voisin kuvitella että raha on syynä lähinnä sellaisissa tapauksissa joissa parisuhteen toinen osapuoli on peliongelmainen tai elämäntapatyötön.
Rahalla ei roolia, panostimme taloudellisesti yhtä paljon.
Ero johtui omalta osaltani siitä, että puoliso ei enää antanut mitään, ainoastaan otti. Siis sotki eikä siivonnut, "mitä ruokaa tänään?" eikä itse hankkinut tai kokannut ruokaa jne.
Mies ei oikein erottanut aviovuoteen ja firmansa sihteerikön punkan välistä eroa.. kuulemma nykyään on kinaa rahasta, näin on lapset kertoneet. Olisi varmaan kannattanut sit kuitenkin pysyä uskollisena mulle, kun mun tulot on kateusrajan yli ollut tässä nyt kohta 10v putkeen. Mutta minkäs sille enää voi?
Mies oli huono sängyssä eikä oppinut mitään.
Mies vaihtoi 19-vuotiaaseen kehitysmaalaiseen kun olin 42. Hän oli minua 8 vuotta vanhempi, ja oli vuoden verran ennen tuota temppua jo oireillut klassista viidenkympin villitystä, aloitti teinix-tyylisen juhlimisen, extreme-harrastuksia jne.
Rahasta ei ollut kinaa. Olin nuori kun avioiduimme, ehkä sitten klassisesti kasvoimme erilleen tai pikemminkin emme koskaan kasvaneet yhteen. Tykättiin kovasti ja varmasti rakastettiinkin, mutta kun puhuttiin, niin ei puhuttu aidoista tarpeista. Kumpikin varmaan oli keskusteluissa liian kohtelias ja halusi välttää toisen loukkaamista. Joten lopulta kummallakin paljon sisäisiä pettymyksiä eikä sitten enää löydetty tapoja ratkoa asioita. Erottiin. Harmittaa ettei osattu hoitaa hommaa, mutta ero ei kaduta koska olemme kuitenkin niin erilaisia että tuskin koskaan olisi syntynyt keskustelua, joka sisällöllisesti ja älyllisesti olisi ollut kummastakin samaan aikaan mielenkiintoinen. Seksi oli kyllä hyvää.
Olin varmaan niin paska sängyssä ja toinen ei sitten viitsinyt kertoa mitä haluaa...