Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nöyrryin viimein leipäjonoon ja kyllä kannatti!

Vierailija
09.12.2024 |

Pitkään pohdin menisinkö. Nyt nälkä voitti ja menin jonoon. Sain yli 50€ arvoisesti ruokatarvikkeita! 

Olen niin kiitollinen!!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä yleensä 20e kerta ostokset. Käyn useasti viikossa kaupassa. Suht simppelisti syön, mutta olen pyrkinyt monipuolistamaan ruokiani.

Vierailija
22/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi leipäjonossa oleminen on noloa mielestäsi kun ihmiset kuitenkin jonottavat jotain turhan tavaran ämpäreitä tai eturivin paikkoihin jonnekin ylihintaiselle keikalle tms. ? Leipäjonosta sentään saa jotakin hyödyllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa käynyt leipäjonossa. Olin silloin työttömänä. Toisena kertana oli eu ruokajakelu silloin kun sitä jaettiin. Ihan ok sapuskat tais olla. Nykyään jo vakaampi taloustilanne, mistä olen kiitollinen. Hyvä kun aplle kelpaa sapuskat. Käytä kaikki hyväksi jos ei ole allergioita ja älä heitä hukkaan. Kerran viikossa kun käy sapuskat hakemassa niin jeesaa kummasti.

Vierailija
24/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä pitää olla että tuohon alentuu.

Vierailija
25/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä pitää olla että tuohon alentuu.

No shit Sherlock!

Vierailija
26/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää leipää viiden kympin edestä?

Vierailija
27/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää leipää viiden kympin edestä?

Niinpä. Eiköhän kysymyksessä ollut ruuan jakelu, eikä mikään leipäjono.

Vierailija
28/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ruoka-apu, eikä mikään leipäjono.

Vierailija
29/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydäänkö leipäjonon jälkeen maitokaupassa?

Vierailija
30/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä voi hakea ruokaa kuka tahansa.Ajattelen että suurin osa hakijoista on avuntarpeessa.

Olen hakenut itsekkin joitain kertoja .

Paljon on ollut tuotteita joita en ole koskaan tullut itse ostaneeksi mut jotenkin koittanut upottaa ruokiin niitä, sekameteliseoksia duunannu.

Kerran oli 1kg pussin jonkinlaista salaattia, tiesin että meidän perheessä sitä ei voi syödä kukaan joten jatkoon...kysyin lähimpänä olevalta henkilöltä, sattui olemaan nuori mies, hän otti sen iloisesti.

Katsoin kerran parkkipaikalla autoja kun ihmiset tuli jakekuun, ei heti olisi tullut mieleen et ruoka-avun tarve...mistäpä sitä tietää kenenkään rahatilannetta ja siellä ei kysytä tiliotteita.

Vierailija
31/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset= läskikasajuoppoja

täällä jonoissa viihtyvät vain ulkkarit. Lähinnä venäläiset.

Jaa. Nöyriä vai röyhkeitä?

Lokkeja. Pitäisi jakaa suomalaisille, eikä näille tunkeutujille.

Ei voi jakaa suomalaisille jos heitä ei jonossa ole.

Vierailija
32/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset= läskikasajuoppoja

täällä jonoissa viihtyvät vain ulkkarit. Lähinnä venäläiset.

Selvinpäin olevat ukrainalaiset ja kännissä olevat venäläiset ovat usein jonossa. Somalit eivät suostu jonoon, koska stalinistiset viherpunikit ovat antaneet somaleille erityisoikeuden rajoittamattomaan Kela-Gold -superkortiin. 

MIKSI SUOLLAT PASKAA?

Vierailija
33/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajakelussa /leipäjonossa on myös työntekijöillä suosikit. Saavat enemmän kuin muut.

Vierailija
34/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokajakelussa /leipäjonossa on myös työntekijöillä suosikit. Saavat enemmän kuin muut.

Höpöhöpö taas.

Vierailija
35/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sitä voi ihminen kateellinen ollakin.

Vierailija
36/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä näkisi siinä erityisemmin mitään nöyrtymistä, ihmisille ne on ruokakassit tarkoitettu. Kohta varmaan tavataan jonossa.

T, Yrittäjä

Kyllä se vaan vaatii tietynlaisen ihmisen, kaikki ei nöyrry ikinä. 

Sellaisen ihmisen vaatii, joka jaksaa ilmestyä paikalle eikä märise kotisohvalla.

En ole eläissäni märissyt sohvalla enkä käynyt leipäjonossa,se on muita varten,minun luonteella ei sinne mennä,kaikki hommat mitä pystynyt tekemään olen ottanut vastaan,jono on tarpeen joillekkin ei minulle.

Vierailija
37/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä harkitsemista siinä oli?

Vierailija
38/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vegaanina ei kannata lähteä leipäjonoon, koska suuurin osa kassista menisi suoraan biojätteisiin. Jos siellä jaettaisiin juureksia, vihanneksia, hedelmiä tai vaikkapa jauhoja, niin lähtisin.

Vierailija
39/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lähiössäni ei ole ruokajakelua. Pitäisi kävellä 5km lähimpään ruokajakelupaikkaan ja siksi en ole käynyt niissä.

Vierailija
40/42 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin vuosia sitten käymään muutaman kuukauden ruokajonossa. Sain niistä laitapuolenkulkijoista hirveän riesan. Yksi mies otti ylös rekisterinumeroni ja kävi koputtelemassa ovellani useampaan otteeseen. Todella pelottavaa. Nuo jonot on täynnä kaikenlsisia "kulkijoita" jotka ei kaihda lähestymiyrityksiä ja hyödyn tavoittelua. Ihan hirveä virhe oli mennä kyseiseen paikkaan. Sain heti jonkun "juopporetkun" leiman. 

N.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi