Nöyrryin viimein leipäjonoon ja kyllä kannatti!
Pitkään pohdin menisinkö. Nyt nälkä voitti ja menin jonoon. Sain yli 50€ arvoisesti ruokatarvikkeita! 
Olen niin kiitollinen!!
Kommentit (42)
Miksi leipäjonossa oleminen on noloa mielestäsi kun ihmiset kuitenkin jonottavat jotain turhan tavaran ämpäreitä tai eturivin paikkoihin jonnekin ylihintaiselle keikalle tms. ? Leipäjonosta sentään saa jotakin hyödyllistä.
Pari kertaa käynyt leipäjonossa. Olin silloin työttömänä. Toisena kertana oli eu ruokajakelu silloin kun sitä jaettiin. Ihan ok sapuskat tais olla. Nykyään jo vakaampi taloustilanne, mistä olen kiitollinen. Hyvä kun aplle kelpaa sapuskat. Käytä kaikki hyväksi jos ei ole allergioita ja älä heitä hukkaan. Kerran viikossa kun käy sapuskat hakemassa niin jeesaa kummasti.
Köyhä pitää olla että tuohon alentuu.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä pitää olla että tuohon alentuu.
No shit Sherlock!
Pelkkää leipää viiden kympin edestä?
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää leipää viiden kympin edestä?
Niinpä. Eiköhän kysymyksessä ollut ruuan jakelu, eikä mikään leipäjono.
Tuohan on ruoka-apu, eikä mikään leipäjono.
Käydäänkö leipäjonon jälkeen maitokaupassa?
Sieltä voi hakea ruokaa kuka tahansa.Ajattelen että suurin osa hakijoista on avuntarpeessa.
Olen hakenut itsekkin joitain kertoja .
Paljon on ollut tuotteita joita en ole koskaan tullut itse ostaneeksi mut jotenkin koittanut upottaa ruokiin niitä, sekameteliseoksia duunannu.
Kerran oli 1kg pussin jonkinlaista salaattia, tiesin että meidän perheessä sitä ei voi syödä kukaan joten jatkoon...kysyin lähimpänä olevalta henkilöltä, sattui olemaan nuori mies, hän otti sen iloisesti.
Katsoin kerran parkkipaikalla autoja kun ihmiset tuli jakekuun, ei heti olisi tullut mieleen et ruoka-avun tarve...mistäpä sitä tietää kenenkään rahatilannetta ja siellä ei kysytä tiliotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset= läskikasajuoppoja
täällä jonoissa viihtyvät vain ulkkarit. Lähinnä venäläiset.
Jaa. Nöyriä vai röyhkeitä?
Lokkeja. Pitäisi jakaa suomalaisille, eikä näille tunkeutujille.
Ei voi jakaa suomalaisille jos heitä ei jonossa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset= läskikasajuoppoja
täällä jonoissa viihtyvät vain ulkkarit. Lähinnä venäläiset.Selvinpäin olevat ukrainalaiset ja kännissä olevat venäläiset ovat usein jonossa. Somalit eivät suostu jonoon, koska stalinistiset viherpunikit ovat antaneet somaleille erityisoikeuden rajoittamattomaan Kela-Gold -superkortiin.
MIKSI SUOLLAT PASKAA?
Ruokajakelussa /leipäjonossa on myös työntekijöillä suosikit. Saavat enemmän kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Ruokajakelussa /leipäjonossa on myös työntekijöillä suosikit. Saavat enemmän kuin muut.
Höpöhöpö taas.
Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sitä voi ihminen kateellinen ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä näkisi siinä erityisemmin mitään nöyrtymistä, ihmisille ne on ruokakassit tarkoitettu. Kohta varmaan tavataan jonossa.
T, Yrittäjä
Kyllä se vaan vaatii tietynlaisen ihmisen, kaikki ei nöyrry ikinä.Sellaisen ihmisen vaatii, joka jaksaa ilmestyä paikalle eikä märise kotisohvalla.
En ole eläissäni märissyt sohvalla enkä käynyt leipäjonossa,se on muita varten,minun luonteella ei sinne mennä,kaikki hommat mitä pystynyt tekemään olen ottanut vastaan,jono on tarpeen joillekkin ei minulle.
Näin vegaanina ei kannata lähteä leipäjonoon, koska suuurin osa kassista menisi suoraan biojätteisiin. Jos siellä jaettaisiin juureksia, vihanneksia, hedelmiä tai vaikkapa jauhoja, niin lähtisin.
Minun lähiössäni ei ole ruokajakelua. Pitäisi kävellä 5km lähimpään ruokajakelupaikkaan ja siksi en ole käynyt niissä.
Itse jouduin vuosia sitten käymään muutaman kuukauden ruokajonossa. Sain niistä laitapuolenkulkijoista hirveän riesan. Yksi mies otti ylös rekisterinumeroni ja kävi koputtelemassa ovellani useampaan otteeseen. Todella pelottavaa. Nuo jonot on täynnä kaikenlsisia "kulkijoita" jotka ei kaihda lähestymiyrityksiä ja hyödyn tavoittelua. Ihan hirveä virhe oli mennä kyseiseen paikkaan. Sain heti jonkun "juopporetkun" leiman.
N.
Itellä yleensä 20e kerta ostokset. Käyn useasti viikossa kaupassa. Suht simppelisti syön, mutta olen pyrkinyt monipuolistamaan ruokiani.