Onko kukaan saanut lapsen yksin keinohedelmöityksellä?
Mitä kautta pääsitte hoitoon? Saa jakaa muutakin tietoa.
Kommentit (9)
Meille Ovumiaan olet tervetullut lapsettomuushoitoon yksin. Lähetettä tai aiempia tutkimuksia ei tarvita, pelkkä ajanvaraus lääkärin ensikäynnille riittää. Kun toiveenasi on hankkia lapsi yksin hedelmöityshoidon avulla, tarvitset luovutettuja sukusoluja. Ennen suunnitellun lahjasukusoluhoidon toteuttamista keskustelet psykologimme kanssa asiaan liittyvistä oikeudellisista, eettisistä ja psykologisista asioista.
Hoidon aloittamisen ohjeellinen alaikäraja on 23v. mutta lääkäri tekee lopullisen hoitopäätöksen aina tapauskohtaisesti. Hoidamme itsellisiä naisia 46-vuotiaaksi asti.
Minä saan lapsen yksin hedelmöityksellä
Eilen jo illalla supisteli.
Käytiin äippäpkl ni oli 4 cm auki.
Ne sanoi että kun on 5minsan välein supistuksii, tulkaa uudelleen.
Mun vatsa on nyt sikakova kokoajan.
Kohta tosi toimii!
Ehdotamme, että hallitus ryhtyy toimenpiteisiin ansiotuloverovelvollisuuden osittaiseksi tai kaikkinaiseksi poistamiseksi äideiltä, jotka ovat synnyttäneet vähintään kolme lasta
Varmaan vaikka kuinka moni. Onnea päätöksellesi ja tsemppiä.
Kannattaa varmaan kertoa asiasta hyvin valikoidusti, niin välttyy asiattomalta ja negatiiviselta palautteelta.
Mä hankin kun ikää oli tulossa täyteen 40 eikä miehen löytämisestä tietoakaan. Ajattelin, että koska kumminkin haluan lapsen, parempi tehdä se yksin kuin ottaa joku vaan epämääräinen ukko sen takia että saa lapsen.
Mä menin hoitoon ihan itse maksaen Felicitas-klinikalle. Sinne vaan varasin ajan kuten mihin tahansa yksityislääkärille. Keskusteltiin läpi lääketieteelliset vaihtoehdot, luovutettujen sukusolujen käyttö ja muut asiat. Terapeutin kanssa piti käydä juttelemassa myös, että on varmaa että tietää mihin ryhtyy. Lapseen johtanut raskaus alkoi mulla toisesta yrityksestä. Tämä ei ollut odottamatonta, koska kertoivat heti alkuun että todennäköisyys että kerrasta raskautuu olisi noin 20%. Toki sitä silti oli toivonut että ekasta lähtisi jo, mutta hyvä näinkin.
Elämäni paras päätös oli uskaltaa saada lapsi yksin. Enkä moiti tässä mitenkään veloja tai lapsettomia, ei kaikki tarvi lasta täyteen elämään, mutta mulle kun olin aina lasta kaivannut, se toi sellaisen merkityksen tunteen elämään mitä ei mikään saavutus koskaan ollut tuonut.
Onko lapsen saanti tosiaan NOIN pakonomainen asia joillekin??